Even voor de grap, hier de speakers van m'n pa (hijzelf doet volgens mij niet aan fora).
Ik schat een jaar of 10 geleden heeft m'n pa (ik woonde toen nog thuis) een stel flinke TL's gebouwd. Ze zijn 1.80m hoog, en ik schat zo'n 40cm breed en diep. Zelf zit ik niet zo in de TL's (heb meer met BR), en ik heb danook geen idee op welke frequentie de afstemming ligt. De lijn bevat 1 vouw. Bezetting is een Monacor SPH-300TC (laag), Visaton WS13BF (mid) en een voor mij onbekende tweeter.
Voor het perspectief zitten mijn vrouw en broertje ernaast

Excuses voor de beroerde foto, was bij slecht licht op een feestje afgelopen weekend, genomen met m'n telefoon.
De mid en hoog units zitten in een apart kastje. Heb voor de gelegenheid de frontjes van de grote kasten afgehaald. Qua WAF zou ik nooit dergelijke kolossen in mijn kamer kunnen plaatsen
Zijn hier meer liefhebbers van grote TL's? Ikzelf vind het geluid wat 'sloom' t.o.v. mijn Visaton VIB170AL's (http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=4160), maar ze gaan wel een stuk lager, en het klinkt alsof ze veel 'makkelijker' het laag weergeven.