Behringer XENYX 802 aansluiten?

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Rits.Rap
Contacteer:

Behringer XENYX 802 aansluiten?

Bericht door Rits.Rap »

:shock: Ik heb un Big Problem
Ik heb als hobby het rappen van zelfgeschreven teksten,nu wil ik deze opnemen dus heb ik wat apperatuur aangeschaft.
Máár nu zit ik met een probleem.De XENYX 802 die ik heb gekocht werkt niet echt mee,TENMINSTE ik weet niet hoe ik hem moet aansluiten ;
1, De stroomkabel... oke die wel #-o
2, De Mic ... Jup :D
3, De Headphone .. easy :D
4, dit is hem ... :cry: ik snap niet hoe de cd/tape input output werkt!!??
Hou ik die op mijn pc aansluit want als ik opneem via adobe auditon hoor ik of alleen de beat of alleen mezelf door de mic..
Wie kan me helpen isset dat ik een geluidskaart moet of moet ik gewoon wat kabeltjes anders insteken!
Greatz Rits p/z
Christian

Bericht door Christian »

eeehhhhhh....
Bijlagen
rtfm.jpg
Rits.Rap
Contacteer:

Bericht door Rits.Rap »

Daar staat het niet in, ik heb dat al paar keer uitgeleze in engels en nederlands maar staat niets in over het aansluiten op een pc bron.
anonamemouse

Bericht door anonamemouse »

wellicht een bezoekje aan pearl? verse bril kopen?
volgens mij staat het er vrij duidelijk in beschreven: http://www.behringerdownload.de/XENYX_G ... _Rev_A.pdf

oh, wellicht dat je dit ook gemist hebt: dit is een forum voor mensen die zelf hun speakers bouwen, en niet voor ali b wannabe's...
Rits.Rap
Contacteer:

Bericht door Rits.Rap »

ik heb alles goed geleze, maar ik werk met adobe audition en als ik dan wil opnemen hoor ik of de beat of alleen mezelf.. .
Mischien moet ik gewoon nieuwe geluidskaart ofwat?
DIY_Freak

Bericht door DIY_Freak »

anonamemouse schreef:
wellicht een bezoekje aan pearl? verse bril kopen?
Zeg, kan het misschien een beetje minder?
Rits.Rap schreef:
ik heb alles goed geleze, maar ik werk met adobe audition en als ik dan wil opnemen hoor ik of de beat of alleen mezelf.. .
Mischien moet ik gewoon nieuwe geluidskaart ofwat?
Aan een nieuwe geluidskaart heb je niets. Het is gewoon een kwestie van de gemixte output (via 'main out' of 'tape output') aan een willekeurige opnamebron met een analoge ingang aansluiten. Het probleem zit 'm in ieder geval in de mixer instellingen en/of de gekozen uitgang. Toch nog eens de handleiding doornemen m.b.t. tape output.
Rits.Rap
Contacteer:

Bericht door Rits.Rap »

Tja in de handleiding hebben ze het niet direct over aansluiten met een pc bron maar ik zal nog eens even kijken, ik hoop dat iemand ook een XENYX 802 heeft en me kan zeggen hoe hij-zij die kabels heeft aangesloten :roll:
DIY_Freak

Bericht door DIY_Freak »

Rits.Rap schreef:
Tja in de handleiding hebben ze het niet direct over aansluiten met een pc bron maar ik zal nog eens even kijken, ik hoop dat iemand ook een XENYX 802 heeft en me kan zeggen hoe hij-zij die kabels heeft aangesloten :roll:
Of je nu met een PC of met iets anders opneemt maakt voor het principe niet uit. Dat had ook een tapedeck kunnen zijn. Je moet gewoon de juiste uitgang kiezen van de mixer. 't Moet dus ergens in de handleiding te vinden zijn.
Rits.Rap
Contacteer:

Adobe Audition

Bericht door Rits.Rap »

Nu heb ik alles correct, ik hoor mezelf en beat máár als ik nu met adobe audition 1.5 opneem dan neemt die de beat mee op..
Ik zet in het eerste kanaal de beat en op het tweede kanaal begin ik optenemen maar dan neemt die de beat mee op...
Wie kan helpen?
hovingtim

Bericht door hovingtim »

Ik heb hetzelfde probleem gehad toen ik wat muziek uit een dvd wilde rippen ik had OF links OF rechts en niet allebij. Wat je moet doen:

Start adobe (in mijn geval 2.0)
Klik op multitrack (onder het knopje help en naast het icoontje van CD)
Hier kan je alle inputs regelen en iedere track appart een ingang laten opnemen. Neem nu zowel je mic ingang als je "beat" ingang op en je bent klaar. Opnemen doet hij automatisch met de juiste instellingen.
Plaats reactie