Speakers van me pa (flinke TL's, foto's)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
j.barelds
Contacteer:

Speakers van me pa (flinke TL's, foto's)

Bericht door j.barelds »

Hoi ZBA-ers,

Even voor de grap, hier de speakers van m'n pa (hijzelf doet volgens mij niet aan fora).

Ik schat een jaar of 10 geleden heeft m'n pa (ik woonde toen nog thuis) een stel flinke TL's gebouwd. Ze zijn 1.80m hoog, en ik schat zo'n 40cm breed en diep. Zelf zit ik niet zo in de TL's (heb meer met BR), en ik heb danook geen idee op welke frequentie de afstemming ligt. De lijn bevat 1 vouw. Bezetting is een Monacor SPH-300TC (laag), Visaton WS13BF (mid) en een voor mij onbekende tweeter.

Voor het perspectief zitten mijn vrouw en broertje ernaast :)

Afbeelding
Excuses voor de beroerde foto, was bij slecht licht op een feestje afgelopen weekend, genomen met m'n telefoon.

De mid en hoog units zitten in een apart kastje. Heb voor de gelegenheid de frontjes van de grote kasten afgehaald. Qua WAF zou ik nooit dergelijke kolossen in mijn kamer kunnen plaatsen :)

Zijn hier meer liefhebbers van grote TL's? Ikzelf vind het geluid wat 'sloom' t.o.v. mijn Visaton VIB170AL's (http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=4160), maar ze gaan wel een stuk lager, en het klinkt alsof ze veel 'makkelijker' het laag weergeven.
bartsegers

Bericht door bartsegers »

liefhebbers van grote Tl's , ja Ik :D

het omschijven van jouw kant, van het makkelijke laag, kan ik volledig beamen.

Ik zie het altijd als een beetje, de bas de vrije loop geven.
Met meer en meer dempen van de line, kom je weer richting het basreflex gedrag, (zegt mijn gevoel)!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”