't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf
Moderator: Beheerdersteam
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
door Edo » ma 28 mei 2007, 11:30
In een oude map hier op de computer kwam ik dit onderstaande plaatje tegen. Alleen geen idee welke speaker dit is.
Iemand hier een naam van (merk)?
Bedankt,
Edo
Bijlagen
untitled.jpg (5.26 KiB) 2872 keer bekeken
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
door Edo » ma 28 mei 2007, 11:49
Zo...dat is snel. Thanks dre.
Ik gaat eens even kijken.
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » ma 28 mei 2007, 11:53
een nieuw projectje voor edo?
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
door Edo » ma 28 mei 2007, 12:00
jep, maar dan meer a-la de Avanti van Audio Physics.
Ben er al een half jaar over aan het denken en geloof dat het nu wat vormen gaat aannemen. Wordt in ieder geval geen 50.000 euro maar betaalbaar 2,5 weg (of 3 weg) met niet allerdaagse drivers. Hier op het forum zijn ze nog niet gebruikt, dus wel weer een leuke uitdaging....
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » ma 28 mei 2007, 12:09
misschien een klein tipje van de sluier?
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
door Edo » ma 28 mei 2007, 12:46
Bandtweeter, aluminium 15 cm woofertje en een 10" sidefire woofer.
Laatst gewijzigd door
Edo op ma 28 mei 2007, 14:48, 2 keer totaal gewijzigd.
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » ma 28 mei 2007, 12:47
daar zul je weer een hoop bezoekers mee over de vloer halen
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
door Edo » ma 28 mei 2007, 12:50
Ach, het is een idee. Kan best nog wel een jaartje gaan duren. Ben tevreden met Thesis.
Die gaat binnenkort trouwens wel de verkoop in, dus als die snel verkocht is ....
ralf
Berichten: 440 Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 10:29
Bericht
door ralf » ma 04 jun 2007, 23:16
met de peerless xls 10 of 12 aan de zijkant
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810 Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:
Bericht
door Geenius » di 05 jun 2007, 10:21
fredze
Berichten: 377 Lid geworden op: di 27 jun 2006, 12:54
Locatie: Belgie Aalter
Bericht
door fredze » di 05 jun 2007, 12:28
waarom is die onderkant open terwijl ik wel een BR pijp zie zitten?
bartsegers
Berichten: 5431 Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond
Bericht
door bartsegers » di 05 jun 2007, 13:17
Dat was inderdaad ook wat mij al opviel...
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810 Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:
Bericht
door Geenius » di 05 jun 2007, 13:18
fredze schreef: waarom is die onderkant open terwijl ik wel een BR pijp zie zitten?
Daar zit de actieve electronica en versterking voor de subwoofers.
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » di 05 jun 2007, 16:23
Ik kan alleen ff niet volgen waarom ook de mid aan de zijkant zit
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788 Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:
Bericht
door Wowly » di 05 jun 2007, 17:03
I agree, buiten dat het een niet zo'n fraaie speaker is om te zien, maar dat is my cup of tea.
Jan
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927 Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:
Bericht
door Digidoo » di 05 jun 2007, 17:43
Ik vind ze wel mooi. Zeker om ook eens door iemand te zien zelfbouwen *hint.
Misschien dat ze wel heel anders gepositioneerd moeten worden t.o.v. de luisteraar met die mid aan de zijkant. I.p.v. de voorkant naar je toe, misschien een beetje van je af. Moeilijk om het in woorden uit te leggen...
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
door Edo » di 05 jun 2007, 18:11
Digidoo schreef: Ik vind ze wel mooi. Zeker om ook eens door iemand te zien zelfbouwen *hint.
Het wordt een ander modelletje....
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » di 05 jun 2007, 18:51
Vertet,vertel
En foto`s , met bier
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
door Edo » di 05 jun 2007, 20:50
Zoiets:
Ook creatie van Audio Physics
Met zoiets:
en zoiets:
en zoiets:
(voorlopig)
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » di 05 jun 2007, 22:52
Die "tweeter" heb ik ook wel eens in mijn handen gehad!
Mag toch wel zeggen dat ik met veel ontzag het tempo van je projecten aanschouw
En als ik me niet vergis worden "ze" ook steeds `n stapje groter?!
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
door Edo » di 05 jun 2007, 23:01
Nee, valt mee. Zo groot wordt dit niet. Qua projecten valt het ook wel mee. Thesis is klaar voor hier natuurlijk, de kleine Vifa die ik aan het maken ben is een tussendoortje omdat ik de woofer nog had liggen en paar weken vrij was vanwege de bevalling en dit is een concept. Dus een plannetje wat ik aan het uitwerken ben. Duurt nog een tijd voordat ik daaraan ga beginnen. En alleen het uitzoeken/simuleren vind ik ook wel leuk. Kijken wat kan, wat is goed te combineren, wat gaat werken, wat niet, wat houdt het betaalbaar, waar te verkrijgen etc etc
En hiermee (met dit ontwerp) ben ik ook al even bezig. Heeeeel rustig op de achtergrond. Steeds beetje uitwerken, tijdje laten rusten en dan tot de conclusie komen dat het beter (of anders) kan en dan ga je weer verder.