Zieke Panasonic NV-H61

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
pompebled
Berichten: 1353
Lid geworden op: vr 29 dec 2006, 17:03
Locatie: Sneek

Zieke Panasonic NV-H61

Bericht door pompebled »

Ruim twee jaar geleden is mij deze video verkocht als zijnde een van de betere in z'n prijsklasse, tot vandaag was ik het daarmee eens, het apparaat deed wat ervan verwacht werd, opnemen en afspelen...

Tot vanochtend;
ik had de A1 kwalificatie gezien en had de F1 kwalificatie geprogrammeerd, bij thuiskomst even gekeken, of de opname al liep, nee dus; het apparaat was zo dood als een pier, het liet zich niet eens meer inschakelen, niet handmatig en niet met de a.b.

De rest van de kwalificatie maar even live gezien en in de reklameblokken de video open geschroefd.

Mechanisch was er niks te vinden, alleen de band werd na het inzetten niet om de koppen getrokken; de aandrijfmotor liet de band een paar seconden lopen, stopte en de band werd weer uitgeworpen.

Het enige dat het niet doet, is de heldere led, die de cassette detecteert.

Zou dit de reden kunnen zijn voor het niet om de koppen trekken van de band? (en dus geen beeld...)

Wie heeft er meer verstand van dan ik?

Groeten, Jan.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11059
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Aangezien dat ding nog maar twee jaar oud is zou je mogen verwachten dat de leverancier waar je hem hebt gekocht nog wel wat garantie, of op zijn minst een coulanceregeling kan geven.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Zieke Panasonic NV-H61

Bericht door SARK »

pompebled schreef:
Het enige dat het niet doet, is de heldere led, die de cassette detecteert.

Zou dit de reden kunnen zijn voor het niet om de koppen trekken van de band? (en dus geen beeld...)
Zit die LED op zo'n pikkie die (als de cassette geladen is) "in" het cassettehuis verdwijnt :?: Zo ja, dit is inderdaad de sensor die ziet of er een cassette geladen is of niet. (schiet anders even een foto)
[edit]Of wat dat nou de sensor die het einde van de tape detecteert :-k [/edit]
Misschien dat je hier wat tips kunt vinden :idea:
En nog een
Laatst gewijzigd door SARK op za 14 apr 2007, 18:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

richard schreef:
nog wel wat garantie, of op zijn minst een coulanceregeling kan geven.
pompebled schreef:
in de reklameblokken de video open geschroefd.
Oepsie :(
pompebled
Berichten: 1353
Lid geworden op: vr 29 dec 2006, 17:03
Locatie: Sneek

Re: Zieke Panasonic NV-H61

Bericht door pompebled »

SARK schreef:
Zit die LED op zo'n pikkie die (als de cassette geladen is) "in" het cassettehuis verdwijnt :?: Zo ja, dit is inderdaad de sensor die ziet of er een cassette geladen is of niet. (schiet anders even een foto)
Misschien dat je hier wat tips kunt vinden :idea:
De led zit op de basisprint en 'ziet' via een plastic kanaal 'in' de cassette; die zakt dus over dat plastic pikkie heen.

Van de garantie/coulance regeling bij de leverancier (Scheer en Ffoppen in Sneek) heb ik niet zo'n hoge pet op, een poosje geleden vroeg ik voor een ander apparaat hier ook naar, maar gezien het feit, dat de fabrieksgarantie één jaar was, hadden ze geen boodschap aan het burgerlijk wetboek, dat stelt, dat een duurzaam apparaat véél langer dan een jaar hoort mee te gaan...

Er zit trouwend geen verzegeling op de vijf schroeven, die het mechaniek op z'n plaats houden en het front is 'snap on', dus een knappe jongen die kan zien, dat ik de boel uit elkaar heb gehad...

Groeten, Jan.
pompebled
Berichten: 1353
Lid geworden op: vr 29 dec 2006, 17:03
Locatie: Sneek

Bericht door pompebled »

Ik heb me het weekend bewusteloos gelezen op internet, maar geen woord over de storing die ik natuurlijk heb...

Vandaag de video bij de verkoper aangeboden ter controle, daar wordt je ook niet vrolijk van;
- onderzoekskosten € 35- 40,00 (Zijn ze nu volledig van de pot gerukt? Da's bijna 90 gulden!)
- maximaal reparatie bedrag: nieuwprijs min de onderzoekskosten. (da's lekker, want dit model is niet meer verkrijgbaar)
Gelukkig kun je het maximale reparatiebedrag zelf aangeven, dat heb ik dus fors verlaagd.

Wat baal ik ervan, dat bijna geen enkele electronicawinkel nog een eigen reparatie afdeling heeft, nu wordt je direkt op kosten gejaagd, zonder dat er iets tegenover staat.

De video wordt opgestuurd naar E-care in Rijssen, kent iemand deze firma?

Bijkomend nadeel is het feit, dat de goedkope videorecorders je zowat achterna worden gesmeten, maar dat de recorders uit het middel en duurdere segment niet meer te koop worden aangeboden, omdat ze zo weinig verkocht worden, dat de prijs niet meer aantrekkelijk gemaakt kan worden.

Met een beetje mazzel heb ik de recorder over twee weken weer terug, of 'ie dan weer werkt is nog de vraag.

Groeten, Jan.
Plaats reactie