ik wil de carat gaan bouwen maar zou graag een scan-speak tweeter of zoiets monteren heeft iemand een idee,en wat zijn dan de aanpassingen aan het filter.
De 2905/9300 tweeter kan zonder filteraanpassingen toegepast worden. Ik heb deze upgrade ook toegepast. De frontplaat is echter iets dunner dan de originele Vifa tweeter. Dit kan eenvoudig worden opgelost met een dun kartonnetje als vulplaatje tussen tweeter en kast.
De upgrade is zeker de moeite waard. De hoogweergave is gedetailleerder geworden maar in mijn geval ook iets scherper.
Ik moet hierbij wel vertellen dat ik tegelijkertijd de koperen binnenbekabeling heb vervangen door zilver, de condensatoren voor het hoog heb vervangen door KpSn types en de beveiligingsweerstand uit de signaalweg heb gehaald en vervangen door een gewone weerstand.
Ik moet hierbij wel vertellen dat ik tegelijkertijd de koperen binnenbekabeling heb vervangen door zilver, de condensatoren voor het hoog heb vervangen door KpSn types en de beveiligingsweerstand uit de signaalweg heb gehaald en vervangen door een gewone weerstand.
Eigenlijk jammer dat alles tegelijk is vervangen, nu weet je nog niet welke modificatie de grootste verandering heeft gegeven. Je weet nog niet of je nu een optimale combinatie hebt.