Luisterdag Breda III, belangrijke gegevens op de 1e pagina
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
diy breda vond ik geweldig en goed georganiseerd.. makkelijk.
Voor mij als beginner waardevol. Mooie dingen gehoord en gezien.
(ben net thuis, ik upload nog wel wat fotoos)
Wat me het meest is bijgebleven is het geluid uit de 2 gefaceteerde boxen( kamer 2?), aangevuld met de 'metselmoord-sub', omdat dat haast niks te wensen overliet.
Bedankt Wowly en andere betrokken luitjes
Voor mij als beginner waardevol. Mooie dingen gehoord en gezien.
(ben net thuis, ik upload nog wel wat fotoos)
Wat me het meest is bijgebleven is het geluid uit de 2 gefaceteerde boxen( kamer 2?), aangevuld met de 'metselmoord-sub', omdat dat haast niks te wensen overliet.
Bedankt Wowly en andere betrokken luitjes
Bij dit soort subs is de ruimte de beperkende factor.Wowly schreef:Ja die subs gingen wel heftig tekeer. Anderen mogen vertellen wat ze van de ZiZoKlo vonden, maar voor mij waren er interessante zaken te horen. Die Vifa M26 was echt heel erg goed tot in de wat hogere regionen in de subsectie, maar liet wat liggen in het ultralaag (min 40 Hz) waar de Tumult nog veel resolutie liet horen (veel meer dan mijn zizoKlo). Je kon bij de DVD van Marcus Miller duidelijk horen dat de 20 Hz tonen nog goed gedefinieerd werden getoond, waar die van mij door al zijn traagheid toch een wat meer diffuus beeld liet horen. Wel ging ie idd lager dan de Tumult. Eerlijk gezegd heb ik liever een sub die goed gedefinieerd de 20 Hz weergeeft dan een sub die de 13 Hz nog weergeeft maar dit wat fuzzy doet. Alleen heb ik niet de ruimte om er 750€ voor uit te geven. De andere heb ik niet zo goed gehoord, maar de Dubbel peerless in de ronde behuizing had wel een lekkere 100 Hz "punch"
![]()
Het leukste is dat ik denk dat sommigen voor het eerst hebben meegemaakt wat een ultrasub vermag; gewoon druk op je oren en je lichaam ipv muziek zoals je die hoort bij 100 Hz en daarboven. Voor mij persoonlijk voegt het ultrasubgeluid veel toe aan de muziekbeleving, al is het wel een kostbare. Voor dat kleine beetje moet je erg veel investeren in ruimte en prijs. Wat dat betreft is het geld wat mijn mid-woofer van scanspeak moet kosten een bijzonder rendabele investering ( vééél betrokkenheid, accuratesse, beleving, groot energiespectrum noem maar op).
Ik vond het erg leuk om de zizoklo aan de anderen te tonen!
Wowly
Het plaatje hieronder is de respons die ik thuis heb. Gesloten kast.
13Hz komt hier dus wel vol door. Maar dit is na veel schuiven met de sub en luisterplek. En 10 cm maakt al erg veel uit.
We zouden de volgende keer wel weer een sub kunnen aansluiten in de bioscoop ruimte (wisfull thinking ???
Dan zullen we de subs ook eens echt laten klappen.
Twee vingers in de neus voor jouw tumult ja! Die van mij met nog maar eentje
Ik zag dat mijn ijskast voortaan door het leven ging als de metselmoordsub hahahaha!!! Oja, en de jouwe als de wasmachine 
Mijn idee voor volgende keer is gewoon eens een gave setup maken met een heuse beamer en iid helemaal afregelen zoals het hoort
Aangezien ik toch al de avond erbij wilde trekken kan dit mooi in de avondstint gebeuren. Ik heb nog ff met ankie door het gemeenschapshuis gelopen en er is ook een hele mooie hele grote zaal met relatief hoog plafond en een wat kleinere zaal (maar minstens even groot als ruimte drie) met een wat hoger plafond, dus mogelijkheden zat!!!!
Jan
Mijn idee voor volgende keer is gewoon eens een gave setup maken met een heuse beamer en iid helemaal afregelen zoals het hoort
Jan
Hoi Ed,asterduc schreef:
Als Scan Speak fan zeg ik dit niet graag, maar wat uit die Seas van Carlo komt, dat staat op hoog niveau, ... en er is zelfs nog ruimte voor verbetering! Ik kijk reeds uit om volgende keer de Mk2 versie te horen.
Ed.
Waar zit die ruimte voor verbetering?
Filter?
Groet,Carlo
- dekkersj
- Berichten: 1210
- Lid geworden op: wo 11 jan 2006, 0:41
- Locatie: Steenbergen (NB)
- Contacteer:
Hoi,
Wegens omstandigheden kon ik slechts vanaf de middag aanwezig zijn. Effe mijn kop op iets anders zetten.
Een aantal foto's geschoten, en zijn hier te vinden:
http://dekkersj.hyves.nl/album/13473609 ... 2007/3Yi3/
In ieder geval Wowly bedankt voor de organisatie, deze was weer fantastisch. De koeken en de bonbons vielen bij mij in alle geval erg in de smaak (weet niet van wie ze waren)!
Ik verheug me nu al op volgend jaar,
Jacco
Wegens omstandigheden kon ik slechts vanaf de middag aanwezig zijn. Effe mijn kop op iets anders zetten.
Een aantal foto's geschoten, en zijn hier te vinden:
http://dekkersj.hyves.nl/album/13473609 ... 2007/3Yi3/
In ieder geval Wowly bedankt voor de organisatie, deze was weer fantastisch. De koeken en de bonbons vielen bij mij in alle geval erg in de smaak (weet niet van wie ze waren)!
Ik verheug me nu al op volgend jaar,
Jacco
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
dat is ook zo Bart. Ik bedoelde het niet als kritiek hoor.Bart_M schreef:Bij dit soort subs is de ruimte de beperkende factor.
Het plaatje hieronder is de respons die ik thuis heb. Gesloten kast.
13Hz komt hier dus wel vol door. Maar dit is na veel schuiven met de sub en luisterplek. En 10 cm maakt al erg veel uit.
13 Hz is wel verschrikkelijk laag en zonder room gain zeer moeilijk haalbaar.
En laat een TL door zijn concept daar nu net effe minder moeite mee hebben.
Volgens mij in het filter ja.CarloPJB schreef:Waar zit die ruimte voor verbetering?asterduc schreef:Als Scan Speak fan zeg ik dit niet graag, maar wat uit die Seas van Carlo komt, dat staat op hoog niveau, ... en er is zelfs nog ruimte voor verbetering! Ik kijk reeds uit om volgende keer de Mk2 versie te horen.
Filter?
Maar dat gaat een proces van lange duur worden denk ik. Het zijn eerder details.
Voor dergelijk dure tweeter zou je bvb de Impedantiepiek van de tweeter kunnen aanpakken door een serie L-C-R par op de tweeter te plaatsen. Dat geeft iets meer rust.
Neem dit advies niet te letterlijk, ik heb je topic (nog) niet doorgelezen dus weet niet hoe je filterwerk is opgebouwd. Ook ben ik niet de specialist ter zake als het op filtering aankomt. Maar ik weet wel dat ik nog verder zou experimenteren aan die monitor van jou want hij kan volgens mij nog beter worden, en dan vooral naar het hoog toe.
van een belg natuurlijk.dekkersj schreef:De koeken en de bonbons vielen bij mij in alle geval erg in de smaak (weet niet van wie ze waren)!
Welk volk is er anders zo vriendelijk, loyaal en vrijgevig! ... en maken de beste friet, chocolade en koffiekoeken.
Ed.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Ho ho Ed, nu begeef je je toch op glad ijs.....: je kent toch ook "onze" stroopwafels uit Gouda wel. Die mag je ook bij de koffie eten. Dus.... think twice.asterduc schreef:van een belg natuurlijk.
Welk volk is er anders zo vriendelijk, loyaal en vrijgevig! ... en maken de beste friet, chocolade en koffiekoeken.
En wie is er nu gastvrij? Zelfs op zo'n poplulair en zeer druk bezochte luisterdag in Breda staan wij Belgen toe. Als dat niet gastvrij is
Ik vatte het ook absoluut niet op als kritiek.asterduc schreef:dat is ook zo Bart. Ik bedoelde het niet als kritiek hoor.Bart_M schreef:Bij dit soort subs is de ruimte de beperkende factor.
Het plaatje hieronder is de respons die ik thuis heb. Gesloten kast.
13Hz komt hier dus wel vol door. Maar dit is na veel schuiven met de sub en luisterplek. En 10 cm maakt al erg veel uit.
13 Hz is wel verschrikkelijk laag en zonder room gain zeer moeilijk haalbaar.
En laat een TL door zijn concept daar nu net effe minder moeite mee hebben.
Het was vooral om aan te geven dat het heel moeilijk is om subs echt goed te vergelijken, vooral zonder meetapparatuur.
Bieren maken gaat jullie ook niet slecht af.asterduc schreef:van een belg natuurlijk.dekkersj schreef:De koeken en de bonbons vielen bij mij in alle geval erg in de smaak (weet niet van wie ze waren)!
Welk volk is er anders zo vriendelijk, loyaal en vrijgevig! ... en maken de beste friet, chocolade en koffiekoeken.
Ed.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Na een druk weekend toch wil ik toch iedereen nog even bedanken voor zijn bijdrage aan "Breda 3".
Uiteraard veel lof voor Jan, die toch maar weer de uitdaging aanging. En met groot succes!
En natuurlijk erg goed dat zovelen hun spullen wilden meenemen om te showen. (sorry dat mijn vriendin Ineke niet meekwam..
)
Wat systeempjes die er wat mij betreft uitsprongen:
- De complete set-up van Doppedoos en zijn pa. Gweldig mooie staging
Het geluid kwam heerlijk ruimtelijk los zoals ik maar zelden heb gehoord. Of was dat voornamelijk te danken aan de buizen-versterker?
- De Seas-monitors van Carlo: zeer fraai gebalanceerd en mooi soft hoog zonder brilliantie te verliezen. (ik had ze al bij hem thuis gehoord maar dit was ook in een andere ruimte zeer aangenaam)
- de Thesis van Edo: erg mooi totaalbeeld uit toch erg compacte vloerstaanders.
- de Troels-A4tjes van Fokke (Fgroen). De 15W4531 doet het daar net als in de A4-Se4 (zoals die van Ed) geweldig goed. Helaas was ik er net niet bij toen de AB-vergelijking werd gedaan. Wie wel en geeft daarover hier nog even zijn mening?
- de Breedbandertjes van Jan Wowly (de kleinste spaanplaatkolommetjes). Geweldig hoe ruimtelijk die de muziek neerzetten.
- de monitors van Dre. Erg mooi gebalanceerd alhoewel ik voor het hoog persoonlijk de voorkeur geef aan de D3004/6600, die in de nieuwe Ref Monitor-SE zit.
En niet te vergeten de zeer mooie afwerkingen
:
- Troels-A4 van Fokke
- Monitors van Dre
- Thesis van Edo (met lekker zwart leer...)
- Monitors van Carlo.
(in willekeurige volgorde
)
Kortom: hoog niveau.
Maar niet in de laatste plaats heb ik de erg leuke, open en losse sfeer gewaardeerd.
Op naar Breda4 (over een tijdje. ik moet dan immers wel mijn Menhirs helemaal af hebben)
Uiteraard veel lof voor Jan, die toch maar weer de uitdaging aanging. En met groot succes!
En natuurlijk erg goed dat zovelen hun spullen wilden meenemen om te showen. (sorry dat mijn vriendin Ineke niet meekwam..
Wat systeempjes die er wat mij betreft uitsprongen:
- De complete set-up van Doppedoos en zijn pa. Gweldig mooie staging
- De Seas-monitors van Carlo: zeer fraai gebalanceerd en mooi soft hoog zonder brilliantie te verliezen. (ik had ze al bij hem thuis gehoord maar dit was ook in een andere ruimte zeer aangenaam)
- de Thesis van Edo: erg mooi totaalbeeld uit toch erg compacte vloerstaanders.
- de Troels-A4tjes van Fokke (Fgroen). De 15W4531 doet het daar net als in de A4-Se4 (zoals die van Ed) geweldig goed. Helaas was ik er net niet bij toen de AB-vergelijking werd gedaan. Wie wel en geeft daarover hier nog even zijn mening?
- de Breedbandertjes van Jan Wowly (de kleinste spaanplaatkolommetjes). Geweldig hoe ruimtelijk die de muziek neerzetten.
- de monitors van Dre. Erg mooi gebalanceerd alhoewel ik voor het hoog persoonlijk de voorkeur geef aan de D3004/6600, die in de nieuwe Ref Monitor-SE zit.
En niet te vergeten de zeer mooie afwerkingen
- Troels-A4 van Fokke
- Monitors van Dre
- Thesis van Edo (met lekker zwart leer...)
- Monitors van Carlo.
(in willekeurige volgorde
Kortom: hoog niveau.
Maar niet in de laatste plaats heb ik de erg leuke, open en losse sfeer gewaardeerd.
Op naar Breda4 (over een tijdje. ik moet dan immers wel mijn Menhirs helemaal af hebben)
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Even ter correctie: Die "Moon" (SA)CD speler van mij is eigenlijk een Jungson Magic Boat no. 2
De HDCD versie heet wel Moon. Beiden ook verkrijgbaar met buizenoutput (i.p.v discreet).
@Hans Nootdorp
Eerst bouwde ik speakers....toen betere speakers...toen buizenversterkers(met daddy)....toen weer betere speakers, door de buizenversterkers...Toen de HMS speaker en nu op weg naar een iets krachtigere en mooiere buizenversterker...
Kortom het gaat hand in hand!! Zonder die buizen krijg je die staging niet al kom je een heel end en zonder die speakers krijg ik ook die staging niet....niet te vergeten het 'lekkere' TL laag.
Vergeet ook niet dat veel wat ik heb laten horen LP opnames waren die ik zelf heb gedigitaliseerd. Mijn mening is dat de staging dan al veeeeel beter is dan een vooropgenomen CD
Het is volgens mij dus toch de combi van die 2 en misschien de opname's. Ik vind het gewoon lekker!
In ieder geval bedankt !!
Groet, Simon
Eerst bouwde ik speakers....toen betere speakers...toen buizenversterkers(met daddy)....toen weer betere speakers, door de buizenversterkers...Toen de HMS speaker en nu op weg naar een iets krachtigere en mooiere buizenversterker...
Kortom het gaat hand in hand!! Zonder die buizen krijg je die staging niet al kom je een heel end en zonder die speakers krijg ik ook die staging niet....niet te vergeten het 'lekkere' TL laag.
Vergeet ook niet dat veel wat ik heb laten horen LP opnames waren die ik zelf heb gedigitaliseerd. Mijn mening is dat de staging dan al veeeeel beter is dan een vooropgenomen CD
Het is volgens mij dus toch de combi van die 2 en misschien de opname's. Ik vind het gewoon lekker!
In ieder geval bedankt !!
Groet, Simon
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
ja, da's waar. Maar die koffie is nodig om de stroopresten van je tanden te spoelen.Hans Nootdorp schreef:Ho ho Ed, nu begeef je je toch op glad ijs.....: je kent toch ook "onze" stroopwafels uit Gouda wel. Die mag je ook bij de koffie eten. Dus.... think twice.asterduc schreef:van een belg natuurlijk.
Welk volk is er anders zo vriendelijk, loyaal en vrijgevig! ... en maken de beste friet, chocolade en koffiekoeken.![]()
![]()
![]()
En wie is er nu gastvrij? Zelfs op zo'n poplulair en zeer druk bezochte luisterdag in Breda staan wij Belgen toe. Als dat niet gastvrij is
Maar Hans, wij Belgen hebben ons echter niet opgedrongen om naar Breda te komen. Okee, we hebben eerst de weg verkend (audioot) en we hebben de organisatoren omgekocht met koffiekoeken en de menigte stil gehouden met chocolade,...
By the way: je weet toch als je een Belg bvb vraagt of ie koffie wil, dan zegt ie heel terughoudend en bescheiden, "nee laat maar, je hoeft voor mij geen moeite te doen."
Vraag je een Hollander of ie koffie wenst dan antwoordt ie gelijk, "nee, doe mij maar een cappucino, en heb je ook iets te eten?"
hahaha, die heb ik van Robert-Jan, voormalig Nederlander! die kan het dus wel weten.
Ach, ik plaag maar wat joh. Ik vind NL'ers een fijn volkje, zolang ze maar rechts blijven op de snelweg, zodat ik probleemloos links kan passeren.
Jan, een voorstel voor Breda 4. Aangezien we nu toch met voldoende landgenoten zijn, kunnen wij misschien een eigen kamer hebben.
Hahahaha, ja de kelder is geen probleem. Groot slot erop en ik neem de concave's wel mee naar huis
Owjee, dan ben ik ook meteen mijn beste regelneef kwijt, Alain aka Mambofats. Hmm ik moet er nog eens over nadenken
Alle gekheid op een stokje, de lokatie Breda zorgt er wel voor dat het te behappen is voor de belgen qua reizen...
jan
Owjee, dan ben ik ook meteen mijn beste regelneef kwijt, Alain aka Mambofats. Hmm ik moet er nog eens over nadenken
Alle gekheid op een stokje, de lokatie Breda zorgt er wel voor dat het te behappen is voor de belgen qua reizen...
jan
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
