ben ik het volledig mee eens.VAAUDIO schreef:
Ik heb via een andere forum met een high-end audio reviewer van America gesproken.
Volgens hem is het zonde om een receiver er voor te gebruiken.
Aangezien ik de eindversterkers niet gaat gebruiken.
Kan ik het beste een 'Pre-amp' / Surround processor' gebruiken.
Voordeel daarbij is dat je, je geld zo uitgeeft aan en goede processor in plaats van een verdeling tussen een processor en een eindversterker.
maar, ... heb je ook de processor nodig? want die zit meestal reeds in de DVD speler!
in dat geval kun je gewoon weg met een meervoudige kanaalselektie en volumeregeling.
Je zou die zelf kunnen maken met een kanaalkiezer en een goede potmeter. Er is op zba reeds een topic over.
Je kan ook werken met een straight-forward voorversterker, puur high-end.
Kanaalselectie dmv relais. Volumeregeling door weerstandsbank en versterking met hoogwaardige opamps.
Persoonlijke noot: Ik had zelf zo'n Rotel RSX surround receiver oplossing en dacht dat dit al een redelijke kwaliteit gaf, ... tot ik een test voorversterker van Audyn meekreeg. Deze is opgebouwd zoals hierboven beschreven, dus met ingangsrelais, highend opamps en weerstand IC's. Dat klankverschil met een all-in-one toestel is gewoon te groot.
Als DVD bron gebruik ik een Denon 2910, die doet het decoderen en neemt ook het bass-management over.
Succes verder.
Groeten,
Ed.
