Onderdelen: goede / goedkope leveranciers? (Spoerle? etc)

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
niels007

Onderdelen: goede / goedkope leveranciers? (Spoerle? etc)

Bericht door niels007 »

Dag,

Ik ben altijd nog bezig om van m'n hobby deels m'n werk te maken. Het valt me op hoe relatief goedkoop het kan zijn om bij een plaatwerker keurige lasergesneden RVS productjes af te nemen en hoe duur eenvoudige electronische onderdelen kunnen zijn. Een stalen kokertje buislaser gesneden met 10 gaten komt op 2 euro bij afname van 100 stuks.

Een USB connector voor montage op een printplaat zit bij Spoerle op 1,70 euro. Niet al te exotische schakelaars komen op 70 cent..

Is Spoerle duur of moet ik me er gewoon bij neerleggen? Mijn gevoel zegt dat die onderdeeltjes VEEL goedkoper moeten kunnen!

Als er tips zijn voor winkels waar je goedkoop een veelheid / verscheidenheid aan onderdelen kan bestellen, hoeft niet perse in Nederland, dan verneem ik dat zeer graag! :)

Groeten,
Niels
Nijn

Bericht door Nijn »

Hoi Niels,

Wat bepaalde artikelen betreft heb je zeker een punt. Zelf koop ik mijn spullen meestal via een non-profit winkel van mijn studievereninging en dat scheelt.

Ik heb net even op www.spoerle.com gekeken en volgens mij zijn ze niet vreselijk duur (even de prijzen van een aantal transistoren en microcontrollers bekeken). Mijn ervaring is dat zaken als connectors en schakelaar sowieso erg duur zijn.

Groetjes,
Martin
niels007

Bericht door niels007 »

Bedankt Martin, ik hield daar al voorzichtig rekening mee. Farnel is wat goedkoper, daar kost een USB connector maar ruim 50 cent.

Volgens mij gaat het vrij grof, bepaalde marge percentages op bepaalde artikel groepen. Dan is het net wat het bedrijf wel en geen concurrerende groepen vindt!
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”