De meetresultaten moet je nog even van me te goed houden, na de tentamen week zal ik de boel aansluiten, ik moet het halen, anders mag ik niet afstuderendekkersj schreef:Je claim was dat de hoge open lus versterkingsfactor van 120 dB (dat is iets anders dan lusversterking!) debet zou zijn aan doorschot of weet ik veel. Ik vind dat een zeer discutabele claim en ik zou daar graag over willen doorbomen. Ik kan me voorstellen dat als de lusversterking niet hoog genoeg is voor hoge frequenties dat de tegengekoppelde versterker in de problemen komt met signalen met een hoge frequentie (bijv. fasemarge). Dat een hoge open lus versterking niet goed zou zijn, is mij niet bekend.
edit:
Ehm, ja, ik bedoel idd de teruggekoppelde versterker natuurlijk die in de problemen komt en tegen de slewrate aanloopt voor hoge frequentie componenten.






