Luisterdag Breda III, belangrijke gegevens op de 1e pagina

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

jeroen_d schreef:
Iemand anders met een laptop met parallelle printerpoort? De DLSA software is er zo opgezet, hoeft Paul alleen zijn kastje mee te nemen (ik neem liever niet mijn eigen kastje mee, vertoont soms kuren en dat kun je niet hebben als je weinig tijd hebt).
Jeroen,
ik heb nog wel een Toshiba met een Sub D 25.
Die kan ik eventueel meebrengen.

Ed.
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

@wowly

Hallo Jan!, Eindelijk de moed om ons ook weer aan te melden! Ook dit keer willen 'daddy' en doppedoos hun creaties laten zien en horen! Dit maal met de HMS speaker. Zie ook:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... &start=125

en, niet te vergeten; de steeds kaler wordende; beter klinkende, buizen voorversterker met 2 losse eindtrappen met 2x EL 34 balans ontwerp. Sinds de laatste DEMO in Breda hebben de buizen versterkers een ware metamorfose ondergaan hetgeen resulteert in een (voor mij) nog rustiger en evenwichtiger geluid. Daddy heeft echt alles uit de kast getrokken :!:


Dit alles aangestuurd door een SACD VM DVD963SA van philips. Een oud beestje inmiddels!

Ik kan het niet laten om natuurlijk weer een 'eigen keuze' cd'tje te mixen met de muziek die ik op het ogenblik veel luister op de HMS speakers. Opvallend is dat ruim 50% van de muziek afkomstig is van LP!! Het voert mij te ver om mn venyl hobby ook mee te slepen, en de tijd is toch al te kort! Ik volsta hierin dus met de gedigitaliseerde versies van mijn LP collectie die ik dan met tikjes en krasjes en al op CD brand! De combinatie van dit knisperende LP geluid, buizenversterkers en het design van de fel gekleurde HMS speakers met de voeten met hoog 'bling bling' gehalte, geeft het geheel een typich jaren'70 gevoel! gelukkig dat het nu beter klinkt dan toen!

Groet, Simon&daddy
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

asterduc schreef:
jeroen_d schreef:
Iemand anders met een laptop met parallelle printerpoort? De DLSA software is er zo opgezet, hoeft Paul alleen zijn kastje mee te nemen (ik neem liever niet mijn eigen kastje mee, vertoont soms kuren en dat kun je niet hebben als je weinig tijd hebt).
Jeroen,
ik heb nog wel een Toshiba met een Sub D 25.
Die kan ik eventueel meebrengen.

Ed.
Prima, als Paul dan zijn spulletjes meeneemt zal ik een uurtje luidsprekers opmeten voor de liefhebbers.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

doppedoos schreef:
@wowly

Hallo Jan!, Eindelijk de moed om ons ook weer aan te melden! Ook dit keer willen 'daddy' en doppedoos hun creaties laten zien en horen! Dit maal met de HMS speaker. Zie ook:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... &start=125

en, niet te vergeten; de steeds kaler wordende; beter klinkende, buizen voorversterker met 2 losse eindtrappen met 2x EL 34 balans ontwerp. Sinds de laatste DEMO in Breda hebben de buizen versterkers een ware metamorfose ondergaan hetgeen resulteert in een (voor mij) nog rustiger en evenwichtiger geluid. Daddy heeft echt alles uit de kast getrokken :!:


Dit alles aangestuurd door een SACD VM DVD963SA van philips. Een oud beestje inmiddels!

Ik kan het niet laten om natuurlijk weer een 'eigen keuze' cd'tje te mixen met de muziek die ik op het ogenblik veel luister op de HMS speakers. Opvallend is dat ruim 50% van de muziek afkomstig is van LP!! Het voert mij te ver om mn venyl hobby ook mee te slepen, en de tijd is toch al te kort! Ik volsta hierin dus met de gedigitaliseerde versies van mijn LP collectie die ik dan met tikjes en krasjes en al op CD brand! De combinatie van dit knisperende LP geluid, buizenversterkers en het design van de fel gekleurde HMS speakers met de voeten met hoog 'bling bling' gehalte, geeft het geheel een typich jaren'70 gevoel! gelukkig dat het nu beter klinkt dan toen!

Groet, Simon&daddy
Dat belooft weer wat!
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Prima,

ik neem het dlsa setje en de software mee!
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

ben er bijna klaar voor!
Afbeelding
Groet, Simon
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

:shock:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

doppedoos schreef:
ben er bijna klaar voor!
Afbeelding
Groet, Simon
Heb ik gisteren m`n Seas monitor naar de spuiter gebracht om toch `n beetje knap voor de dag te komen(eigen spuitwerk met spuitbus was niet naar mijn zin) en nu zie ik dat ik ook nog transport kisten vergeten ben te maken :shock:
Dacht ik `n beetje op tijd klaar te zijn heb ik ineens nog `n hoop te doen :wink:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Ik ben ook al druk bezig om alles voor de 26e af te krijgen :P
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

En ik heb net gemerkt dat er iets mis is met 1 driver. Hopelijk krijg ik dat nog tijdig in orde. :(
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

b_force schreef:
Ik ben ook al druk bezig om alles voor de 26e af te krijgen :P
Laat je niet gek maken hoor..........
Mijn filters zitten nog steeds in `n soort sigarenkistjes en hangen met wat (zilver) soldeer aan elkaar :lol:
Maar het klinkt er niet minder om :wink:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

CarloPJB schreef:
b_force schreef:
Ik ben ook al druk bezig om alles voor de 26e af te krijgen :P
Laat je niet gek maken hoor..........
Mijn filters zitten nog steeds in `n soort sigarenkistjes en hangen met wat (zilver) soldeer aan elkaar :lol:
Maar het klinkt er niet minder om :wink:
filters zijn praktisch af. (ik mis net 2 langere m3 bouten vrdmme !! :( )

Enkel afwerking nog. Liefst wil ik ze goed afmaken, en zo'n "deadline" is opzich wel een mooi streven om er vaart in te houden :) )
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

b_force schreef:
CarloPJB schreef:
b_force schreef:
Ik ben ook al druk bezig om alles voor de 26e af te krijgen :P
(ik mis net 2 langere m3 bouten vrdmme !! :( )

Hoelang moeten ze zijn?
Misschien heb ik de goeie lengte liggen.
En anders morgen ff naar de Gamma,elektra inbouwdozen hebben ook M3 boutjes en daar hebben ze tot ik geloof wel 60 of 70 mm lang.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

hier zijn mijn opties voor de luisterdag:
-mijn speakers scan-speak 18w8531 icm focal tc120 td5
of

- ik heb 2 subs elk met een seas l26 alleen zit er in de 1 een ds 2.0 en in de ander een ds 4.0
leuk om te vergelijken.

andere optie is mijn speaker en 2 losse plate amps die we aan een sub knopen.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

CarloPJB schreef:
b_force schreef:
CarloPJB schreef:
(ik mis net 2 langere m3 bouten vrdmme !! :( )

Hoelang moeten ze zijn?
Misschien heb ik de goeie lengte liggen.
En anders morgen ff naar de Gamma,elektra inbouwdozen hebben ook M3 boutjes en daar hebben ze tot ik geloof wel 60 of 70 mm lang.
morgen dus naar de Gamma, maar ik wil ze NU hebben :P
(dan kan ik tenminste stereo luisteren :P )
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

dre schreef:
hier zijn mijn opties voor de luisterdag:
-mijn speakers scan-speak 18w8531 icm focal tc120 td5
of

- ik heb 2 subs elk met een seas l26 alleen zit er in de 1 een ds 2.0 en in de ander een ds 4.0
leuk om te vergelijken.

andere optie is mijn speaker en 2 losse plate amps die we aan een sub knopen.
Mijn voorstel: neem de monitoren mee samen met de subs :D

Wowly
Laatst gewijzigd door Wowly op do 17 mei 2007, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

alles meenemen is geen optie,er moeten ook nog stands mee dat gaat niet passen ofwel:de keuze is aan jullie :wink:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Hoe groot is het dak van je wagen?

Ik opteer voor de monitoren hoor.... :lol:

Jan
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

misschien wil tino wel een subje vasthouden uit het raam :D

kijk maar mij maakt het niet uit,maar ik stond wel erg versteld van de verschillen de tussen de ds 2.0 en de ds 4.0 vandaar deze optie.

ik denk ook dat we aan de monitors meer plezier gaan beleven,vogens mij de eerste in gesloten behuizing.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Ik heb die monitoren gehoord bij mij thuis, kan ik aanbevelen! Ik hoop dat dre tegen die tijd ook mijn seriefilter voorstel heeft uitgeprobeerd, het lukte me daarmee een filter te ontwerpen dat er op papier beter uitzag dan het bestaande parallelle filter.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Stands kan ik ook wel meenemen, dan kun je subs en monitors meenemen :wink:
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

zozo, iedereen heeft blijkbaar aardig wat stress om netjes voor DE dag te komen. :D
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

zoals het er nu uitziet neem ik m`n speakers mee met een serie en een parallelfilter,het seriefilter heeft jeroen voor me gemaakt 8)
ben zeer benieuwd.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Probleem met de unit is van de baan. :) Hopelijk blijft het zo.
Gebruikersavatar
Maurice01
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42

Bericht door Maurice01 »

asterduc schreef:
zozo, iedereen heeft blijkbaar aardig wat stress om netjes voor DE dag te komen. :D
:D

Dan ben ik de enige die stressless komt opdagen,,,,
Rustig aan koffie leuten en luisteren / bewonderen
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”