New and improved (UCD)

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

New and improved (UCD)

Bericht door Paul »

Op DIYaudio en HTforum las ik over Niewe (top) versies van de UCD?
http://www.diyaudio.com/forums/showthre ... adid=98685

Weet iemand er hier al wat van af?

Wel goed dat mijn oog er op viel net voordat ik op het punt stond 2 stuks AD te bestellen :D
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

dan kun je `m mooi naar breda meenemen :D
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

LoL,

net of ik tijd over heb ofzo :D Nee, zo snel zal het niet gaan, ben al lang blij dat ik de speakers hoogst waarschijnlijk ga redden!

ff over de UCD's, op DIY de volgende opsomming van improvements:

Originally posted by Jan-Peter op DIYaudio:

"Same size, same way of mounting and same type of connectors.

A small list of changes;
- Audiophile version of the UcD Modulator (small PCB).
- Audiophile decoupling capacitor, 220uF/100V. (with own printing)
- PSRR improved of the local power supply regulator for buffer stage.
- Audiophile AC coupling capacitor in input stage.
- THD further reduced.
- improved temperature stability.
- optional a soon-to-be-released extra 12V full discrete regulater with extreem good specs.
- and we will use the LM4562...we love this op amp...

It will be our state of the art product.... "


Hoe moet ik dit inschatten tov een redelijk getweakte 6.1 module? (met basis mods uit topic van S. Sassen alsmede binnenkort de LM4562 opamps)
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Niemand die er meer over weet?





Dan rest mij niets anders dan voordat ik zou gaan bestellen Hypex even te bellen 8)
Duck Twacy
Berichten: 528
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Bericht door Duck Twacy »

Lijkt me ook de meest betrouwbare bron van info
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Nou, als ik het zo lees dan lijkt me dit erg interessant en niet te realiseren met de Sander Sassen tweaks. Die audiofiele versie van de modulator is niet zelf te maken aangezien die is ingegoten.

Ik hou het in de gaten. Huidige UcD voor de dipoolbas gaan gebruiken en deze nieuwe voor het midhoog wellicht :lol: .
Gebruikersavatar
Maurice01
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42

Bericht door Maurice01 »

Ik hou het ook even in de gaten, aangezien ik me aan het verdiepen was wat ik nou allemaal nodig heb om een stereo amp te maken.
Gebruikersavatar
Àadjo
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 12 feb 2007, 22:55
Locatie: Bennekom

Bericht door Àadjo »

Maurice01 schreef:
Ik hou het ook even in de gaten, aangezien ik me aan het verdiepen was wat ik nou allemaal nodig heb om een stereo amp te maken.
2x een partij elco's op marktplaats !
12.000 uF € 3 p/s (afname minimaal 40 stuks !?)
http://elektronica.marktplaats.nl/elekt ... f-80v.html
Fixation
Berichten: 63
Lid geworden op: do 05 okt 2006, 22:13
Locatie: Serooskerke en Breda

Bericht door Fixation »

misschien IA in de vraag en aanbod sectie van maken... voor 3 euro is dat niet veel geld...
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Een iets oudere serie van NC, waarschijnlijk niet RoHS compliant, maar dat zal de hobbyist verder Hemaworst wezen.

Datasheet:
http://www.chemi-con.co.jp/cgi-bin/CAT/ ... ulleti585c

Mooie elco's!
Gerion
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 13 okt 2006, 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Gerion »

Het is niet veel geld.
Maar 40 is voor mij wat teveel, verbruik ik de rest mijn leven niet meer. :evil:
Maar 12 stuks kan ik nog wel opmaken.
Fixation
Berichten: 63
Lid geworden op: do 05 okt 2006, 22:13
Locatie: Serooskerke en Breda

Bericht door Fixation »

ik wil er ook wel een stuk of 6 hebben maar om dit topic niet verder te vervuilen kunnen we beter in een nieuw topic beginnen.
Gebruikersavatar
Wijx
Berichten: 741
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 17:29

Bericht door Wijx »

Nog een paar weekjes en dan krijg ik hem binnen als het goed is
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Ze komen over ongeveer 2 weken op de site te staan als vervanger van de AD :D
Jan-Peter
In memoriam †
Berichten: 286
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Nieuwe 'HG' versie van de UcD180 en UcD400..

Bericht door Jan-Peter »

Heren,

Op onze website mogen we met gepaste trots aankondigen de nieuwe UcD180HG en UcD400HG.... ;)

Kijk maar eens op http://www.hypex.nl

Groetjes,

Jan-Peter
dirkie007
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 18 mei 2007, 14:36

Re: Nieuwe 'HG' versie van de UcD180 en UcD400..

Bericht door dirkie007 »

Jan-Peter schreef:
Heren,

Op onze website mogen we met gepaste trots aankondigen de nieuwe UcD180HG en UcD400HG.... ;)

Kijk maar eens op http://www.hypex.nl

Groetjes,

Jan-Peter
En een ucd 700HG....

En een OEM versie :?:
Gebruikersavatar
Boppo84
Berichten: 699
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 22:28
Locatie: Zevenhuizen

Bericht door Boppo84 »

het wordt steeds mooier :lol:

@ dierkie:
hypex site schreef:
(The UcD700HG will be available in June 2007).
bijna dus!

En voor die andere vraag kun je ze denk ik beter mailen...
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

Saaaaannnnndeeeeerrrr?
:lol:


waar blijf je? :P
Jan-Peter
In memoriam †
Berichten: 286
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Nieuwe 'HG' versie van de UcD180 en UcD400..

Bericht door Jan-Peter »

dirkie007 schreef:
Jan-Peter schreef:
Heren,

Op onze website mogen we met gepaste trots aankondigen de nieuwe UcD180HG en UcD400HG.... ;)

Kijk maar eens op http://www.hypex.nl

Groetjes,

Jan-Peter
En een ucd 700HG....

En een OEM versie :?:
Wat bedoel je met de OEM serie?

Jan-Peter
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Original Equipment Manufacturer

Dit is een bedrijf dat producten/componenten maakt die worden gebruikt in producten van een ander bedrijf.

:P

Dus voor bedrijven die nu versterkers zitten waar hypex dingen in zitten.
Jan-Peter
In memoriam †
Berichten: 286
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Jan-Peter »

b_force schreef:
Original Equipment Manufacturer

Dit is een bedrijf dat producten/componenten maakt die worden gebruikt in producten van een ander bedrijf.

:P

Dus voor bedrijven die nu versterkers zitten waar hypex dingen in zitten.
Ah...misschien bedoelde je de uitleg wat OEM is. B_force bedankt..... ;)

Deze modules zijn dus NIET voor de Zelfbouw.

Jan-Peter
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

je kan ook zelf googlen :wink:

Maar ik denk idd dat het zoiets wordt, waarschijnlijk ook nog op een speciale manier voor de klant.

Maar vaak valt het begrip OEM nogal ruim....
dirkie007
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 18 mei 2007, 14:36

Bericht door dirkie007 »

Jan-Peter schreef:
b_force schreef:
Original Equipment Manufacturer

Dit is een bedrijf dat producten/componenten maakt die worden gebruikt in producten van een ander bedrijf.

:P

Dus voor bedrijven die nu versterkers zitten waar hypex dingen in zitten.
Ah...misschien bedoelde je de uitleg wat OEM is. B_force bedankt..... ;)

Deze modules zijn dus NIET voor de Zelfbouw.

Jan-Peter
Ik doelde naar de klankmatige verschillen.....
Jan-Peter
In memoriam †
Berichten: 286
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Jan-Peter »

dirkie007 schreef:
Jan-Peter schreef:
b_force schreef:
Original Equipment Manufacturer

Dit is een bedrijf dat producten/componenten maakt die worden gebruikt in producten van een ander bedrijf.

:P

Dus voor bedrijven die nu versterkers zitten waar hypex dingen in zitten.
Ah...misschien bedoelde je de uitleg wat OEM is. B_force bedankt..... ;)

Deze modules zijn dus NIET voor de Zelfbouw.

Jan-Peter
Ik doelde naar de klankmatige verschillen.....
Op een iets hoger niveau dan de UcDxxxST modules, aangezien we wat verbeteringen in het ontwerp hebben doorgevoerd.

Alleen fabrikanten willen niet echt betalen voor Audiofiele componenten, die zitten er hier dus niet in. En om geen extra voeding op de PCB te hebben, is de buffer geen opamp maar een volledig discreet opgebouwde buffer.

Jan-Peter
Plaats reactie