Luisterdag Breda III, belangrijke gegevens op de 1e pagina
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Ik merk dat als grootste nadeel van de groepen wordt gezien dat er niet voldoende uitwisseling is tussen leden. Er zit dan waarschijnlijk niets anders op dan verschillende groepsindelingen te maken. Een groepsindeling voor de eerste luisterstint, een groepenindeling voor de tweede en een groepenindeling voor de derde stint. Aangezien er ook nog wat tussenstukken zijn (de fameuze klooikwartiertjes) Is er op die manier voldoende ruimte om wat rond te kleppen met z'n allen.
Over de indeling van de setup's ga ik nog eens goed nadenken.
@ Tweety, je bent van harte welkom!
Wowly
Over de indeling van de setup's ga ik nog eens goed nadenken.
@ Tweety, je bent van harte welkom!
Wowly
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Dat opdelen in multigroepen zeg ik nu al vanaf het begin 
Ik heb er erg zin in. Heb het erg druk gehad de laaste tijd dus het is weer leuk om eens wat te zien
Ik moet nog wel een opampje in de CD-speler vervangen. Eens kijken of ik dat nog kan doen voor zaterdag, zoniet, dan mogen jullie raden welk kanaal welke opamp heeft
Ik heb er erg zin in. Heb het erg druk gehad de laaste tijd dus het is weer leuk om eens wat te zien
Ik moet nog wel een opampje in de CD-speler vervangen. Eens kijken of ik dat nog kan doen voor zaterdag, zoniet, dan mogen jullie raden welk kanaal welke opamp heeft
- Tesla
- Ook commercieel actief
- Berichten: 170
- Lid geworden op: di 22 mei 2007, 14:12
- Locatie: easy_t_wood
- Contacteer:
Ik kom hoofdzakelijk langs om de sfeer te proeven, was er bij de DDIY2006 in Zutphen ook bij, en ik vond dit een reuze dag.!
Het zou natuurlijk wel jammer zijn om bijna 90 kilo aan luidspreker mee te moeten zeulen, en er hierna achter te komen dat er bijna geen intersse voor is.
Demonstratie van het systeem is voor mij secundair, ik zou graag eens wat metingen uit willen (laten) voeren aan de units, om te zien of ik het bij het rechte eind heb wat filter betreft, of dat er zaken zijn die toch anders moeten.
Uiteraard wil ik ook zeer graag kijken en luisteren naar de creaties van anderen, want er zitten zo te zien werkelijk prachtcreaties bij.
Ik meende gelezen te hebben dat er mensen zijn die een meetmicrofoon bij zich hebben + bijbehorende laptop/ software, evtentueel kan ik zelf ook laptop en meetmicrofoon meenemen (software: speaker-ws), maar ik zou graag eens met compleet andere hardware en meetinzichten van anderen willen evalueren.
Wowly: misschien is het een idee om in de meetsessies wat te structuur aan te brengen zodat iedereen die wil (laten) meten ook aan de beurt komt.
Het zou natuurlijk wel jammer zijn om bijna 90 kilo aan luidspreker mee te moeten zeulen, en er hierna achter te komen dat er bijna geen intersse voor is.
Demonstratie van het systeem is voor mij secundair, ik zou graag eens wat metingen uit willen (laten) voeren aan de units, om te zien of ik het bij het rechte eind heb wat filter betreft, of dat er zaken zijn die toch anders moeten.
Uiteraard wil ik ook zeer graag kijken en luisteren naar de creaties van anderen, want er zitten zo te zien werkelijk prachtcreaties bij.
Ik meende gelezen te hebben dat er mensen zijn die een meetmicrofoon bij zich hebben + bijbehorende laptop/ software, evtentueel kan ik zelf ook laptop en meetmicrofoon meenemen (software: speaker-ws), maar ik zou graag eens met compleet andere hardware en meetinzichten van anderen willen evalueren.
Wowly: misschien is het een idee om in de meetsessies wat te structuur aan te brengen zodat iedereen die wil (laten) meten ook aan de beurt komt.
Structuur aanbrengen in de meetsessie's kan ik eigenlijk het beste overlaten aan Jeroen_D. Ik weet absoluut niet hoe lang dat meten per speaker gaat duren. Maar om daar wat structuur in aan te brengen is een goed idee.
Ik ben nu even aan het prakkizeren hoe ik het beste de boel kan indelen.
Er komt zo een berichtje hierover.
Wowly
Ik ben nu even aan het prakkizeren hoe ik het beste de boel kan indelen.
Er komt zo een berichtje hierover.
Wowly
Zo, om alles te ontzenuwen heb ik de boel op de eerste pagina aangepast. Jullie hebben allemaal een nummer gekregen wat jullie indeeld in wisselende groepen. Er zijn nu drie luistersessie's van 2 uur en drie "klooi"-pauze's gepland.
Dat betekent dat er in één luisterstint 4 x naar een set word geluisterd.
Ik zal een excel-sheetje maken waarmee je een soort van boekje in elkaar kunt plakken zodat je die zelf uit kunt printen om mee te nemen op de luisterdag. Tenminste, als ik eraan toe kom nog...
Wowly
Dat betekent dat er in één luisterstint 4 x naar een set word geluisterd.
Ik zal een excel-sheetje maken waarmee je een soort van boekje in elkaar kunt plakken zodat je die zelf uit kunt printen om mee te nemen op de luisterdag. Tenminste, als ik eraan toe kom nog...
Wowly
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Bedankt voor het toekennen van het mooie nummer, deze indeling lijkt mij zeer praktisch.mikekiwi schreef:ik heb een hoop ideeën in mijn koppie om "ooit" uit te gaan voeren, maar voorlopig komt er even niks uit mijn handen. )Heb hier wel een set Vifa Premium 33 staan , maar als het goed is, is daar tegen die tijd de zaag al ingezet...)
Ik kom echter graag langs als receptief deelnemer om te leren van wat anderen gecreëerd hebben!
Heb mezelf hierboven even gekwoot: de Premium 33's bestaan niet meer als zodanig. Units liggen hier stof te vangen of worden gebruikt in een nog niet af zijnde PruPro-projekt, het hout is inmiddels een nieuw leven begonnen als onderdeel van gerecycled toiletpapier denk ik zo...(als je wat blauwe snippers in jet wc-rol aantreft, dat was een leuk speakertje
Alleen luisteren dus, ik breng weinig mee, behalve mezelf en een fototoestelletje.
- Tesla
- Ook commercieel actief
- Berichten: 170
- Lid geworden op: di 22 mei 2007, 14:12
- Locatie: easy_t_wood
- Contacteer:
In dat geval zou ik wel voor mikekiwi in willen vallen op plaats 22, want ik zag op de lijst dat ik nog nergens ingedeeld stond.Bedankt voor het toekennen van het mooie nummer, deze indeling lijkt mij zeer praktisch.
Heb mezelf hierboven even gekwoot: de Premium 33's bestaan niet meer als zodanig. Units liggen hier stof te vangen of worden gebruikt in een nog niet af zijnde PruPro-projekt, het hout is inmiddels een nieuw leven begonnen als onderdeel van gerecycled toiletpapier denk ik zo...(als je wat blauwe snippers in jet wc-rol aantreft, dat was een leuk speakertje
Alleen luisteren dus, ik breng weinig mee, behalve mezelf en een fototoestelletje.
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Hoho...ik kom wel, dus houd ik gewoon mijn nummertje...Tesla schreef:In dat geval zou ik wel voor mikekiwi in willen vallen op plaats 22, want ik zag op de lijst dat ik nog nergens ingedeeld stond.Bedankt voor het toekennen van het mooie nummer, deze indeling lijkt mij zeer praktisch.
Heb mezelf hierboven even gekwoot: de Premium 33's bestaan niet meer als zodanig. Units liggen hier stof te vangen of worden gebruikt in een nog niet af zijnde PruPro-projekt, het hout is inmiddels een nieuw leven begonnen als onderdeel van gerecycled toiletpapier denk ik zo...(als je wat blauwe snippers in jet wc-rol aantreft, dat was een leuk speakertje
Alleen luisteren dus, ik breng weinig mee, behalve mezelf en een fototoestelletje.
idd tesla, ik had je er nog niet bijgezet. Je staat er nu wel bij. De mensen die overmorgen komen binnenvallen zonder zich van te voren aan te hebben gemeld krijgen ter plekke een nummer toegewezen zodat ze gewoon mee kunnen draaien met de groepen.
En idd, de nummers zijn voor de luisterstints/demo's die worden gegeven zodat jullie in wisselende groep zitten en de tijd krijgen om op je gemak te kunnen luisteren naar de setups.
Dus, maak jullie geen zorgen, wie komt die maalt (vrije interpretatie van het spreekwoord).
Ik zal de premium 33 van de lijst halen.
Mocht er nog meer op en aanmerkingen zijn hoor ik het graag! ik ben zeker niet foutloos dus laat maar komen.
Wowly
En idd, de nummers zijn voor de luisterstints/demo's die worden gegeven zodat jullie in wisselende groep zitten en de tijd krijgen om op je gemak te kunnen luisteren naar de setups.
Dus, maak jullie geen zorgen, wie komt die maalt (vrije interpretatie van het spreekwoord).
Ik zal de premium 33 van de lijst halen.
Mocht er nog meer op en aanmerkingen zijn hoor ik het graag! ik ben zeker niet foutloos dus laat maar komen.
Wowly
Laatst gewijzigd door Wowly op do 24 mei 2007, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Mooie indeling Jan. 
Wie van de aanwezigen heeft 2 of 1 versterkers, die in kamer R2 in de middag kan worden gebruikt voor mijn Menhirs? (stereo of dual mono)
Het is een systeem die 2 versterkers nodig heeft (1 voor mid/hoog en 1 voor de woofer). Voor de woofer laag moet het wel een "dikke" versterker zijn, daar de woofer een laag rendement heeft.
Laat ook even weten welke ingangsconnector (cinch?) je hebt. Dan maak ik passend interlinkjes (vanaf mijn actieve Behringer filter).
Wie van de aanwezigen heeft 2 of 1 versterkers, die in kamer R2 in de middag kan worden gebruikt voor mijn Menhirs? (stereo of dual mono)
Het is een systeem die 2 versterkers nodig heeft (1 voor mid/hoog en 1 voor de woofer). Voor de woofer laag moet het wel een "dikke" versterker zijn, daar de woofer een laag rendement heeft.
Laat ook even weten welke ingangsconnector (cinch?) je hebt. Dan maak ik passend interlinkjes (vanaf mijn actieve Behringer filter).
Laatst gewijzigd door Hans Nootdorp op do 24 mei 2007, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Laat iedereen die het al heeft aangeboden zijn laptop gewoon meebrengen. Dat heeft als voordeel dat iemand die op zijn eigen laptop laat meten de data meteen permanent tot zijn beschikking heeft. Ik kijk ook of ik zelf wat kan regelen, dat is makkelijk voor distributie van de meetdata achteraf.Wowly schreef:Structuur aanbrengen in de meetsessie's kan ik eigenlijk het beste overlaten aan Jeroen_D. Ik weet absoluut niet hoe lang dat meten per speaker gaat duren. Maar om daar wat structuur in aan te brengen is een goed idee.
Ik ben nu even aan het prakkizeren hoe ik het beste de boel kan indelen.
Er komt zo een berichtje hierover.
Wowly
Ik ga 's morgens rustig het meetboeltje aansluiten en de software op de diverse laptops installeren. Meld je dus gewoon 's morgens bij me. Ik ga niet apart lunchen, neem gewoon wat boterhammen in een zakje mee. Dit betekent dat ik rond het middaguur tijd heb om deze metingen te verrichten, als het met de luistersessies even wat rustiger is gesteld.
Wat ik me voorstel is complete boxen op te meten op 0, 30 en 60 graden, inclusief impedantiemeting. De akoestische meting is geldig voor frequenties vanaf 300 Hz. Ik kan aanvullen met een meting dichtbij zodat je een indruk krijgt van de afstemming van de woofer in de box en eventueel basreflexpoort.
Per box schat ik een kwartier bezig te zijn, als het eenmaal loopt. Ik wil best een inleidend verhaaltje geven en wat discussieren, hier kan wel snel heel veel tijd in gaan zitten.
Graag opgave van mensen die hun complete box willen laten opmeten, dan krijg ik een indruk waar ik aan begin en wellicht moet korten op het aantal metingen. Ik kom tenslotte zelf ook in eerste instantie om te luisteren naar al die mooie systemen en wil er niet urenlang mee bezig zijn.
-edit- Wowly, ik mis een duidelijk lunchmoment in het programma. Dit heeft de vorige twee keer tot leegloop geleid. Vriendelijk verzoek om rond het middaguur niet een half uur maar in plaats daarvan anderhalf uur klooitijd/lunch te plannen. Of anders minimaal een uur, dat hebben mensen minimaal nodig om te lunchen.
Tijdens het eerste klooiuurtje van 9-10 kan ik na het installeren van de laptops en apparatuur meteen het meten toelichten. Dan lekker luisteren en tussen de middag tijdens lunch een aantal systemen opmeten. Althans, dat zou mijn persoonlijke voorkeur zijn.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
ik ben er dus alleen tijdens de 1e stint, mocht het wenselijk zijn dat m'n sub langer blijft, da's best zolang iemand maar zorgt dat die weer bij mij thuis komt.
als ik nog een Needle mee moet nemen kan dat ook, ook daarvoor geldt bovenstaand (of bewaren we dat voor een andere keer, Needle shoot-out met alle varianten FRS8, TB W3, BB301, Vifa9 (deze is nog niet klaar, vandaar m'n voorstel voor een later tijdstip))
als ik nog een Needle mee moet nemen kan dat ook, ook daarvoor geldt bovenstaand (of bewaren we dat voor een andere keer, Needle shoot-out met alle varianten FRS8, TB W3, BB301, Vifa9 (deze is nog niet klaar, vandaar m'n voorstel voor een later tijdstip))
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Ik zie de meetsessie 's ochtends in de eerste luistersessie. Dit terwijl er subs staan te spelen. Willen de betrokkenen iets aan de metingen hebben, dan zal het toch tijdens een rustmoment moeten zijn. Ik verzoek nogmaals om minimaal een uurtje lunchpauze. Gewoon een uurtje zonder muziek, ook goed om de ear signal processor wat rust te gunnen. Mag dit, kan dit? N.B. ik vraag het niet voor mezelf, maar voor mensen die willen weten hoe hun box meettechnisch presteert.Wowly schreef:is verwerkt!
