Fix Proudly presents: Impulse ( lange termijn project )
Moderator: Beheerdersteam
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Voor het geval jullie al dachten dat er niks meer van kwam.. toch weer even een kleine update..
Ben laatste tijd vooral bezig met de software van de atmega.
Ik heb nu mijn PLED aan de praat. Verder heb ik een Dallas One Wire bus opgebouwd voor de DS18x20 temperatuursensoren van dallas.. damn die timing luistert nauwkeurig
ik heb maar even een filmpje gemaakt van het opstarten van de versterker. Er moeten nog wat routines gemaakt worden maar dit is een grove lay-out.
http://www.youtube.com/watch?v=yiPEwe-51B0
never mind de n=2 dat moet er nog uit. Het geeft momenteel even aan hoeveel ds18x20's er aan het systeem hangen. dit is zo goed als oneindig uitbreidbaar.
Dit is het schermpje wat er draait als de versterker draait.

voor de rest worden er nog een paar simpele dingen zoals wat externe interrupts aangestuurd en natuurlijk de shiftregisters die de mosfets die de voedingslijnen ontkoppelen aansturen. tsja ik speel toch nog steeds met het idee..
Binnekort weer meer!
Ben laatste tijd vooral bezig met de software van de atmega.
Ik heb nu mijn PLED aan de praat. Verder heb ik een Dallas One Wire bus opgebouwd voor de DS18x20 temperatuursensoren van dallas.. damn die timing luistert nauwkeurig
ik heb maar even een filmpje gemaakt van het opstarten van de versterker. Er moeten nog wat routines gemaakt worden maar dit is een grove lay-out.
http://www.youtube.com/watch?v=yiPEwe-51B0
never mind de n=2 dat moet er nog uit. Het geeft momenteel even aan hoeveel ds18x20's er aan het systeem hangen. dit is zo goed als oneindig uitbreidbaar.
Dit is het schermpje wat er draait als de versterker draait.

voor de rest worden er nog een paar simpele dingen zoals wat externe interrupts aangestuurd en natuurlijk de shiftregisters die de mosfets die de voedingslijnen ontkoppelen aansturen. tsja ik speel toch nog steeds met het idee..
Binnekort weer meer!
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Hee het is maar een versterker hoor... Het lijk wel of er een hele kerncentrale opgestart gaat worden..
Wel
en met name indrukwekkend..
Wel jammer eigenlijk dat als je een versterker aanzet, dat er na al dit visueel geweld helemaal niets gebeurt.. Je versterker is natuurlijk muis stil hoop ik..
Kees
Wel
Wel jammer eigenlijk dat als je een versterker aanzet, dat er na al dit visueel geweld helemaal niets gebeurt.. Je versterker is natuurlijk muis stil hoop ik..
Kees
Misschien een voice chip met zo'n zwoele vrouwenstem die zegt wat er gebeurt/gaat gebeuren.
Uitzetten van de versterker:
"The X175 will shut down in minus 10 seconds .... 9 .... 8 .... 7 .... 6 .... 5 .... 4 .... 3 .... 2 .... 1 .... good bye"
Of bij het opvragen van de status:
"Status .... DefCon 5"
Overbelasten van de versterker:
"Alert ... status DefCon 1 .... safemode will initiate in minus 5 seconds"
Goed, ik laat me een beetje gaan (maar als je weet wat voor zwoele stem ik in gedachte heb...)
Uitzetten van de versterker:
"The X175 will shut down in minus 10 seconds .... 9 .... 8 .... 7 .... 6 .... 5 .... 4 .... 3 .... 2 .... 1 .... good bye"
Of bij het opvragen van de status:
"Status .... DefCon 5"
Overbelasten van de versterker:
"Alert ... status DefCon 1 .... safemode will initiate in minus 5 seconds"
Goed, ik laat me een beetje gaan (maar als je weet wat voor zwoele stem ik in gedachte heb...)
Laatst gewijzigd door SARK op za 24 mar 2007, 8:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
@ kees
ja het past perfect! heb ongeveer 1 mm speling voor het schermpje en dat was ook mijn idee. is er uit al dat lange denken van mij toch nog iets goeds uit gekomen
. de ledjes en powerswitch glijden er ook perfect in.
ik zal er binnekort eens een plaatje van schieten, moet nu nog even wachten op een stukje plexiglas.
en tsja dat visueel geweld.... dat is toch een beetje het kind in mezelf.. ik vind het eigenlijk wel wat hebben.
@sark
no prob.. Je brengt me enigzins nog wel op een idee
mocht ik alle code enzo afhebben... ga ik misschien nog wel eens naar zoiets kijken..
ja het past perfect! heb ongeveer 1 mm speling voor het schermpje en dat was ook mijn idee. is er uit al dat lange denken van mij toch nog iets goeds uit gekomen
ik zal er binnekort eens een plaatje van schieten, moet nu nog even wachten op een stukje plexiglas.
en tsja dat visueel geweld.... dat is toch een beetje het kind in mezelf.. ik vind het eigenlijk wel wat hebben.
@sark
no prob.. Je brengt me enigzins nog wel op een idee
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
voor dat plexiglas moet je bij ed ( asterduc ) wezen. Hij gaat als het goed is binnenkort langs de groothandel voor de fronten van een avalon clone en freest dat stukje meteen op maat. Maar ik heb hem gezegd dat ik geen haast had! Dus ook geen verwijzingen hoor Ed
wat ik vooral in de tussentijd doe is software schrijven. dat kan ik tenminste doen zonder dat het me al te veel tijd kost. 80% van mijn tijd zit namelijk nu in mijn afstudeerproject bij Thomson Grasvalley. ik hoop dat ik binnekort meer tijd voor impulse krijg want er moet nog best veel gebeuren.
* interne bekabeling afmaken
* software afronden
* ophanging voor de ringkerntrafo's maken
* printplaat voor beveiling laten etsen en nog solderen
* laatste versterkertje in elkaar solderen.
en dan zou ik een heel eind klaar moeten zijn.
ik heb jammer genoeg ook alleen in het weekend de beschikking over een fatsoenlijke werkplek vandaar dat er ook doordeweeks voornamelijk software wordt geschreven.
p.s. kees is alles al een beetje op orde daar?
wat ik vooral in de tussentijd doe is software schrijven. dat kan ik tenminste doen zonder dat het me al te veel tijd kost. 80% van mijn tijd zit namelijk nu in mijn afstudeerproject bij Thomson Grasvalley. ik hoop dat ik binnekort meer tijd voor impulse krijg want er moet nog best veel gebeuren.
* interne bekabeling afmaken
* software afronden
* ophanging voor de ringkerntrafo's maken
* printplaat voor beveiling laten etsen en nog solderen
* laatste versterkertje in elkaar solderen.
en dan zou ik een heel eind klaar moeten zijn.
ik heb jammer genoeg ook alleen in het weekend de beschikking over een fatsoenlijke werkplek vandaar dat er ook doordeweeks voornamelijk software wordt geschreven.
p.s. kees is alles al een beetje op orde daar?
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
