sietse schreef:Volhouden Sietse...volhouden.....volhouden.....straks nieuwe boxjes en zo.....pfffff.....
Macho-TL
Moderator: Beheerdersteam
Zo, vandaag stiekem een uurtje vrij genomen. Moet toch op de timmerman en schilder wachten. Dus geinspireerd als ik vandaag was, ff bezig geweest. Gaten voor het eerst er in gefreesd.
Eerst tot op ca 1mm rest en toen de frees er door gedrukt, Laatste stukje van de circel heel voorzichtig en dat is prima geslaagd. Ik leer het nog wel es..
De fronten zijn nog niet op breedte gezaagd, maar worden 18 cm breed. Alle panelen die een schuine kant krijgen heb ik met een zelfde "overlap" verbreed. Zo kan ik straks de circelzaag 1 x afstellen en zo die panelen op de juiste breedte zagen.
Hoop ik.....
Eerst tot op ca 1mm rest en toen de frees er door gedrukt, Laatste stukje van de circel heel voorzichtig en dat is prima geslaagd. Ik leer het nog wel es..
De fronten zijn nog niet op breedte gezaagd, maar worden 18 cm breed. Alle panelen die een schuine kant krijgen heb ik met een zelfde "overlap" verbreed. Zo kan ik straks de circelzaag 1 x afstellen en zo die panelen op de juiste breedte zagen.
Hoop ik.....
Tja, och, kijk, weet je, door mij gedresseerde geluidsgolfjes komen altijd keurig in gelid daarlangs waar ik ze wil hebben, om vervolgens liefdevol door mij op mijn luisterplekje in m'n armen te worden gesloten, waarna we dan samen verder genieten van een biertje.
Met als gevolg dat de andere, eventuele dwarspiepelige golfjes, zich ook steeds beter gaan gedragen.....en zo......
Met als gevolg dat de andere, eventuele dwarspiepelige golfjes, zich ook steeds beter gaan gedragen.....en zo......
Zo, vandaag weer inspiratie. Meer dan me lief was eigenlijk, maar ja, hebben we een kunstenaar als lid op dit forum, ik dacht, kom daar doe ik niet voor onder. Dus hier mijn kunstwerk dat ik noem:
De start van de weg naar Rome
Simpel na te doen door de circelgeleider van de bovenfrees niet vast te zetten.

Maar goed, na een meditatie, door met een nagelschaartje te proberen het grasveld te knippen, na enige tijd de frees weer op gepakt. Mediteren doet soms echt wonderen. Kijk maar, weer een stapje verder.

De start van de weg naar Rome
Simpel na te doen door de circelgeleider van de bovenfrees niet vast te zetten.

Maar goed, na een meditatie, door met een nagelschaartje te proberen het grasveld te knippen, na enige tijd de frees weer op gepakt. Mediteren doet soms echt wonderen. Kijk maar, weer een stapje verder.

Tja, frezen stoft zo erg dat je het laat bemerkt. Maar ik had nog een stukje mdf, dus die panelen kunnen verder.
Nu eerst de boven en onderkanten. Want daar zitten weer delen aan die afgezaagd moeten worden, die dan gaan dienen als onderdelen voor een lijm mal. Want anders zie ik het op maat verlijmen van de diverse delen, met een schuine hoek, niet zo zitten. Daarna alle delen met een schuine rand op maat zagen.
Dus maar weer hopen dat dat weer goed gaat.
Nu eerst de boven en onderkanten. Want daar zitten weer delen aan die afgezaagd moeten worden, die dan gaan dienen als onderdelen voor een lijm mal. Want anders zie ik het op maat verlijmen van de diverse delen, met een schuine hoek, niet zo zitten. Daarna alle delen met een schuine rand op maat zagen.
Dus maar weer hopen dat dat weer goed gaat.
Kan ff zo gauw geen lamello frees vinden. Is dat met in elkaar passende groeven en zo?Wowly schreef:Hoi Sietse,
je zou echt aan een lammellofrees moeten denken. Dan word dat verlijmen met schuine panelen een makkelijke klus. Die dingen kosten je tegenwoordig niet meer zoveel dat je er gemakkelijk het geld uithaalt.
Jan
- Apparition
- audiomanics
- Contacteer:
Weet je wat voor leuk effect het geeft als je de spankop van je frees niet goed aandraait?? Het freesje kruipt omhoog... geen probleem.. gewoon nog een keertje met een vaste frees... Het freesje zakt naar beneden:... geen probleem.. gewoon nog een keer met een nieuw stuk houtsietse schreef:Simpel na te doen door de circelgeleider van de bovenfrees niet vast te zetten.![]()
Kees
Tja, kijk weet je, ik heb altijd wel hele leuke ideeen zoals die lijmmal hier eerder genoemd, maar ja, moei je wel goed zagen. Toch enig verschil in de hoeken en dus plannetje in duigen.
Dus, dan maar zo. Die staande platen zijn geen bracing, maar de inwendige boven en onderkanten die nu wel allemaal het zelfde zijn qua hoeken en zo.
Dus, dan maar zo. Die staande platen zijn geen bracing, maar de inwendige boven en onderkanten die nu wel allemaal het zelfde zijn qua hoeken en zo.