10/12 inch carsub

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Boppo84
Berichten: 699
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 22:28
Locatie: Zevenhuizen

Bericht door Boppo84 »

ralf schreef:
mooie monitors, sonus fabers :?:
Dat moet voor iemand ( :wink: ) een aardig compliemnt zijn :lol:

@Jan-Willem
Leuke subwoofer geworden! zonde dattie straks in een kofferbak komt
Gebruikersavatar
teacher
Berichten: 639
Lid geworden op: wo 06 okt 2004, 14:14
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door teacher »

FF tipjes van teacher.

Hoekjes nog even afronden, mdf grond erover, laten drogen, dan spuitlijm, dan bekleden.

Waarom gronden? Je kofferbak wil wel eens vochtig worden en je mdf slurpt dat allemaal lekker op.
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

teacher schreef:
FF tipjes van teacher.

Hoekjes nog even afronden, mdf grond erover, laten drogen, dan spuitlijm, dan bekleden.

Waarom gronden? Je kofferbak wil wel eens vochtig worden en je mdf slurpt dat allemaal lekker op.
Kijk dat zijn bruikbare tips, en bedankt :D
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

ralf schreef:
mooie monitors, sonus fabers :?:
hehe... EDO waar blijf je? :P
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Afbeelding
ralf schreef:
mooie monitors, sonus fabers :?:
Nop....EdioSonic.. :)
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

En vraagje: al een idee hoe je de sub vast zet in de kofferbak?

Ik heb klitteband gekocht, 1 helft niet gebruikt, maar de helft met de kleine haakjes onder de kast geplakt....Het geheel in de kofferbak...en staat zo vast als een huis.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

niet bij een aanrijding :!:

ik zou alles wat je ook maar in de hoedenplank of kofferbak zet schroeft of hangt. goed vastzetten.! een subkist met 120 km/uur door de achterbank is geen pretje.
Gebruikersavatar
teacher
Berichten: 639
Lid geworden op: wo 06 okt 2004, 14:14
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door teacher »

Bij een aanrijding helpt niks meer.
Klittenbandstroken werken prima.

Wat ook een "must" is, is een rooster. Je zal niet de eerste zijn die nonchalant een stuk gereedschap door zijn sub heengooit.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

bartsegers schreef:
niet bij een aanrijding :!:

ik zou alles wat je ook maar in de hoedenplank of kofferbak zet schroeft of hangt. goed vastzetten.! een subkist met 120 km/uur door de achterbank is geen pretje.
Ook daar hebben hoogleraren A. Savage en J. Hyneman onderzoek naar gedaan.
Klikkerdeklik
pompebled
Berichten: 1353
Lid geworden op: vr 29 dec 2006, 17:03
Locatie: Sneek

Bericht door pompebled »

bartsegers schreef:
niet bij een aanrijding :!:

ik zou alles wat je ook maar in de hoedenplank of kofferbak zet schroeft of hangt. goed vastzetten.! een subkist met 120 km/uur door de achterbank is geen pretje.
Been there, done that. Maar even anders;

Op een winterse ochtend met ijzel, op de afrit Joure West, had Rijkswaterstaat verzuimd daar te strooien.
Ik sukkel daar met zo'n tachtig kilometer de bocht in en vroeg me af waarom er zoveel auto's naast de weg stonden, de een met een enorm remspoor in het gras, een ander tot aan het dak in een sloot enz...

Ik reed een Suzuki minibus, met zo'n 'mooie korte en smalle wielbasis', zo'n auto, die als 'ie gaat, niet meer te corrigeren valt, dat had ik op een besneeuwde parkeerplaats al eens geprobeerd.

Ik raak dus in een slip en het busje draait gracieus om z'n as en ik raak zijdelings de grasrand; het busje valt domweg om, boem, op z'n kant...

De voorruit popt in z'n geheel uit de rubbers, achterin hoor ik het geraas van een subwoofer van 100 liter, die, dwars door twee sjorbanden, zich een weg zoekt door het achterste zijraam, en passant neemt 'ie het raam van de achterklep ook nog even mee.

Op het moment van omkiepen reed/gleed ik nog maar een kilometer of vijftig. De sjor-ogen in de vloer hebben het wél gehouden, de beide sjorbanden echter niet.

Ik heb de motor uitgezet, m'n gordel losgemaakt en ben door het gat van de voorruit naar buiten gekropen.
Met een man of vijf hebben we de Suzuki weer op de bandjes gezet en ben ik de laatste kilometers naar m'n werk gereden, met de voorruit op de achterbank, brrrr, dat was koud zeg, zonder voor- en achterramen!

De speakerbox heb ik nog, de Suzuki was bij de raamstijlen zo'n tien centimeter uit het lood gedrukt, die kon rechtstreeks naar de sloop.

Groeten, Jan.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

:shock: :shock:

Wow, wat een verhaal! idd link zo'n groot gewicht in je auto. ik ga ook wat beter opletten hierop....

dank je

Jan
Plaats reactie