Uitgang voorversterker ingang UCD

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Trigger01

Uitgang voorversterker ingang UCD

Bericht door Trigger01 »

Mijn voorversterker is bijna klaar. Ben nog aan het wachten op de frontplaat die door iemand wordt gefreesd.
Nu wil ik dus langzaam aan mijn UCD400 dual mono ontwerp gaan denken. En meteen kwam er een vraag bij mij op.
Waarom zou je gebalanceerde XLR gebruiken? Ik heb nu namelijk op mijn voorversterker RCA uitgangen gemaakt. Dit kan ik nu nog veranderen in een XLR uitgang.

Christian
audiomanics
Contacteer:

Re: Uitgang voorversterker ingang UCD

Bericht door audiomanics »

Trigger01 schreef:
Mijn voorversterker is bijna klaar.
Ben nog aan het wachten op de frontplaat die door iemand wordt gefreesd.
Waarom zou je gebalanceerde XLR gebruiken? Ik heb nu namelijk op mijn voorversterker RCA uitgangen gemaakt. Dit kan ik nu nog veranderen in een XLR uitgang.

Christian
1) Da's mooi!!
2) ZIe je dat er nog meer adresjes zijn waar je frontplaten kunt laten frezen?!
3) Ik ga er van uit dat je voorversterker ongebalanceerd is. Dan is er, wat dat betreft geen reden om je UcD's te voorzien van een XLR...
MAAR: als je het apparaat met het oog op een eventuele toekomst meer universeel wil maken zou ik er wel een gabalanceerde ingang op maken. Bovendien is dat meer uitwisselbaar met anderen omdat de meesten ook zo'n opzet gebruiken. Bovendien zijn XLR-pluggen een stuk robuuster dan de meeste Cinch-plugjes.. Verder zul je er in deze opzet niet heel veel aan hebben als je een enkelvoudige kabel gaat gebruiken....

Kees
Trigger01

Bericht door Trigger01 »

Audiomanics, ik was zo ongeduldig en wilde die frontplaat gewoon snel gefreesd hebben... laten we hopen dat het er goed uitziet :wink:
Ik weet zelf niet goed het verschil tussen gebalanceerd en ongebalanceerd. Mijn voorversterker zal wel ongebalanceerd zijn.
Ik heb het artikel op Hypex wel gelezen, en wat ik eruit begrepen heb is dat gebalanceerd aansluiten wel een voorkeur heeft. Dus met XLR.

Dan heb ik nog een vraag. Ik wil twee aan/uit knoppen bestellen van hypex. Ook één voor mijn voorversterker. Deze kan ik dan met een relais 230V laten schakelen.
Maar werkt dit ook voor de Ucd400 module? Of kan ik de "ON" pin van de Ucd hiervoor gebruiken?
voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Heb je geen softstart voor de UcD? In dat geval kun je op verschillende manieren vanuit een simpel schakelaartje de UcD netjes starten. Je kunt daar natuurlijk ook een relais voor gebruiken, welk je vanuit je preamp kan regelen.
Trigger01

Bericht door Trigger01 »

Ik wil de softstart zelf gaan maken. Dus niet die van Hypex zelf. Omdat het dual mono is heb ik dus twee keer een Softstart nodig, maar ik heb maar 1 schakelaar die max 24Vdc kan schakelen.
Eén oplossing die ik had bedacht was met de schakelaar een relais bedienen die vervolgens de 230Vac schakelt naar de twee softstarters. Maar ja dan zit je met 3 relais... twee van de sofstart en 1 voor 230 te schakelen.

Kan iemand mij uitleggen waarom die "ON" pin op de Ucd modules is?
voodooless
Contacteer:

Trigger01 schreef:
Ik wil de softstart zelf gaan maken. Dus niet die van Hypex zelf. Omdat het dual mono is heb ik dus twee keer een Softstart nodig, maar ik heb maar 1 schakelaar die max 24Vdc kan schakelen.
Nee, je kunt met een softstart prima twee UcD modules starten. Is geen enkel probleem.
Trigger01

Bericht door Trigger01 »

Mooi dan is dat probleem al uit de wereld... Nu wil ik alleen nog weten waarvoor die "ON" pin is op de Ucd...
Trigger01

Bericht door Trigger01 »

Niemand die mij kan vertellen waarom de "ON" pin is op de module? Of vraag ik nu naar de bekende weg :?
dre

Bericht door dre »

Trigger01

Bericht door Trigger01 »

@dre
Bedankt voor de link maar deze datasheet heb ik al gelezen. Wil dit dan zeggen dat ik de module in of uit kan schakelen door de pin door te verbinden naar ground?
Àadjo

Bericht door Àadjo »

Trigger01 schreef:
@dre
Bedankt voor de link maar deze datasheet heb ik al gelezen. Wil dit dan zeggen dat ik de module in of uit kan schakelen door de pin door te verbinden naar ground?
De datasheet van Hypex blinkt helaas, evanals vele antwoorden op dit en andere fora, niet echt uit door "duidelijkheid". Zo; dat gezegd hebbende, lijkt het er pp dat je de "power" er virtueel afhaalt dor de ON met ground te vebinden (al dan niet met een relais volgens Hypex of een eenvoudige schakelaar).

Dat is echter wel heel wat anders dan een soft-start, want dan start je van zonder dat er power op je UCD is.

Hypex had daarom de ON beter de naam OFF of MUTE kunnen geven , wanneer je deze pin met ground verbind.

Hypex zou er goed ana doen hun wel 1-pagina grote (!) manual op dit punt te verbeteren !
Overigens mag daar dan ook well een alternatieve voeding op staan, met 2 brugcellen elk met eigen 2 condensatoir banken i.p.v. één en dan tevens een aarding-advies bij deze alternatieve voeding svp, want ook dat is altijd weer een heel gepuzzel om aardlussen te vermijden.

:arrow:
Trigger01

Bericht door Trigger01 »

Mooi... dan weet ik dat ook weer. Als het een soort "mute" functie is heb ik het niet nodig.

Ik ga de 2 ucd400 modules van 1 softstart of inschakelvertraging voorzien. Volgens het bekende ontwerp van elektuur. En gebruik de schakelaar van hypex in combinatie met een relais om 230V te laten schakelen.

Als iemand hier nog iets op aan te merken heeft... hoor ik het wel.
voodooless
Contacteer:

Àadjo schreef:

Overigens mag daar dan ook well een alternatieve voeding op staan, met 2 brugcellen elk met eigen 2 condensatoir banken i.p.v. één en dan tevens een aarding-advies bij deze alternatieve voeding svp, want ook dat is altijd weer een heel gepuzzel om aardlussen te vermijden.
Hypex wil ook nog zijn eigen voedingen verkopen natuurlijk ;) Je zult zelden zien dat men volledige voedingscircuits vrij gaat geven. Die mag je netjes zelf verzinnen als je hun voeding niet koopt.

De ON pin heet trouwens /ON (niet ON), dus eigenlijk gewoon mute, veel duidelijker hoeft dat toch niet te zijn dacht ik zo.
Plaats reactie