eindresultaat

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Lirben
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 28 jan 2007, 1:43

eindresultaat

Bericht door Lirben »

Voila mijn zelfbouw woofer

http://users.telenet.be/youngstersforpeace/IMG_1209.JPG

to do

1) nog een achterkant op monteren (daarom dat je door die basreflexen kunt zien)
2) Bekleden met stof
3) Interne demping aanbrengen
4) Zwarte zelfhoudende bouten aanbrengen om de speaker vast te houden


Jullie mening/opmerkingen
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: eindresultaat

Bericht door CarloPJB »

Lirben schreef:

to do

1) nog een achterkant op monteren (daarom dat je door die basreflexen kunt zien)
2) Bekleden met stof
3) Interne demping aanbrengen
4) Zwarte zelfhoudende bouten aanbrengen om de speaker vast te houden

5) De rand voor de woofer afronden :twisted:

Jullie mening/opmerkingen
Lirben
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 28 jan 2007, 1:43

Bericht door Lirben »

I know, maar dan maak je het alleen maar erger. Met het aanbrengen van een tapijt valt het niet meer op
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Hoi Libren,

leuk PA subje zo te zien, ik kan even niet 1 2 3 terug vinden hoe en wat je hebt gebouwd.
Lirben
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 28 jan 2007, 1:43

Bericht door Lirben »

hoe bedoelje? Gewoon een uitgerekende kast van 190L met een 2 vierkante basreflexpoortjes. (alleen achterkant is er nog niet op gezet omdat ik vijzen te kort kom.

heb een beyma sm-115N gebruikt (400W AES 98db 30-3000Hz)
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Bericht door Soundexcel »

Is 190L niet erg veel voor deze driver?

Ik meen dat een liter of 100 al snel genoeg is voor dit type
Lirben
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 28 jan 2007, 1:43

Bericht door Lirben »

dit is mijn freq respons met 190L

http://users.telenet.be/youngstersforpe ... espons.JPG

Mooi vlak nietwaar?
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

volgens mij zit je zo over je xmax heen met zulk formaat kast.

De afval lijkt wel van een hoorn trouwens, zo stijl.
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

Lirben schreef:
dit is mijn freq respons met 190L

http://users.telenet.be/youngstersforpe ... espons.JPG

Mooi vlak nietwaar?
Dat is niet het enige.. post ook eens de groupdelay/ xmax zoals bart ook zegt.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

En een schaalverdeling onderin ;)
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Ik schat een -3db op 40 hz.

Valt me etgen van zulk een mega kast.

De SM reeks is toch stukken minder geworden dan die vroeger was van beyma zie ik.

hebben alle modellen uit die reeks nog steeds hetzelfde motortje op een andere korf trouwens ?
Lirben
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 28 jan 2007, 1:43

Bericht door Lirben »

ja 3db op 40Hz, is toch niet slecht als ik lager wou gaan moest de kast nog groter...


freq respons
http://users.telenet.be/youngstersforpe ... espons.JPG


group delay
http://users.telenet.be/youngstersforpe ... pdelay.JPG

en ik zit niet over men Xmax :) Heb hem al getest en hij wijkt amper uit.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”