CD loopwerk voor bovenlader

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Henri1
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 22 dec 2004, 18:34
Locatie: Limburg België

CD loopwerk voor bovenlader

Bericht door Henri1 »

Hallo,

Een grote uitdaging spookt al een tijdje door mijn hoofd.
Het is de bedoeling om zelf een CD speler te bouwen.

Zoek daarvoor een goed bovenlader-loopwerk (geen tray).

Eenmaal dit onderdeel gevonden kan ik aan de slag.

Ik heb overal al zitten zoeken bij fabrikanten maar daar zijn alleen maar mechanismen met lade te vinden. Ik wilde een open bovenlader bouwen zodat je de CD tijdens de weergave ziet ronddraaien.
Een lade-speler is niet een optie.

Weet er hier iemand waar je aan zulke loopwerken kan geraken ?

Henri
Gebruikersavatar
telefunken
Berichten: 94
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 21:39
Locatie: Poortugaal

Re: CD loopwerk voor bovenlader

Bericht door telefunken »

Henri1 schreef:
Hallo,

Een grote uitdaging spookt al een tijdje door mijn hoofd.
Het is de bedoeling om zelf een CD speler te bouwen.

Zoek daarvoor een goed bovenlader-loopwerk (geen tray).

Eenmaal dit onderdeel gevonden kan ik aan de slag.

Ik heb overal al zitten zoeken bij fabrikanten maar daar zijn alleen maar mechanismen met lade te vinden. Ik wilde een open bovenlader bouwen zodat je de CD tijdens de weergave ziet ronddraaien.
Een lade-speler is niet een optie.

Weet er hier iemand waar je aan zulke loopwerken kan geraken ?

Henri
hoi henri.
wat denk je van deze site.
http://www.daisy-laser.com/products/CD/ ... cdpro2.htm


http://www.audio-wiki.com/gallery/CDPRO2
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

www.steinmusic.de

Ik heb dit loopwerk (mijne met dac, is ook verkrijgbaar zonder), klinkt goed en is makkelijk om te bouwen naar top-loader...
Is ook ietsje goedkoper...
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

http://www.musicconnection.de/

Kijk bij Dynastation is een hele mooie bovenlader....

Heb een goedkopere (tenminste dat neem ik aan !) afleiding
zonder de buizen gehoord echt dat klink al heel erg goed
nooit geweten dat cd weergave zo mooi kan zijn ........

Dit echt geen grap.......

PS die van Steinmusic (zie link van Leeuwarden) is ook heel erg goed
toen zat alles nog gewoon op een plankje en speelde mijn HK 7600
gewoon weg....
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Staat nog steeds op een plankje...
Die dynastation is niet echt goedkoop trouwens...
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Leeuwarden schreef:
Staat nog steeds op een plankje...
Die dynastation is niet echt goedkoop trouwens...
de basis speler wel !!!!
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Ik zie in de prijslijst prijzen van cd spelers vanaf 1390 euro...
Vind jij dat goedkoop? Of zie ik iets over het hoofd?

Jan
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Leeuwarden schreef:
Ik zie in de prijslijst prijzen van cd spelers vanaf 1390 euro...
Vind jij dat goedkoop? Of zie ik iets over het hoofd?

Jan
Jeb kijk maar naar mijn topic
bij die dynastation gebruiken ze een hele simpele basisspeler
binnenkort vertel ik meer ..... :lol: :lol:

misschien is dit wat voor zelfbouw:

http://www.daisy-laser.nl/homeoptics/
Duck Twacy
Berichten: 530
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Bericht door Duck Twacy »

Deze (Taiwanese) club verkoopt een kit voor CDPro2

http://www.diyzone.net/article.php?sid=490
Henri1
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 22 dec 2004, 18:34
Locatie: Limburg België

Bericht door Henri1 »

Iemand die Taiwannees spreekt hier ?
Duck Twacy
Berichten: 530
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Bericht door Duck Twacy »

Het is inderdaad een beetje lastige site. Ik geloof dat de verkoopsite ook een andere is.

Er is een tijdje terug een soort groupbuy geweest op dit New Yorkse forum

http://www.audiocircle.com/circles/view ... hp?t=15419
http://www.audiocircle.com/circles/view ... sc&start=0
http://www.audiocircle.com/circles/view ... hp?t=17287
http://www.audiocircle.com/circles/view ... hp?t=16642

Anyway hier is de kit ook te koop geloof ik (vind het veel te duur trouwens $799 exl $110 shipping en taxes)

http://digitalanaloguediy.com/

Ikzelf wil ooit een behuizing maken van messing voor mijn CD-PRO2. Lekker zwaar.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

En mocht je al besluiten toch maar zelf een kastje te bouwen dan is hier wat inspiratie:

http://www.teamk2.de/fotos_cdt300.html
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

:shock:
8)

Dit is niet weggelegt voor de normale stervelingen onder ons..
Duck Twacy
Berichten: 530
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Bericht door Duck Twacy »

Die Shanling kost iets van $7500 heb ik ergens gelezen.

Ikzelf vind de speler van Brain erg mooi (zijn Gallery is down)

http://www.diyaudio.com/forums/showthre ... highlight=
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Ook erg mooi, maar wat zien die stickertjes er enorm knullig uit zeg... :(
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

De stickertjes zijn verwijderd toen Brian uit zijn hoofd wist welk knopje waarvoor was...

Uche uche...
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

De "knoppentechniek" is erg goed bedacht :!:
Dank voor de tip :idea:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Heb je een draaibankje, Sark?
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Neu, een boormachine in een stevige standaard doet wonderen om te polijsten, de bredere "stop" schijf zou gelijmd kunnen worden.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Ik heb zelf wel eens zitten denken aan afdop-dopjes voor de waterleiding.
Kan je mooi plat om de voorkant monteren en daarachter verzin ik wel wat. Wordt wel een dikke constructie...
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Bedoel je die koperkleurige dopjes? :?:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Ja. De dichte kant van die dingen zien er best aardig uit. Een beetje oppoetsen en dan heb je een mooie knop van een (dikke) cm doorsnede.
Ik zag dat ze in de bouwmarkt zonder opdruk, of beter, zonder indruk te koop zijn.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Je zou aan de achter (holle) zijde een plaatje kunnen hardsolderen.
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Ik zie zowel een CD-PRO2 voorbij komen als een CDM-12. Welke is de betere van de 2.

Zijn zulke kits (steinmusic CDX-3, CDPR2 kit of de Daisylaser) ergens mee te vergelijken of is zoiets top of the bill?



indoubt overweegt te zijner tijd zoiets te bouwen maar is nog, tja..., in doubt eigenlijk
Gebruikersavatar
Bergrans
Berichten: 223
Lid geworden op: za 23 apr 2005, 22:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Bergrans »

indoubt schreef:
Ik zie zowel een CD-PRO2 voorbij komen als een CDM-12. Welke is de betere van de 2.
Volgens de kenners is de CD-Pro2 één van de beste loopwerken en dat hoop ik ook. Ik heb vandaag mijn CD-Pro module via de post ontvangen en ga daar de komende dagen/weken/maanden eens lekker mee knutselen. Het ziet er op het eerste gezicht heel mooi uit.
Ik heb geen display/controller PCB gekocht omdat het me wel leuk lijkt dat zelf te ontwikkelen. In mijn hoofd weet ik al aardig hoe het er uit moet komen te zien. Zo dus:

Afbeelding

Nu maar hopen dat het ook zo uit komt te zien :D. Een tekening maken is geen moeite, het echte werk moet nog beginnen.
Laatst gewijzigd door Bergrans op di 07 feb 2006, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie