filter voor monacor en peerless
Moderator: Beheerdersteam
filter voor monacor en peerless
Kan dit een goede opstelling zijn?
Tweet Peerless WA10
Mid Moacor SPH-165 KEP
Laag 2x Peerless XLS 10
Kan er iemand een filter ontwerpen?
Of heb ik een aantal dingen over het hoofd gezien bij de opstelling?
Tweet Peerless WA10
Mid Moacor SPH-165 KEP
Laag 2x Peerless XLS 10
Kan er iemand een filter ontwerpen?
Of heb ik een aantal dingen over het hoofd gezien bij de opstelling?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
XLS 10 + slave unit neem ik aan?
Moet je wel actief aansturen, lijkt me.
Erik gebruikt de WA 10 in zijn Betonnix project en zo te horen aan de reacties doet ie het daar goed.
SPH 165-KEP is een uitstekende luidspreker.
Wat filtering betreft: ken je de site van Strassacker?
www.lautsprechershop.de
Daar staan allerlei leuke tools om filters te ontwerpen.
Misschien leuk om mee te beginnen...
Moet je wel actief aansturen, lijkt me.
Erik gebruikt de WA 10 in zijn Betonnix project en zo te horen aan de reacties doet ie het daar goed.
SPH 165-KEP is een uitstekende luidspreker.
Wat filtering betreft: ken je de site van Strassacker?
www.lautsprechershop.de
Daar staan allerlei leuke tools om filters te ontwerpen.
Misschien leuk om mee te beginnen...
Je voorstel geeft een systeem dat goed in balans is en een heel grote geluidsdruk kan neerzetten, a la B&W 800. Je tweede voorstel geeft een systeem waarmee iets meer verfijning mogelijk is (door de 15 cm mid) en toch nog een zeer behoorlijke geluidsdruk, a la B&W 802. Voor de Peerless kun je tegenwoordig ook de XXLS serie kiezen. Voordeel is dat je dan keuze hebt uit drie drivers: voor passieve radiator, gesloten box en basreflex.
Wat de tweeter betreft, binnenkort ga ik de SEAS noferro 550 beluisteren. Hij is in bestelling en ik verwacht hem binnen een week binnen. Deze tweeter is nauwelijks duurder dan de WA10 van Peerless. De Peerless WA10 ken ik van het betonnix project. Zoals het er nu naar uitziet, geeft deze laatste niet zonder meer een rustig hoog.
Groet, Jeroen
Wat de tweeter betreft, binnenkort ga ik de SEAS noferro 550 beluisteren. Hij is in bestelling en ik verwacht hem binnen een week binnen. Deze tweeter is nauwelijks duurder dan de WA10 van Peerless. De Peerless WA10 ken ik van het betonnix project. Zoals het er nu naar uitziet, geeft deze laatste niet zonder meer een rustig hoog.
Groet, Jeroen
Ik vrees dat ik bij het eerste systeem(dubbele 1O)mss wat mid zal missen. Daarom mss de tweede met een 15cm.
Een 15cm in combi met de 2 10 zal dan mss weer een te groot faseverschil geven. Of heb ik het mis.
Een combi met 1 10" 1 18cm 1 13cm en tweet is dan weer de complex om goed af te stellen veronderstel ik.
Zou een dubbele 10 te overstemmend gaan of vraagt die dan een lage afstelling. Tot max 100 Hz ofzo
Een 15cm in combi met de 2 10 zal dan mss weer een te groot faseverschil geven. Of heb ik het mis.
Een combi met 1 10" 1 18cm 1 13cm en tweet is dan weer de complex om goed af te stellen veronderstel ik.
Zou een dubbele 10 te overstemmend gaan of vraagt die dan een lage afstelling. Tot max 100 Hz ofzo
Waarom neem je dan niet 2x de L26 van SEAS? Zeker geen mid te kort. Zie het project van ron de ridder van audiofreaks. Hij is aan het bekijken of hij één of twee van deze woofers per kant nodig heeft en heeft om het zeker te weten een proefbox gebouwd.
Een andere optie is de SPH-250KE van Monacor. Sluit mooi aan bij de mid die je noemt. En is geschikt voor zowel gesloten als basreflex.
Een andere optie is de SPH-250KE van Monacor. Sluit mooi aan bij de mid die je noemt. En is geschikt voor zowel gesloten als basreflex.
