Hoi,
Na (te) lang wachten ga ik mijn bestelling voor de Monacor DT-400's toch maar afzeggen als ze deze week niet binnenkomen. Ik zit dan ondertussen al bijna 4 maanden te wachten nb!
Achja dan maar weer een nieuwe tweeter zoeken. Ik heb op dit moment 2 exemplaren op het oog die mij qua specs wel kunnen bekoren : Seas 27TBFC/G (H1212) en Seas 27TDC (H1149) aka noferro550. Klopt het dat de H1212 veel meer belastbaar gaat zijn dan de H1149 vanwege de ferrofluid?
Kortom welke van de twee zou het beste presteren icm de Monacor SPH165KEP?
Nieuwe tweeter
Moderator: Beheerdersteam
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
4 maanden wachten op spullen...?? Tsja, ik heb na een paar weken al zoiets van "schiet eens op"
Dan die vraag over ferrofluid....
Als je twee gelijke tweeters neemt waarvan de ene is voorzien van ferrofluid zal die wat meer aankunnen.
Ferrofluid (vloeibare magnetische substantie) toevoegen is een techniek waardoor luidsprekers grotere vermogens kunnen verwerken. De vloeistof in de spreekspoel voert de warmte die ontstaat daardoor snel af. Het heeft trouwens wel een dempende functie wat kan resulteren in een iets ongunstiger impulsgedrag van de tweeter, maar zorgt gelijktijdig ook nog voor een meer lineaire geluidsdrukfrequentieweergave.
Dan die vraag over ferrofluid....
Als je twee gelijke tweeters neemt waarvan de ene is voorzien van ferrofluid zal die wat meer aankunnen.
Ferrofluid (vloeibare magnetische substantie) toevoegen is een techniek waardoor luidsprekers grotere vermogens kunnen verwerken. De vloeistof in de spreekspoel voert de warmte die ontstaat daardoor snel af. Het heeft trouwens wel een dempende functie wat kan resulteren in een iets ongunstiger impulsgedrag van de tweeter, maar zorgt gelijktijdig ook nog voor een meer lineaire geluidsdrukfrequentieweergave.
Ik denk, ook na enig speurwerk op internet, dat het dan toch de 27TBFC/G gaat worden. Deze heeft een mooi verloop en is vanwege de ferrofluid en de lage fs toch breed inzetbaar.
Heeft er iemand hier al ervaringen met bmm-electonics?
- Hoe lang duurt het ongeveer voor een bestelling binnen is?
- Hoe werkt het betalen meestal (vooraf overschrijven, visa, ... ?), ik ben namelijk op het kopen van spullen op internet nogal een leek
.
- Ik woon in België, met welke additionele kosten ga ik nog rekening moeten houden?
Heeft er iemand hier al ervaringen met bmm-electonics?
- Hoe lang duurt het ongeveer voor een bestelling binnen is?
- Hoe werkt het betalen meestal (vooraf overschrijven, visa, ... ?), ik ben namelijk op het kopen van spullen op internet nogal een leek
- Ik woon in België, met welke additionele kosten ga ik nog rekening moeten houden?
Ik heb ook een goede ervaring, laats een aantal seas excel units besteld.diyBylie schreef:Ik denk, ook na enig speurwerk op internet, dat het dan toch de 27TBFC/G gaat worden. Deze heeft een mooi verloop en is vanwege de ferrofluid en de lage fs toch breed inzetbaar.
Heeft er iemand hier al ervaringen met bmm-electonics?
- Hoe lang duurt het ongeveer voor een bestelling binnen is?
- Hoe werkt het betalen meestal (vooraf overschrijven, visa, ... ?), ik ben namelijk op het kopen van spullen op internet nogal een leek.
- Ik woon in België, met welke additionele kosten ga ik nog rekening moeten houden?
Vooraf betaald en conform de afspraak binnen.
Reageren ook snel op email
Arie
