Eerste keer en welke kit/ ontwerp

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
mipo

Eerste keer en welke kit/ ontwerp

Bericht door mipo »

Na het bouwen van een paar speakers jeuken mijn handen nu ook om eens een versterkertje zelf "in elkaar te zetten"
Let wel, ik kan een beetje solderen maar heb weinig electrotechnische
bagage in huis. Verder heb ik een lichte voorkeur voor iets met buizen en moet hij m'n huidige speakers
( zie topic Brownies in Showcase ) nog aan kunnen sturen.

Dus iets eenvoudigs met een duidelijke bouwinstructie. Mijn oog is al gevallen op een Stoetkit JR maar vraag me wel af of deze voldoet qua vermogen.

Graag advies. Max.
fredze

Bericht door fredze »

Velleman kitje of ligt dat te laag qua niveau?
ik heb de k8060. Specificaties leken me goed. Dit is een kit
Porcino

Bericht door Porcino »

tja te weinig vermogen... wat wil je er mee aansturen?
Ik weet niet wat je budget is maar Amplimo / Menno van der Veen hebben ook wat moois samen ontwikkeld:
http://www.amplimo.nl/download/UL40S2.pdf

Afbeelding
mipo

Bericht door mipo »

Ik zal eens kijken naar dat Velleman kitje; om mee te beginnen mischien niet verkeerd.
De Menno van der Veen is way boven m'n budget en ook niet verstandig om mee te starten.

Bedankt in ieder geval. Max.
daniel

Bericht door daniel »

Kijk bijvoorbeeld eens naar de Anastacia of the Bill van triode dick. Zit niet echt een uitgebreide bouwbeschrijving bij, maar de beschrijvingen op de site van dick zijn erg leerzaam.
Trafosets zijn te koop via AE-Europe. Bij zon trafoset zitten meestal ook al de eindbuizen. Uiteindelijk wel iets duurder dan een Velleman kit, maar wel vele malen beter.

en hulp is hier op het forum ook altijd te vinden.
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Ehm, als dit je eerste keer is met elektronica, dan zou ik je aanraden om niet met buizen te beginnen. Dat is gewoon onverantwoord vanwege de relatief hoge voltages. Ook met een kit kan nog veel verkeerd gaan.

Liever met een simpele LM387* dat je eens een chip opblaast dan dat je de 380 door je heen krijgt... :shock:
mipo

Bericht door mipo »

Yep, is wat te hoog gegrepen. "rommelen" aan een bestaande versterker is leuk om mee te beginnen.
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Dat is zeker altijd leerzaam. Vraag me dan wel af welke versterker :D. Wij vinden het namelijk leuk om mee te genieten.

Overigens heb ik die Brownies van je gezien en die zijn volgens mij prima te combineren met een GainClone of iets dergelijks. Dat kan je dan later nog combineren met een buizenvoortrapje (doe ik ook) en dan heb je "the best of both worlds" :P

Toch, jongens?
mipo

Bericht door mipo »

Vraag me dan wel af welke versterker

Zie: - Knutselen aan een rotel -
Plaats reactie