ik ben van mening dat het de bedoeling is om zo'n laag mogelijke weerstand, capaciteit en induktie te hebben in de kabel.
Okay, duidelijk. En dan ga je daarmee door tot in het oneindige, of stop je bij waarden die zo klein zijn geworden dat ze er niet meer toe doen?
Heeft wel een analogie met het jitter-verhaal, schiet me te binnen. Onhoorbare zaken nog verder onhoorbaar maken. En dat is dan ook de kern van High End...
... en ik kan die objectief gezien niet beantwoorden. Een LCR berekening of simulatie kan dat misschien wel, maar deze is afhankelijk van de in- en uitgangsimpedantie van de aangesloten toestellen.
Subjectief gezien, of noem het zuiver gevoelsmatig, ben ik zeer tevreden als mijn afgewerkte Interlink onder de 40 pF meet (gemeten tussen hot en massa) en daarbij een weerstand heeft die lager is als 0,05 Ohm (gemeten tussen hot / hot en massa / massa). De meetsnoeren zijn doorgaans minder goed als het stukje Interlink. Deze waarde is bereikbaar als de Interlink kort wordt gehouden.
Wat de induktie betreft, daar kan ik geen waardo opplakken. Mijn LCR meter heeft haar laagste eindeschaal bij 2 mH, en dat is te hoog om de Interlink op te meten.
Duidelijk Ed, bedankt daarvoor. Het was ook maar een vraag, en niet om je in een bepaalde hoek te duwen. Ik vind het tof dat je zo eerlijk antwoord geeft.
Tja, schoonmoe is weer van de intensive care af, dus ik kan weer wat fotootjes posten. Ik zal tzt de kabels ook eens fotograferen als ze erachter uit zijn. De krimpkous geven het gewenste effect. Voo de interlinks heb ik de krimpkous geheel over de basis van de RCA getrokken omdat de kabel te dik was om ín de connector te komen. De andere kabel heeft een stuk krimpkous in de connector en de 2e laag krimpkous tot áán de connector zitten.
Ik heb één zijde met blauw en de andere met geel gemaakt. Zodat ik ze ook op de juiste manier kan aansluiten in het gehele traject. (bijv. geel bij de bron)
Jan
Bijlagen
De hele mikmak bij elkaar, kabels, pluggen en de bals stekkers
goed idee om die krimpkous over het kartelgedeelte te trekken.
Kan je de spanmoer dan nog goed aandraaien?
Ik merk ook dat je de massadraad gewoon tegen de zijkant hebt gesoldeerd.
Het mooie van dit soort stekkers vind ik dat je het volledige vlechtwerk bijna in een bad van soldeer kunt gooien, tussen die 2 dwarse sleuven. Had je dat over het hoofd gezien of heb je hem bewust aan de zijkant gesoldeerd?
Ik keek later bij de Siltech kabel, en die hadden hun shielding inderdaad in een bad van soldeer gelegd. Ze zullen dat vast met een reden doen. Ook is bij hun een deel van het "bruggetje" wat je ziet ín de plug afgebroken. Wat daar de reden van is is me niet zo duidelijk. Ik zal nog een paar fotootjes hier neer plakken zodat je ziet wat ik bedoel.
Hier zie je op oa de 2e foto dat de krimpkous over het "basis"-gedeelte is geschoven en toen gefixeert. Je kunt de spankappen er dus gewoon op en af draaien zoveel je wil. De krimpkous zit zeer stevig om de ribbels van de basis van de connector.
Jan
Bijlagen
Alle kabels op een rijtje. De meest rechtsboven is de kabel tussen mijn Ucd en de thommessen en vv. Daaronder (de witte) is de interlink tussen mijn cd-speler en de UcD. De onderste de siltech SQ 80 G3.
Alle kabels met afgeschroefde spankappen. De meest rechtsboven is de kabel tussen mijn Ucd en de thommessen en vv. Daaronder (de witte) is de interlink tussen mijn cd-speler en de UcD. De onderste de siltech SQ 80 G3.
de Siltech met afgedraaide spankap. Zie het badje onderin de plug en het afgebroken stukje van de "brug".
Laatst gewijzigd door Wowly op vr 04 mei 2007, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Jeetje, als je op de thumbnails drukt en dan de foto op ware grootte bekijkt en dán nog eens inzoomt zie je veel detail zeg Allemaal gedaan met een relatief eenvoudige Canon Powershot A540
goed idee om die krimpkous over het kartelgedeelte te trekken.
Kan je de spanmoer dan nog goed aandraaien?
De krimpkous gaat er toch pas over als de spanmoer al is aangedraaid
Met de spanmoer bedoelde ik de huls die de plug vast met de connector verbind.
Maar Jan heeft het blijkbaar begrepen en het schijnt geen problemen te geven.
Ik keek later bij de Siltech kabel, en die hadden hun shielding inderdaad in een bad van soldeer gelegd. Ze zullen dat vast met een reden doen. Ook is bij hun een deel van het "bruggetje" wat je ziet ín de plug afgebroken. Wat daar de reden van is is me niet zo duidelijk.
ja, zo bedoelde ik het.
Hierbij een foto die aangeeft hoe ik het heb gedaan.
Die onderbroken brug op de Siltech is inderdaad een rare zaak.
Was dat een koopje misschien?