Brownies
Moderator: Beheerdersteam
Brownies
Nooit gedacht dat ik nog eens bruine verf zou gaan gebruiken maar hier zijn dan, gebaseerd op de Dionysus van Edo, mijn nieuwe maaksels.
Ze ogen mischien wat groot op de foto maar ze zijn slechts 37 cm hoog.
De taps toelopende en ronde zijkant/achterkant was een hele uitdaging voor me. Alhoewel niet alle lagen helemaal op elkaar aansluiten ben ik toch tevereden met het resultaat.
De klank is open en gedetailleerd met een soundstage die naar verwachting is, gezien het formaat van de speaker en het frequentiebereik.
In tegenstelling met de gepoorte Dionusus heb ik gekozen voor een gesloten model. Hierdoor ontbreekt het laag onder de 100 HZ maar
tot nu toe mis ik dit niet.
In het begin klonken ze nog wat metalig en upfront en heb nog wat gestoeid met het filter. Na een uur of 60 was dit bijna helemaal weg
en heb het filterontwerp gelaten bij het originele.
Nog bedankt Edo, voor je tips en adviezen !
Ze ogen mischien wat groot op de foto maar ze zijn slechts 37 cm hoog.
De taps toelopende en ronde zijkant/achterkant was een hele uitdaging voor me. Alhoewel niet alle lagen helemaal op elkaar aansluiten ben ik toch tevereden met het resultaat.
De klank is open en gedetailleerd met een soundstage die naar verwachting is, gezien het formaat van de speaker en het frequentiebereik.
In tegenstelling met de gepoorte Dionusus heb ik gekozen voor een gesloten model. Hierdoor ontbreekt het laag onder de 100 HZ maar
tot nu toe mis ik dit niet.
In het begin klonken ze nog wat metalig en upfront en heb nog wat gestoeid met het filter. Na een uur of 60 was dit bijna helemaal weg
en heb het filterontwerp gelaten bij het originele.
Nog bedankt Edo, voor je tips en adviezen !
Ik vind het zo ontzettend mooi vanwege de kracht en eenvoud van de achterzijde, niet rond maar driehoekig en toch mooi vloeiend. De zwarte voorzijde contrasteerd prachtig met de mooie houten zijkanten. Alsof het zwart de technologie herbergt (units) en het hout een klankkast is (van natuurlijk materiaal)
Buitengewoon fraai echt waar!! Commercieel design (ik bedoel hiermee; hiermee kun je verkopen!!)
Wowly
Pas op of ik ga nog naast m'n sokken lopen, Wowly !
Door de beroerde camera zijn diverse kleine onvolkomendheden niet zichtbaar.
Er zijn nogal wat spleetjes tussen de lagen die ik opgevuld heb met lichte
houtvuller. De verf op het MDF is verre van strak; fijn strak spul dat MDF
maar eenmaal geverfd zie je elk miniscuul oneffenheidje.
Mischien volgende keer gewoon maar helemaal dun insmeren met
houtplamuur en dan weer glad opschuren, anders weet ik het ook niet.
En last but not least; een van de gaten van de tweeter is wat te ruim uitgefreesd. Ach ja, volgende keer wordt alles beter.....
Door de beroerde camera zijn diverse kleine onvolkomendheden niet zichtbaar.
Er zijn nogal wat spleetjes tussen de lagen die ik opgevuld heb met lichte
houtvuller. De verf op het MDF is verre van strak; fijn strak spul dat MDF
maar eenmaal geverfd zie je elk miniscuul oneffenheidje.
Mischien volgende keer gewoon maar helemaal dun insmeren met
houtplamuur en dan weer glad opschuren, anders weet ik het ook niet.
En last but not least; een van de gaten van de tweeter is wat te ruim uitgefreesd. Ach ja, volgende keer wordt alles beter.....
Alsof ik daar ene Fl*&&er om geef! Ik vind het een weergaloos design in al zijn eenvoud! Nou ben je van mij vrij om je eigen creatie af te gaan kraken, maar ík doe daar niet aan meemipo schreef:Pas op of ik ga nog naast m'n sokken lopen, Wowly !![]()
Gewoon erg mooi. Ook omdat de mid-woof er zo mooi tussen past. Zal best een fraaie dieptewerking in zitten zo weinig baffleoppervlak is er aan de zijkant.
Het mooie is dat je dit gewoon kunt schalen naar een zeer mooie driewegger of een mooie tweegger grondstaander.
Maar hoe heb je hem nu eigenlijk opgebouwd? (erg benieuwd), of nog beter, heb je daar pics van?
Wowly
No more pics.. helaas
Ik heb ze wel gemaakt tijdens het bouwen
maar blijkbaar niet bewaard.
Dan zeg ik het wel met letters.
Mdf: 25 mm boven, onderkant en front. Zijkanten van 3 mm buigtriplex.
Deze natgemaakt/ geweekt in een bak met heet water ( plmin 30 min ):
methode Boerenterprise.
Front, bovenkant en onderkant tegen elkaar aan. Een Triplex plaatje hieromheen gevouwen en met spanbanden eromheen getrokken ondersteund door aan twee kanten tegen de platte kant dikke planken
geklemd hebbende.
Laten drogen, daarna deze erop te lijmen en vervolgens de volgende zelfde procedure. Laatste twee plaaten tegelijkertijd eromheen.
Vastklemmen door de taps toelopende zijkanten wel een beetje lastig.
Schuren, lakken en verfen. Binnenkant bekleed met vilt en opgevuld met BAF. Filter heb ik buiten de kast gelaten, leek me prettiger ivm met nog aanpassen en weinig ruimte in de kastjes.
Afmetingen zijn: 19x 37x 23,5 cm breedte x hoogte x diepte.
maar blijkbaar niet bewaard.
Dan zeg ik het wel met letters.
Mdf: 25 mm boven, onderkant en front. Zijkanten van 3 mm buigtriplex.
Deze natgemaakt/ geweekt in een bak met heet water ( plmin 30 min ):
methode Boerenterprise.
Front, bovenkant en onderkant tegen elkaar aan. Een Triplex plaatje hieromheen gevouwen en met spanbanden eromheen getrokken ondersteund door aan twee kanten tegen de platte kant dikke planken
geklemd hebbende.
Laten drogen, daarna deze erop te lijmen en vervolgens de volgende zelfde procedure. Laatste twee plaaten tegelijkertijd eromheen.
Vastklemmen door de taps toelopende zijkanten wel een beetje lastig.
Schuren, lakken en verfen. Binnenkant bekleed met vilt en opgevuld met BAF. Filter heb ik buiten de kast gelaten, leek me prettiger ivm met nog aanpassen en weinig ruimte in de kastjes.
Afmetingen zijn: 19x 37x 23,5 cm breedte x hoogte x diepte.