Nu mijn monitors in `n vergevorderd stadium zijn is de tijd aangebroken om het center en de rear`s te maken.
Units had ik al`n tijdje liggen en zijn ook van Seas.Het zijn de 27TFF tweeter en de L15RLY/P woofer uit de Prestige lijn.
Bijlagen
Laatst gewijzigd door CarloPJB op do 16 aug 2007, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Van de bouw van mijn center heb ik geen foto`s gemaakt.Deze staat al in elkaar en staat nu in de tweede laag grondverf.Zal ik later ff `n foto van posten.
Dus ff voor de duidelijkheid,het gaat hier dus om de rear speakers
gewoon gezeefd zandbakzand (ik gok dat die bron bij jullie er wel is) gaat ook prima hoor. wel goed drogen, bv op 150° in de oven, ook om al het leven er uit te krijgen
Tweeter kamer moet hier nog in uitgefreest maar ik doe dat uit de hand door de uiteidelijke voorplaat van de baffle heen die met cirkel geleider wordt gefreest.Ook moet ik nog de uitsparing voor de BR poort maken.Die komt klem in deze baffle en wordt door de voorplaat met de volgfrees uitgefreest.Op deze manier garandeer je `n mooie overgang waarna je het af kunt werken met `n mooie radius.
Met het frezen van de woofertjes is waarschijnlijk de centerbout van mijn cirkel-geleider los(ser) gaan zitten wat geresulteerd heeft in gaten die nu 148 mm zijn i.p.v. 146 mm
Rondom `n mm over is dus niet `n erg fraai gezicht.
Wie heeft er suggesties?
Zat er zelf aan te denken om het gat zwart te maken en dan eens kijken hoe het oogt
Ik heb het een keer gedaan door de driverrand af te plakken met tape, erin schroeven en opgevult met houtrotvuller. Driver er weer voorzichtig uithalen en laten drogen. Daarna schuren en plamuren. Zag je niets meer van. (bij mij ging er fineer overheen trouwens).
Op de foto lijkt 't prima, maar je smiley betekent zeker dat 't er in het echt minder goed uit ziet .
Wat zal ik zeggen.............?
Ik had het liever anders gezien (maar zal maar zo denken,ze staan toch achter me).
Misschien ga ik de oplossing van Edo eens proberen.
Ik had ook al geinformeerd om er `n rubber ringetje om te doen.Alleen hebben ze die niet in 145 bij 1 mm maar alleen in 145 bij 1,5 mm,dus dat gaat het ook niet worden.