Actief 2 Weg Drivers
Moderator: Beheerdersteam
Sorry dat ik dit nog niet eerder te berde bracht. Waarom wachten jullie niet op de nieuwe HDS exclusive lijn? Wellicht nauwelijks duurder, waarschijnlijk een stuk beter (zie de impedantie die is heel laag en dat duidt op zeer geringe vervorming). Ik schaf nu dus wel de noferro 550 aan, maar wacht op de nieuwe serie van Peerless. Die is binnenkort al te koop.
Groet, Jeroen
Groet, Jeroen
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Ehm tja... ik geloof dat ik morgen een pakketje ontvang (moet ik nu lachen of niet)
. Pleister op de wonde is dat het huidige model zijn kwaliteiten heeft bewezen, en inderdaad het prijsverschil. Waarschijnlijk tref je die nieuwe de eerste tijd niet echt voordelig aan.
Maar verwacht je gehoormatig grote verschillen?
Mario
Maar verwacht je gehoormatig grote verschillen?
Mario
Het verschil in prijs zal groter zijn dan het verschil in geluidskwaliteit denk ik. Ik heb nog eens naar die impedantie gekeken en die is van de HDS182pp ook heel laag. Jullie hebben idd een erg voordelig prijsje zo.JuuL schreef:Ach Marp voor dat geld hoef je niet te balen!![]()
En het verschil zal wel niet zo heel erg groot zijn (hoop ik).
DUS............*ZUCHT*...... Dat wordt heel lang wachten voor mijn tweeters
We hebben zojuist van onze leverancier vernomen dat de door jou bestelde Seas tweeters pas half April leverbaar zijn.
Indien je het wenst kunnen we de overige producten alvast toesturen.
Ik hoor het graag van je.
Met vriendelijke groet,
Jean Benoist
Laatst gewijzigd door JuuL op di 05 nov 2019, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Goed, dat vind ik nog niet zo erg, een dagje meer of minder. Maar het is wel raar dat ze er nog staan :S.Marp schreef:Het lijkt je niet erg mee te zitten. Volgens tracktrace hebben je woofers het postkantoor ook nog steeds niet verlaten.Dit is al de 2e avond. Als ze er morgen nog staan, ga ik uitleg vragen.
Mario
Kijk nou, twee topics over dit onderwerp. Ik was mijn reactie al kwijt en hebt die topic 3 keer door gebladert.... Staat die reactie dus gewoon in dat andere topic.
Om even in te haken op het onderwerp 2 weg drivers. Ik heb een tijdje terug een leuk ontwerpje gemaakt voor een lekker compact 2 weg monitortje. Met slechts 10 liter br komt het in de simulatie tot een mooie +/- 45 Hz als f3. De woofer heeft ook nog eens een ZEER mooi plotje waar vrijwel geen cone break up te zien is. Het is de Seas W 171 EX-P (H602). In mijn ontwerp ben ik uit gegaan van de seas excel 001 tweeter. Een andere zoals de no ferro 650 zal het ook uitstekend doen.
De woofer loopt mooi hoog door wat het filteren relatief makkelijk maakt. Intresse in dit ontwerpje?! Ik kom er maar niet aan toe om de woofers aan te schaffen (met twee dure hobbys en een laag inkomen blijf je kiezen
).
Ik heb tevens voor dezelfde woofer een zuiltje ontworpen. Daar zullen twee woofers per zuiltje in een TL spelen. Een heel mooi slank zuiltje wat heel mooi simuleert.
Om even in te haken op het onderwerp 2 weg drivers. Ik heb een tijdje terug een leuk ontwerpje gemaakt voor een lekker compact 2 weg monitortje. Met slechts 10 liter br komt het in de simulatie tot een mooie +/- 45 Hz als f3. De woofer heeft ook nog eens een ZEER mooi plotje waar vrijwel geen cone break up te zien is. Het is de Seas W 171 EX-P (H602). In mijn ontwerp ben ik uit gegaan van de seas excel 001 tweeter. Een andere zoals de no ferro 650 zal het ook uitstekend doen.
De woofer loopt mooi hoog door wat het filteren relatief makkelijk maakt. Intresse in dit ontwerpje?! Ik kom er maar niet aan toe om de woofers aan te schaffen (met twee dure hobbys en een laag inkomen blijf je kiezen
Ik heb tevens voor dezelfde woofer een zuiltje ontworpen. Daar zullen twee woofers per zuiltje in een TL spelen. Een heel mooi slank zuiltje wat heel mooi simuleert.
3 topics, met de bedoeling om het overzichterlijk te houden :S. Maar we gaan wel bij het topic onder kasten bouwen verder.
Ik krijg morgen de peerless hds182. En half april krijg ik de seas noferro 550. Dus eigenlijk ben je er een beetje laat mee
. Ik maak eerst een testbox om te kijken hoe het gaat klinken, ben erg benieuwt.
Maar wel hardstikke bedankt voor je aanbod!
/edit: Ik heb de drivers inmiddels binnen.
Ik krijg morgen de peerless hds182. En half april krijg ik de seas noferro 550. Dus eigenlijk ben je er een beetje laat mee
Maar wel hardstikke bedankt voor je aanbod!
/edit: Ik heb de drivers inmiddels binnen.