doordreunend geluid tegengaan

Over mods aan je luisteromgeving

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Laurens

doordreunend geluid tegengaan

Bericht door Laurens »

de situatie: ik heb op mijn slaapkamer een heleboel audiozooi. het meest gebruik ik mijn kleine luidsprekers (philips 422) waarvan niemand echt last heeft. maar als ik dan even serieus muziek wil luisteren, pak ik mijn 427's erbij (3 weg, 2 woofers, gaan tot zo'n 35hz) en/of mijn mfb 541's (2 weg met MFB systeem, trekt strak door tot 45hz)
hier komen dus problemen: de 427's dreunen als een gek door, de lage tonen zijn door min of meer het hele huis te horen, zeker als ik de nogal vet klinkende ag9016 erop aansluit.
is dit op de een of andere manier tegen te gaan, door middel van dempingsmaterialen?
de 422's staan tegen de buitenmuur (hoekhuis) op een plank waar alleen die en de mfb's passen, de 427's staan op een stelling met allemaal radio's, ook bijna tegen de muur. de kamer is zo'n 3 bij 4m groot.
ik zat zelf te denken om in alle hoeken dat bekende grijze foamnoppenspul te doen, en ook achter de luidsprekers. zal dit effect hebben, en zo nee, hoe los ik dit op?
groeten, Laurens.
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

In de Klang+Ton van januari 2005 staat hoe je eenvoudig zelf een paneel kunt maken dat het dreunen vermindert. Het is voor €3,99 te downloaden: http://www.lloxx.de/KLANG___TON_eMagazi ... .html#7961
audiomanics
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

spikes of de reeds redelijk bekende TechGraphix Speakerpucks.. Dat werkt.... ech wel!!

Kees
Paul

Bericht door Paul »

Als je een houten vloer hebt, en je speakers staan op spikes, is dat ook een garantie voor gedreun.
Laurens

Bericht door Laurens »

de vloer is van beton, 1e verdieping, en de luidsprekers staan op metalen stellingen (tsja... te hard opendraaien betekent dan lostrillende schroeven en flapperende planken :P)
ik zal eens naar dat artikel kijken, en nog eens gaan zoekennaar andere oplossingen.
Ivo
Contacteer:

Bericht door Ivo »

jeroen_d schreef:
In de Klang+Ton van januari 2005 staat hoe je eenvoudig zelf een paneel kunt maken dat het dreunen vermindert. Het is voor €3,99 te downloaden: http://www.lloxx.de/KLANG___TON_eMagazi ... .html#7961
Dat is die meetrillende plaat? Dat zal helpen inderdaad. Moet je wel vrije muur hebben om het op de plakken.

Je hebt ook nog:
http://www.lautsprechershop.de/tools/in ... mholtz.htm
Mischa
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Bericht door Mischa »

Er worden 2 zaken doorelkaar gehaald . Demping en isolatie . Dempen doe je met b.v. basstraps maar dat zal niet helpen tegen doorgedreun . Hoe zwaarder een muur of vloer is des te beter is ie in staat om lage tonen binnen te houden . Bonk eens met je vuist tegen een muur met je oor tegen die muur .. De freq van deze trommel is ongeveer de laagste freqentie die deze muur tegen kan houden .
Plaats reactie