10 meter s-video kabel, werkt dat?
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
10 meter s-video kabel, werkt dat?
Ik zou graag mijn computer met mijn tv verbinden zodat ik films enzo op mijn tv kan kijken, maar daarvoor zou ik wel een kabel van 10 meter moeten hebben. nou hoor ik van mensen dat je met 10 meter s-video kabel totaal geen singaal overhoud wat dus zou resulteren in slecht beeld. heeft iemand hier verstand/ervaring mee?
Beste Sietse,
Het gaat om S-Video. Daarbij komt een antenneversterker niet van pas, het is nl een videosignaal en geen HF signaal. Het veschilt van het normale CVBS 1-draads videosignaal doordat de luminantie (het griswaarde signaal) en de chrominantie (het kleursignaal) door 2 aparte coaxkabels getransporteerd wordten.
10 m (en ook wel langer) is met goede 75 ohm coaxkabels geen probleem. Met goedkope rotzooi zal het idd lastiger worden. En daarbij hoeft goede kabel beslist niet duur te zij.
Het gaat om S-Video. Daarbij komt een antenneversterker niet van pas, het is nl een videosignaal en geen HF signaal. Het veschilt van het normale CVBS 1-draads videosignaal doordat de luminantie (het griswaarde signaal) en de chrominantie (het kleursignaal) door 2 aparte coaxkabels getransporteerd wordten.
10 m (en ook wel langer) is met goede 75 ohm coaxkabels geen probleem. Met goedkope rotzooi zal het idd lastiger worden. En daarbij hoeft goede kabel beslist niet duur te zij.
Oh.....Pjotr schreef:Beste Sietse,