Luisterdag Breda III, belangrijke gegevens op de 1e pagina
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Jan bedankt dat ten eerste
ten tweede ga nooit naar een luisterdag dat betekend een nieuwe set speakers bouwen
ten derde, kort door de bocht, hoe duurder de speaker hoe beter die klinkt (gelukkig maar)
ten vierde, van luisteren wordt je moe, het uurtje terug in de auto maar geen muziek op gezet.
eind conclusie, het was geslaagd.
Jan al bedankt? o nee, Jan bedankt!! en uiteraard ook alle luisteraars en speakerbouwers welke hun speakers hadden meegenomen.
ten tweede ga nooit naar een luisterdag dat betekend een nieuwe set speakers bouwen
ten derde, kort door de bocht, hoe duurder de speaker hoe beter die klinkt (gelukkig maar)
ten vierde, van luisteren wordt je moe, het uurtje terug in de auto maar geen muziek op gezet.
eind conclusie, het was geslaagd.
Jan al bedankt? o nee, Jan bedankt!! en uiteraard ook alle luisteraars en speakerbouwers welke hun speakers hadden meegenomen.
Zeker weten : een geslaagde dag.
Het was een openbaring om al die systemen te horen en ik heb er echt van genoten.
Dank aan iedereen voor het delen van zijn/onze passie.
Ondertussen heb ik al de foto's online gezet, gewoon geupload naar mijn webspace. Indien iemand een originele wenst ( ongeveer 3,5 Mb groot ) laat het me weten, dan regelen we dat wel.
De foto's vind je terug op http://users.telenet.be/t109973
Jan, bedankt voor dit fantastische initiatief, volgende keer ben ik er terug bij.
Het was een openbaring om al die systemen te horen en ik heb er echt van genoten.
Dank aan iedereen voor het delen van zijn/onze passie.
Ondertussen heb ik al de foto's online gezet, gewoon geupload naar mijn webspace. Indien iemand een originele wenst ( ongeveer 3,5 Mb groot ) laat het me weten, dan regelen we dat wel.
De foto's vind je terug op http://users.telenet.be/t109973
Jan, bedankt voor dit fantastische initiatief, volgende keer ben ik er terug bij.
Zo, ook weer thuis, alles aan het spelen en even de weerstanden vervangen. Het hoog zou nu weer gewoon vlak moeten zijn. Ik vond erg leuk om ze eens te showen, zo na 2 jaar revisie. Veel hints gehad, veel leuke gesprekken en natuurlijk de nodige discussie
Samen met Voodooless gecarpooled, dus zelfs het milieu nog ontzien. Was gezellig!
Mijn persoonlijke toppers waren toch weer te vinden in de monitorhoek. Helaas mijn "luisterdoel" om de Troels' monitor te horen niet weten te halen omdat ik in ruimte 3 demo-de. Wel de afwerking mogen bewonderen en wat was dat mooi zeg. Petje af!
Nu eerst eten, iedereen heel erg bedankt, het was weer top!
Jan, je hebt het weer formidabel geregeld!
Samen met Voodooless gecarpooled, dus zelfs het milieu nog ontzien. Was gezellig!
Mijn persoonlijke toppers waren toch weer te vinden in de monitorhoek. Helaas mijn "luisterdoel" om de Troels' monitor te horen niet weten te halen omdat ik in ruimte 3 demo-de. Wel de afwerking mogen bewonderen en wat was dat mooi zeg. Petje af!
Nu eerst eten, iedereen heel erg bedankt, het was weer top!
Jan, je hebt het weer formidabel geregeld!
Leuk zo'n dag.. mooie foto's zegmambofats schreef:Zeker weten : een geslaagde dag.
Het was een openbaring om al die systemen te horen en ik heb er echt van genoten.
Dank aan iedereen voor het delen van zijn/onze passie.
Ondertussen heb ik al de foto's online gezet, gewoon geupload naar mijn webspace. Indien iemand een originele wenst ( ongeveer 3,5 Mb groot ) laat het me weten, dan regelen we dat wel.
De foto's vind je terug op http://users.telenet.be/t109973
Jan, bedankt voor dit fantastische initiatief, volgende keer ben ik er terug bij.
Het was idd een geslaagde dag.
Jan, bedankt voor de goede organisatie!!!
Ik heb veel mooie zaken gezien en gehoord.
De monitoren van Dré vond ik erg goed. Maar ook de speakers van Edo en de Seas monitor was ook erg sterk.
Subs vergelijken ging vrij aardig. De ruimte was groot genoeg.
De volgende keer zou ik echter wel een laptop meenemen om wat metingen te doen om een goede respons met behulp van een parametische EQ te krijgen.
Wanneer is de volgende keer?
Jan, bedankt voor de goede organisatie!!!
Ik heb veel mooie zaken gezien en gehoord.
De monitoren van Dré vond ik erg goed. Maar ook de speakers van Edo en de Seas monitor was ook erg sterk.
Subs vergelijken ging vrij aardig. De ruimte was groot genoeg.
De volgende keer zou ik echter wel een laptop meenemen om wat metingen te doen om een goede respons met behulp van een parametische EQ te krijgen.
Wanneer is de volgende keer?
Jan, hartelijk bedankt.
Wat mij betreft opvallend, hoe relaxed en ongedwongen de dag verliep.
Tuurlijk een aantal lekkere opmerkingen gehoord. Eentje is er nog een beetje blijven "plakken" . Tijdens de sub-sessies 's middags in de subcorner geplaatst door Doppedoos & Daddy: Draai maar deze muziek met die grote drums, dan weet zo'n basspeaker ook weer eens waarom ie bas speaker geworden is..
En inderdaad na afloop waren mijn oortjes ook moe. Op terug reis heb ik de eerste tijd maar ff geen muziek in auto gedraaid. Wel "Duitse" autobahn snelheid aangehouden, was toch wel ff wat later geworden dan voorzien.
Nou nog maar eens zien, of ik wat tijd voor vervolg voor mijn speakers georganiseerd krijg..
Nogmaals, allen hartelijk bedankt voor de sfeer.
Groeten,
Wido
Wat mij betreft opvallend, hoe relaxed en ongedwongen de dag verliep.
Tuurlijk een aantal lekkere opmerkingen gehoord. Eentje is er nog een beetje blijven "plakken" . Tijdens de sub-sessies 's middags in de subcorner geplaatst door Doppedoos & Daddy: Draai maar deze muziek met die grote drums, dan weet zo'n basspeaker ook weer eens waarom ie bas speaker geworden is..
En inderdaad na afloop waren mijn oortjes ook moe. Op terug reis heb ik de eerste tijd maar ff geen muziek in auto gedraaid. Wel "Duitse" autobahn snelheid aangehouden, was toch wel ff wat later geworden dan voorzien.
Nou nog maar eens zien, of ik wat tijd voor vervolg voor mijn speakers georganiseerd krijg..
Nogmaals, allen hartelijk bedankt voor de sfeer.
Groeten,
Wido
@ Carlo: Ik heb een extra voedingskabel meegekregen. Ik was te druk om te checken of alle kabels bij mij hoorden...misverstandje. PM me ff hoe je het wil hebben opgelost.
Voor de Rest:
Ik wil jullie allemaal héél erg bedanken voor deze luisterdag. Het feit dat jullie allemaal de schouders eronder hebben gezet door mooie en kostbare apparatuur mee te nemen en rond te sjouwen, opbouwend, vriendelijk en behulpzaam te zijn maakt voor mij deze dag erg bijzonder net als de andere 2 dagen. Het is net als met je eigen verjaardag, je hebt gewoon te weinig tijd om fatsoenlijk van alles te genieten en met alle mensen te praten. Maar net als mijn eigen verjaardag ben ik altijd blij om te zien dat iedereen ervan heeft genoten. Paar voorbeeldjes, van die kleine dingen die toch groots zijn:
- Doppedoos (simon) is net hersteld uit het ziekenhuis maar komt wel met zijn vader daddy een pokke-eind gereden met veel apparatuur. En gaat uit pure hobbydrift gewoon de hele dag door terwijl ie eigenlijk moet rusten...
- Ed ziet kans om zijn proto's in te laden en ze te laten zien, niks te laten horen maar gewoon om iedereen te laten genieten van deze kasten en zijn culinaire traktaties!!
- Merijn die gewoon een hele tas met kabels meeneemt om ter hulp te schieten als er weer wat nodig is.
- Jacco die op en neer gaat om toch maar op de zelfbouwdag te komen. Niet dat ie erg ver er vandaan woont, maar toch...
- Jeroen die de hele tijd probeert anderen te helpen met het meten van zijn speakers
- Bart (B-force) die tot laat in de nacht doorgaat om zijn gouwe oude Kef's te laten schitteren voor vandaag
- Bart_M die veel bij de subs heeft gestaan om alles te beschermen tegen zijn kilowatt versterker, en zo maar weinig tijd heeft gehad om anderen creatie's te horen. Hij was overigens koud terug van een verre vakantie, dus dat was wel gaaf van hem om toch te komen.
- Henk-jan die net voor zijn vakantie toch nog ff zijn sub brengt en Aadjo die zo vriendelijk is deze weer mee te nemen voor hem.
- Voor mij persoonlijk: Alain, Mambofats. Dat is echt een goude kerel uit het zuiden hoor. Heeft zonder enig probleem de gehele betaling en bestickering verzorgd. Jij hebt een ereplaatsje! beste quoot komt wat mij betreft van jou vandaan:
"ALLE MENSEN DIE KONTANT KUNNEN BETALEN EERST!!"
Dit brengt me op een ander zeer fraai punt. De betaling aan de drankenpot was dermate gul geweest dat er 11, 25 € TEVEEL was betaald!! Dit geld ook voor de entree. Hier is ZEER ruimschoots betaalt wat volgens een fiere Alain resulteerde in een behoorlijke meerwaarde.
DANK JULLIE WEL!! Dit zorgt ervoor dat minus de rekening van de huur en ander grut er méér dan 100 euro word gedoneerd aan het forum, zodat dat weer even vooruit kan met het betalen aan hostingskosten en dergelijke!!
Ze zeggen wel eens: gelijkgestemde hebben het altijd goed. Verdikkeme, hebben ze wéér gelijk!!!!
En dan nu, mijn favoriet van de dag:......geen. Huh?? Dit komt doordat ik vaak te kort heb kunnen luisteren. Een paar dingen vond ik er wel bovenuit steken. Dat was de Buizen-UcD van jacco icm de Thesis en de Ultratjoeb. De versterking van Doppedoos en de Monitor van Dre (focal/scanspeaK). Oja, barts reutelaar was ook erg bijzonder. Bezoekers weten wat ik bedoel
Voor de rest heb ik erg veel moois gezien en gehoord!! (oja, en ook geroken, maar dat was dan mijn versterker die nooit doet wat ik wil als ik hem wil demo-en.
)
Ik ben erg benieuwd naar foto's. Ik had me zo voorgenomen om veel foto's te maken maar door alle drukte heb ik er geen één kunnen maken..
Volgende keer komt er zeker. Mogelijk veranderingen: mensen moeten vóór de luisterdag een compleet systeem kunnen aanleveren voordat ze een ruimte en tijd krijgen toegewezen. Ik ben ook van plan de dag door te trekken naar de avond als dat mogelijk is. regelen we iets als van een chinees of barbeque en maken we er een Forumdag van ipv sec een luisterdag. Ik zorg wel weer voor de ruimte's, Alain is bij deze de aangewezen persoon de betalingen ed te regelen op de dag zelf. Edo is de juiste man om de indelingen toe te wijzen. En wij met z'n allen om er weer een superdag van te maken.....
Nogmaals, jullie ook, bedankt!!! Als we alle smile's van de dag die ik heb gezien naast elkaar leggen komen we een heel eind!!
Jan aka Wowly
Voor de Rest:
Ik wil jullie allemaal héél erg bedanken voor deze luisterdag. Het feit dat jullie allemaal de schouders eronder hebben gezet door mooie en kostbare apparatuur mee te nemen en rond te sjouwen, opbouwend, vriendelijk en behulpzaam te zijn maakt voor mij deze dag erg bijzonder net als de andere 2 dagen. Het is net als met je eigen verjaardag, je hebt gewoon te weinig tijd om fatsoenlijk van alles te genieten en met alle mensen te praten. Maar net als mijn eigen verjaardag ben ik altijd blij om te zien dat iedereen ervan heeft genoten. Paar voorbeeldjes, van die kleine dingen die toch groots zijn:
- Doppedoos (simon) is net hersteld uit het ziekenhuis maar komt wel met zijn vader daddy een pokke-eind gereden met veel apparatuur. En gaat uit pure hobbydrift gewoon de hele dag door terwijl ie eigenlijk moet rusten...
- Ed ziet kans om zijn proto's in te laden en ze te laten zien, niks te laten horen maar gewoon om iedereen te laten genieten van deze kasten en zijn culinaire traktaties!!
- Merijn die gewoon een hele tas met kabels meeneemt om ter hulp te schieten als er weer wat nodig is.
- Jacco die op en neer gaat om toch maar op de zelfbouwdag te komen. Niet dat ie erg ver er vandaan woont, maar toch...
- Jeroen die de hele tijd probeert anderen te helpen met het meten van zijn speakers
- Bart (B-force) die tot laat in de nacht doorgaat om zijn gouwe oude Kef's te laten schitteren voor vandaag
- Bart_M die veel bij de subs heeft gestaan om alles te beschermen tegen zijn kilowatt versterker, en zo maar weinig tijd heeft gehad om anderen creatie's te horen. Hij was overigens koud terug van een verre vakantie, dus dat was wel gaaf van hem om toch te komen.
- Henk-jan die net voor zijn vakantie toch nog ff zijn sub brengt en Aadjo die zo vriendelijk is deze weer mee te nemen voor hem.
- Voor mij persoonlijk: Alain, Mambofats. Dat is echt een goude kerel uit het zuiden hoor. Heeft zonder enig probleem de gehele betaling en bestickering verzorgd. Jij hebt een ereplaatsje! beste quoot komt wat mij betreft van jou vandaan:
"ALLE MENSEN DIE KONTANT KUNNEN BETALEN EERST!!"
Dit brengt me op een ander zeer fraai punt. De betaling aan de drankenpot was dermate gul geweest dat er 11, 25 € TEVEEL was betaald!! Dit geld ook voor de entree. Hier is ZEER ruimschoots betaalt wat volgens een fiere Alain resulteerde in een behoorlijke meerwaarde.
DANK JULLIE WEL!! Dit zorgt ervoor dat minus de rekening van de huur en ander grut er méér dan 100 euro word gedoneerd aan het forum, zodat dat weer even vooruit kan met het betalen aan hostingskosten en dergelijke!!
Ze zeggen wel eens: gelijkgestemde hebben het altijd goed. Verdikkeme, hebben ze wéér gelijk!!!!
En dan nu, mijn favoriet van de dag:......geen. Huh?? Dit komt doordat ik vaak te kort heb kunnen luisteren. Een paar dingen vond ik er wel bovenuit steken. Dat was de Buizen-UcD van jacco icm de Thesis en de Ultratjoeb. De versterking van Doppedoos en de Monitor van Dre (focal/scanspeaK). Oja, barts reutelaar was ook erg bijzonder. Bezoekers weten wat ik bedoel
Ik ben erg benieuwd naar foto's. Ik had me zo voorgenomen om veel foto's te maken maar door alle drukte heb ik er geen één kunnen maken..
Volgende keer komt er zeker. Mogelijk veranderingen: mensen moeten vóór de luisterdag een compleet systeem kunnen aanleveren voordat ze een ruimte en tijd krijgen toegewezen. Ik ben ook van plan de dag door te trekken naar de avond als dat mogelijk is. regelen we iets als van een chinees of barbeque en maken we er een Forumdag van ipv sec een luisterdag. Ik zorg wel weer voor de ruimte's, Alain is bij deze de aangewezen persoon de betalingen ed te regelen op de dag zelf. Edo is de juiste man om de indelingen toe te wijzen. En wij met z'n allen om er weer een superdag van te maken.....
Nogmaals, jullie ook, bedankt!!! Als we alle smile's van de dag die ik heb gezien naast elkaar leggen komen we een heel eind!!
Jan aka Wowly
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Dat was zeker een zeer leuke dag. Leuk mensen, leuke zelfbouwprojecten, gezelligheid en leuk om wat gezichten te zien die je op het forum spreekt.
Ik heb niet alles beluisterd, maar even kort wat ik wel heb kunnen beluisteren.
Als eerste de fraaie creatie van doppendoos. Lekkere bas met goed detail in het mid en hoog. Zeker kijkende naar de kosten van de units zeker een volwassen speaker.
De creatie van Carlo (zilveren tweeweg met Seas-excel). Tsjoe, wat een lekker hoog, al mag er naar mijn idee nog een dB'tje van af. Af en toe wat teveel aanwezig. Bij een paar nummers vroeg ik hem zelf waar de sub stond...maar die was er niet...Met andere woorden, kan laag, maar miste af en toe wat body. Maar ik weet zeker als z'n sub, die beneden stond, erbij had gestaan was dit zeker een zeer leuke set.
Dan heb ik de speakers van Rho beluisterd. Lekker open, fris, maar af en toe scherp randje vond ikzelf. Ik heb een aantal malen de 27TFF gebruikt en hij kan zachter/fijner klinken.
De combi van ScanSpeak met de 9700 tweeter: Tsja, de kleine versie van mijn Isis. Iets kleiner formaat natuurlijk, wel redelijk gelijk.
Erg lekkere alleskunner. Rustig, totaal niet vermoeiend, komt laag, eigelijk alles op z'n plek. Zeker voor mij een persoonlijke topper.
Beneden heb ik naar de witte kleine tangband TL geluisterd. Net zoals het project van Simon, erg verassend. Laag/hoog/detail, totaalbeeld was erg goed. Zeker aanrader als je wat wil maken wat niet teveel geld kan/mag kosten.
Van de Subs heb ik alleen kunnen luisteren naar degene van Carlo en Bart. De tumult van Bart kwam in eerst instantie erg dominant over. Echter toen ik iets verplaatste in de zaal en het volume iets zachter gezet was werd het "beest"wat makker. Lekker....erg lekker.
Degene van Carlo was meer mijn stijl wat ik kon horen. Diepgang en wat rustiger was mijn idee.
Maar alles werdt met de hand ingesteld, dus kan best dat als alles wat beter ingeregeld wordt of verplaatst is/wordt dat ik weer van mening verander. Ik blijf het moeilijk vinden om subs te beoordelen.
Verder helaas niet echt kunnen luisteren naar andere creaties. Wel heel veel lol en gezelligheid gehad vandaag. Ook de kast van Ed eens kunnen aanraken. Wat een mega project. Super. Ga zo door Ed.
De rest eigelijk niet of te kort kunnen beluisteren.
En dan natuurlijk applaus voor Jan, onze organisator.
Ik hoop op een vervolg volgend jaar.
Foto's van vandaag kun je vinden op
http://www.xenophonics.net/luisterdag/
Ik heb niet alles beluisterd, maar even kort wat ik wel heb kunnen beluisteren.
Als eerste de fraaie creatie van doppendoos. Lekkere bas met goed detail in het mid en hoog. Zeker kijkende naar de kosten van de units zeker een volwassen speaker.
De creatie van Carlo (zilveren tweeweg met Seas-excel). Tsjoe, wat een lekker hoog, al mag er naar mijn idee nog een dB'tje van af. Af en toe wat teveel aanwezig. Bij een paar nummers vroeg ik hem zelf waar de sub stond...maar die was er niet...Met andere woorden, kan laag, maar miste af en toe wat body. Maar ik weet zeker als z'n sub, die beneden stond, erbij had gestaan was dit zeker een zeer leuke set.
Dan heb ik de speakers van Rho beluisterd. Lekker open, fris, maar af en toe scherp randje vond ikzelf. Ik heb een aantal malen de 27TFF gebruikt en hij kan zachter/fijner klinken.
De combi van ScanSpeak met de 9700 tweeter: Tsja, de kleine versie van mijn Isis. Iets kleiner formaat natuurlijk, wel redelijk gelijk.
Erg lekkere alleskunner. Rustig, totaal niet vermoeiend, komt laag, eigelijk alles op z'n plek. Zeker voor mij een persoonlijke topper.
Beneden heb ik naar de witte kleine tangband TL geluisterd. Net zoals het project van Simon, erg verassend. Laag/hoog/detail, totaalbeeld was erg goed. Zeker aanrader als je wat wil maken wat niet teveel geld kan/mag kosten.
Van de Subs heb ik alleen kunnen luisteren naar degene van Carlo en Bart. De tumult van Bart kwam in eerst instantie erg dominant over. Echter toen ik iets verplaatste in de zaal en het volume iets zachter gezet was werd het "beest"wat makker. Lekker....erg lekker.
Degene van Carlo was meer mijn stijl wat ik kon horen. Diepgang en wat rustiger was mijn idee.
Maar alles werdt met de hand ingesteld, dus kan best dat als alles wat beter ingeregeld wordt of verplaatst is/wordt dat ik weer van mening verander. Ik blijf het moeilijk vinden om subs te beoordelen.
Verder helaas niet echt kunnen luisteren naar andere creaties. Wel heel veel lol en gezelligheid gehad vandaag. Ook de kast van Ed eens kunnen aanraken. Wat een mega project. Super. Ga zo door Ed.
De rest eigelijk niet of te kort kunnen beluisteren.
En dan natuurlijk applaus voor Jan, onze organisator.
Ik hoop op een vervolg volgend jaar.
Foto's van vandaag kun je vinden op
http://www.xenophonics.net/luisterdag/
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Jantje zat in de stress en met hem nog een paar medewerkers / forumleden. Alle anderen hebben zeeeer relaxed kunnen genieten, dat was duidelijk.
Toffe sfeer, geen grootdoenerij, en veel te vlug voorbij. Zo heb ik het ervaren. Het leek wel een familiefeest.
Er zat een echte variatie ook in de verschillende systemen.
Zoals eerder hier gemeld waren de duurdere systemen ook de betere. Met dan als uitzondering, de halve maan van Doppedoos. Ik zou dat systeem wel eens willen horen met een ECHTE tweeter. Wat een attack, precisie en wat een lekker swingende en diepe bas. Knap werk!
Als Scan Speak fan zeg ik dit niet graag, maar wat uit die Seas van Carlo komt, dat staat op hoog niveau, ... en er is zelfs nog ruimte voor verbetering! Ik kijk reeds uit om volgende keer de Mk2 versie te horen.
Edo, terecht dat je het voorblad van Jan's programma mocht sieren. Dit zijn prachtstukken die je zo in een winkel kunt plaatsen. Het lijken wel commerciele speakers, en zo klinken ze ook. Beetje ingetogen met veel diepgang en iets of wat pseudo hoog. Maar zie dit niet als kritiek. Ze ogen zo extreem mooi dat je klankmatig een wow effect verwacht. Maar dat blijft uit. Daarentegen klinken ze ontzettend zacht en aangenaam.
Acuton: van deze keramische units zijn mijn verwachtingen steeds zo hoog dat de eerste luistergang meestal teleursteld. Zo ook hier. Nadat ik een referentiesong heb gehoord is mij duidelijk dat er veel detail in steekt. Wel mis ik wat emosie. Wat mij ook opviel is dat het ruisen van de snaren van YoYoMa's strijkstok niet hoorbaar was. Volgens Jeroen stond de tweeter wat zacht afgesteld, maar gaf hij nog steeds brilliantie, een typische eigenschap van deze keramische tweeter volgens Jeroen.
De monitoren van Dre en de Sub's die ik heb gehoord (Tumult en de TL van Jan) waren zeker dik in orde. Opmerkelijk voor mij dat de TL wel de 13 Hz van Marcus Miller's Lorries Lemont reproduceerde waar de Tumult, zowel als IB als BR deze noot niet aankon. Daarvoor was hij wel iets 'tighter' dan de TL.
Ik had mijn A4 meegebracht om te vergelijken met de A4 van Fokke (fgroen). Was ooit ter sprake gekomen in het A4 topic. Ik had een paar jaar terug eens een Troels ontwerp gehoord en had de indruk dat hij (ongewoon voor een Skandinaviër) een eerder engelse en dus onfrisse afstelling prefereerde. Het vergelijk van vandaag heeft dit ook bevestigd. Zo direct, analitisch en gedetailleerd de A4 met Ringstraler is, zo zacht, warm en onvermoeid is de Troels A4. Niet mijn ding en volgens mij ook niet meer van deze tijd. Maar wie ben ik om dat te beweren. Fokke's A4 was zeer mooi afgewerkt met fineer van wilde peer met een heerlijke kleuring en moiré.
Tot zover de systemen die mij zijn bijgebleven.
Ik kijk nu reeds uit naar een volgend treffen en wie weet staat er dan een spelende Concave bij.
Bedankt zij die erbij waren en bedankt Jan, je bent niet alleen super-erelid en organisator, maar ook een zeer amusant persoon, door iedereen geliefd en gewaardeerd.
Ed.
Toffe sfeer, geen grootdoenerij, en veel te vlug voorbij. Zo heb ik het ervaren. Het leek wel een familiefeest.
Er zat een echte variatie ook in de verschillende systemen.
Zoals eerder hier gemeld waren de duurdere systemen ook de betere. Met dan als uitzondering, de halve maan van Doppedoos. Ik zou dat systeem wel eens willen horen met een ECHTE tweeter. Wat een attack, precisie en wat een lekker swingende en diepe bas. Knap werk!
Als Scan Speak fan zeg ik dit niet graag, maar wat uit die Seas van Carlo komt, dat staat op hoog niveau, ... en er is zelfs nog ruimte voor verbetering! Ik kijk reeds uit om volgende keer de Mk2 versie te horen.
Edo, terecht dat je het voorblad van Jan's programma mocht sieren. Dit zijn prachtstukken die je zo in een winkel kunt plaatsen. Het lijken wel commerciele speakers, en zo klinken ze ook. Beetje ingetogen met veel diepgang en iets of wat pseudo hoog. Maar zie dit niet als kritiek. Ze ogen zo extreem mooi dat je klankmatig een wow effect verwacht. Maar dat blijft uit. Daarentegen klinken ze ontzettend zacht en aangenaam.
Acuton: van deze keramische units zijn mijn verwachtingen steeds zo hoog dat de eerste luistergang meestal teleursteld. Zo ook hier. Nadat ik een referentiesong heb gehoord is mij duidelijk dat er veel detail in steekt. Wel mis ik wat emosie. Wat mij ook opviel is dat het ruisen van de snaren van YoYoMa's strijkstok niet hoorbaar was. Volgens Jeroen stond de tweeter wat zacht afgesteld, maar gaf hij nog steeds brilliantie, een typische eigenschap van deze keramische tweeter volgens Jeroen.
De monitoren van Dre en de Sub's die ik heb gehoord (Tumult en de TL van Jan) waren zeker dik in orde. Opmerkelijk voor mij dat de TL wel de 13 Hz van Marcus Miller's Lorries Lemont reproduceerde waar de Tumult, zowel als IB als BR deze noot niet aankon. Daarvoor was hij wel iets 'tighter' dan de TL.
Ik had mijn A4 meegebracht om te vergelijken met de A4 van Fokke (fgroen). Was ooit ter sprake gekomen in het A4 topic. Ik had een paar jaar terug eens een Troels ontwerp gehoord en had de indruk dat hij (ongewoon voor een Skandinaviër) een eerder engelse en dus onfrisse afstelling prefereerde. Het vergelijk van vandaag heeft dit ook bevestigd. Zo direct, analitisch en gedetailleerd de A4 met Ringstraler is, zo zacht, warm en onvermoeid is de Troels A4. Niet mijn ding en volgens mij ook niet meer van deze tijd. Maar wie ben ik om dat te beweren. Fokke's A4 was zeer mooi afgewerkt met fineer van wilde peer met een heerlijke kleuring en moiré.
Tot zover de systemen die mij zijn bijgebleven.
Ik kijk nu reeds uit naar een volgend treffen en wie weet staat er dan een spelende Concave bij.
Bedankt zij die erbij waren en bedankt Jan, je bent niet alleen super-erelid en organisator, maar ook een zeer amusant persoon, door iedereen geliefd en gewaardeerd.
Ed.
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Ohja, voor de liefhebbers van deze units:

http://www.swanspeaker.com/product/htm/view.asp?id=315
kleine broertje van de Trinity6


http://www.swanspeaker.com/product/htm/view.asp?id=315
kleine broertje van de Trinity6

Laatst gewijzigd door Edo op zo 27 mei 2007, 0:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Hartelijk bedankt weer, Jan!!
en natuurlijk iedereen die mij en daddy zo goed geholpen hebben met slepen! Badankt jongens!
Zoals de anderen ook vermelden: als je zelf ook iets wil laten horen, heb je weinig tijd om alles te beluisteren!
Heb ik weer
Sprak Jeroen tussen door over de tangband TL's waarvan ik het iedee had dat dit niet zo goed kon! Dit was voordat ik ze gehoord had
Sprak Tweety nog even en hoorde dat 1 van zijn 'gipsen' creaties gister ochtend gesneuveld is! Jammer!
Volgens mij heb ik gewoon meer niet gehoord dan wel, dus inderdaad een langere dag is zeker beter. Zodat je 'alles' kunt beluisteren.
En natuurlijk: Wat een heerlijke gemoedelijke sfeer weer! en het gemak waarmee alles en iedereen weer samenwerkte!!
Ook daddy was weer buitengewoon enthousiast en had wat meer tijd om de creaties te beluisteren! Onderweg naar huis hoorde ik dan ook regelmatig: wat een heerlijke sfeer!; wat gaat de kwaliteit omhoog!; wat leuk zo'n 'bruut bas geweld hoekje', jammer van de lage WAF factor van die grote TL, kortom, hij vond het leuk!
Ik opperde nog het idee om gewoon de 'ruggen' van oude boeken op de grote TL kast te plakken! dan is het gewoon een boekenkast met, en 'waf' factor en 'ballen'
Dank voor de opmerkingen over de HMS en de buizen versterkers! Ik zal eens kijken of ik een 'echte ' tweeter van dat formaat kan vinden voor de d'appolito.
Tot op het forum!
Groet en dank Simon en daddy
van wie waren de grijze iets hogere speakers die in luisterruimte 2 stonden?
staat er op dit forum meer info over deze speakers?
(in mijn oren klonken ze namelijk practig, op het perfecte af)
De linker van deze twee

staat er op dit forum meer info over deze speakers?
(in mijn oren klonken ze namelijk practig, op het perfecte af)
De linker van deze twee

Laatst gewijzigd door jurriaan op zo 27 mei 2007, 9:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Ook uiteraard van hieruit een welgemeende dankjewel aan Wowly/Jan; was al bang dat hij zelf niet zo heel erg veel heeft kunnen luisteren, bij elke sessie kwam Jan wel een keer voor-/achterlangs om een kabeltje te regelen voor een sessie in een andere ruimte...
Het was voor mij de eerste keer en ben de volgende keer zeker weer van de partij; erg indrukwekkende projecten met prima klank en dito afwerking.
Ik denk dat het meeste wel is gezegd over de aanwezige projekten, je kunt zo goed zien wat creatieve geesten met technische bagage kunnen maken (met ondersteuning van het forum als achterban).
Wie weet zal ik een volgende keer ook eens een demo-tje weg kunnen geven, voordeel als je dat niet oet is dat je wel ongedwongen overal bij anderen kunt luisteren.
Bij deze wat foto's, heb ze maar gewoon in dit topic geplakt; mocht ik ze toch beter via een link benaderbaar moeten maken dan hoor ik het wel:
Afrekenen bij Alain

Subopstelling met de monitors van Dre

Tangband-close-up

Tangband-veraf met de fitness-dempingmatten (had iemand die meegenomen of waren ze daar aanwezig?)

Een prachtig mooie simpele versterker, maar waar is het lampje?

Prima klinkende monitors (weet even niet welke), op de achtergrond de " kefjes" van b-force

Moon-cdspeler op UCD met uitgeklede pre-amp met philips tv-afstandbediening. Hoe zou die Moon cd-speler hebben geklonken met de halve manen van Doippedoos? Wordt dat een symbiose of stoot het elkaar af?

Ik heb: Pink Floyd, The Who, ......

Buizen-power met oranje lampjes...


De demo van Doppedoos, die het professioneel had aangepakt met 'n mix van in elkaar overvloeiende tracks

Thesis in de wachtrij


OmnesAudio in een polyvalent inzetbaar kastje (kantelen is the way-to-go!); indrukwekkend wat mij betreft!

Analyse op de achtergrond (of gewoon even mail checken?)

Effe vergelijken!

Het was voor mij de eerste keer en ben de volgende keer zeker weer van de partij; erg indrukwekkende projecten met prima klank en dito afwerking.
Ik denk dat het meeste wel is gezegd over de aanwezige projekten, je kunt zo goed zien wat creatieve geesten met technische bagage kunnen maken (met ondersteuning van het forum als achterban).
Wie weet zal ik een volgende keer ook eens een demo-tje weg kunnen geven, voordeel als je dat niet oet is dat je wel ongedwongen overal bij anderen kunt luisteren.
Bij deze wat foto's, heb ze maar gewoon in dit topic geplakt; mocht ik ze toch beter via een link benaderbaar moeten maken dan hoor ik het wel:
Afrekenen bij Alain

Subopstelling met de monitors van Dre

Tangband-close-up

Tangband-veraf met de fitness-dempingmatten (had iemand die meegenomen of waren ze daar aanwezig?)

Een prachtig mooie simpele versterker, maar waar is het lampje?

Prima klinkende monitors (weet even niet welke), op de achtergrond de " kefjes" van b-force

Moon-cdspeler op UCD met uitgeklede pre-amp met philips tv-afstandbediening. Hoe zou die Moon cd-speler hebben geklonken met de halve manen van Doippedoos? Wordt dat een symbiose of stoot het elkaar af?

Ik heb: Pink Floyd, The Who, ......

Buizen-power met oranje lampjes...


De demo van Doppedoos, die het professioneel had aangepakt met 'n mix van in elkaar overvloeiende tracks

Thesis in de wachtrij


OmnesAudio in een polyvalent inzetbaar kastje (kantelen is the way-to-go!); indrukwekkend wat mij betreft!

Analyse op de achtergrond (of gewoon even mail checken?)

Effe vergelijken!

ook zal ik eerst jan bedanken voor de geweldige organisatie
helaas was de dag te kort om alles naar behoren te beluisteren,maar vond wel dat het niveau dit jaar erg hoog was.
tevens vond ik het subwoofer gebeuren een zeer goed plan,die we volgende keer met een surroundset moeten doen(als dit haalbaar is)
mooie hoogtepunten:de speakers van carlo,edo en doppedoos en om niet te vergeten de versterkers van daddy
helaas heb ik wat weinig naar de accutons van paul kunnen luisteren en naar de a4`s.
ik hoop dast we volgend jaar naar de speakers van asterduc kunnen luisteren,ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.
helaas was de dag te kort om alles naar behoren te beluisteren,maar vond wel dat het niveau dit jaar erg hoog was.
tevens vond ik het subwoofer gebeuren een zeer goed plan,die we volgende keer met een surroundset moeten doen(als dit haalbaar is)
mooie hoogtepunten:de speakers van carlo,edo en doppedoos en om niet te vergeten de versterkers van daddy
helaas heb ik wat weinig naar de accutons van paul kunnen luisteren en naar de a4`s.
ik hoop dast we volgend jaar naar de speakers van asterduc kunnen luisteren,ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Erg leuke dag, het werd een beetje rommelig, maar dat was juist wel leuk
Wowly super bedankt voor de organisatie
Er was zoveel moois en unieks dat ik het niet eens allemaal ga herhalen
Van de goekope KEF'jes van BForce tot de dure accutons van Paul, de excentriek maan speakers van Doppenoos tot de prachtige design speakers van Odo en CarloCJB, en natuurlijk wil de rest (teveel om op te noemen) niet vergeten! Natuurlijk was nog niet alles af of perfect, maar het had allemaal waanzinnig veel potentie
Iedereen super bedankt voor de gezelligheid!
En toen ik thuis was, was ik echt bek af. Ik ben op de bank gaan liggen en was even later in slaap gevallen
Wowly super bedankt voor de organisatie
Er was zoveel moois en unieks dat ik het niet eens allemaal ga herhalen
Iedereen super bedankt voor de gezelligheid!
En toen ik thuis was, was ik echt bek af. Ik ben op de bank gaan liggen en was even later in slaap gevallen
Laatst gewijzigd door voodooless op zo 27 mei 2007, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
wat een kunstige foto's Michael.mikekiwi schreef:Bij deze wat foto's, heb ze maar gewoon in dit topic geplakt
Vooral die van Jeroen vind ik buitengewoon geestig!
... en Edo heeft alvast een mooie om op de Coverpage van zijn Thesisbrochure te zetten.
By the way: Edo had mij laten verstaan dat zijn vingers jeuken voor een volgende uitdaging. Ik ben alvast benieuwd Edo!
Tof dat je erbij was.
dat waren die van Carlo.jurriaan schreef:van wie waren de grijze iets hogere speakers die in luisterruimte 2 stonden?
viewtopic.php?t=2582&postdays=0&postord ... or&start=0
Prachtig zoals die klonken. Power, detail en dynamiek in overvloed. Zware concurrent voor de Scan Speak's if you ask me, weliswaar in dezelfde prijsklasse!
Groeten,
Ed.
Voor Tweety en Porcino: ik was de meetdata aan het omzetten naar frd en zma bestanden.asterduc schreef:Vooral die van Jeroen vind ik buitengewoon geestig!
@asterduc: SEAS heeft het heel slim aangepakt door hun enorme kwaliteit in de Excel serie ook op papieren (Nextel) conussen los te laten. De magnesium drivers zijn niet iedereens 'cup-of-tea' en met de nieuwe drivers wordt het net zo eenvoudig om een supersysteem te bouwen als dat met scanspeak drivers kan.
Ik vind trouwens die Focal tweeter van dre ook een echte topper. Was ook leuk geweest om die op zolder eens te horen.
Ik heb aan Paul een mailtje gestuurd met een filterpoging om iets meer emotie in de Accuton te krijgen, Asterduc heeft gelijk. Daar krijg je weer het punt dat het filter helemaal perfect moet zijn wil het met Accuton op zijn plaats vallen, ze zijn zo zuiver dat je alles hoort wat het filter doet. En dat kost dus tijd. Maar, Paul gaat hier een drieweg systeem van maken, dus wellicht dat we deze inspanningen tot later moeten bewaren.
De kwaliteit van de monitors was van allen zeer hoog, ik hoop dat we de volgende keer een aantal van de midwoofers hierin te horen krijgen als ze als mid gefilterd zijn op zo'n 200 Hz met een echte woofer eronder.
@ Mikekiwi:
1) Mooie foto's!!!
2) Die monitors met die gele conus zijn van mij. Het zijn Josepf Audio RM7i clones (meer look-alikes).
3) Was dat jouw vrouw/vriendin die zo blij was dat er ook eens iets zoals Tool gespeeld werd? Als ze het goed vindt zal ik volgende keer enkel metal en punk-rock meebrengen. Van de rest is er genoeg aanwezig op zo'n luisterdag. Kunnen we eens lekker doorbeuken.
@ Jan:
't Was inderdaad weer een héél aangename dag. Fantastisch dat je dat elke keer weer opnieuw wil organiseren.
Die Excel speakers klonken inderdaad buitengewoon. Vreemd dat de tweeter eigenlijk vreel te luid leek te staan, terwijl daar eigenlijk bitter weinig van te merken viel als je ze beluisterde. Ik ben wel een SEAS-fan, maar toch sta ik toch nog tseeds verrast van wat die duurdere Excels in hun mars hebben. Soms zou je denken dat ze het geld niet waard zijn als je de gewone reeks hebt gehoord, maar dat zijn ze dus wel. Ze doen er gewoon nog een schepje van al het goede bovenop.
Wat die Thiel-speakers betreft kan ik ook een positief oordeel vellen. Thiel klinkt zoals Thiel en ik hou daar van. Iets meer sprankel in het hoog had gemogen, maar het zou ook wel eens aan de CD-spelers gelegen kunnen hebben. Als de Philipsen van mij waren aangesloten was het oordeel nogal vaak dat er wat sprankel en detail ontbrak. Die moon deed het veel beter. Maar ik ben niet meer zeker welke er nu aangesloten stond toen Ed en Jeroen hebben geluisterd.
1) Mooie foto's!!!
2) Die monitors met die gele conus zijn van mij. Het zijn Josepf Audio RM7i clones (meer look-alikes).
3) Was dat jouw vrouw/vriendin die zo blij was dat er ook eens iets zoals Tool gespeeld werd? Als ze het goed vindt zal ik volgende keer enkel metal en punk-rock meebrengen. Van de rest is er genoeg aanwezig op zo'n luisterdag. Kunnen we eens lekker doorbeuken.
@ Jan:
't Was inderdaad weer een héél aangename dag. Fantastisch dat je dat elke keer weer opnieuw wil organiseren.
Die Excel speakers klonken inderdaad buitengewoon. Vreemd dat de tweeter eigenlijk vreel te luid leek te staan, terwijl daar eigenlijk bitter weinig van te merken viel als je ze beluisterde. Ik ben wel een SEAS-fan, maar toch sta ik toch nog tseeds verrast van wat die duurdere Excels in hun mars hebben. Soms zou je denken dat ze het geld niet waard zijn als je de gewone reeks hebt gehoord, maar dat zijn ze dus wel. Ze doen er gewoon nog een schepje van al het goede bovenop.
Wat die Thiel-speakers betreft kan ik ook een positief oordeel vellen. Thiel klinkt zoals Thiel en ik hou daar van. Iets meer sprankel in het hoog had gemogen, maar het zou ook wel eens aan de CD-spelers gelegen kunnen hebben. Als de Philipsen van mij waren aangesloten was het oordeel nogal vaak dat er wat sprankel en detail ontbrak. Die moon deed het veel beter. Maar ik ben niet meer zeker welke er nu aangesloten stond toen Ed en Jeroen hebben geluisterd.
