Buisje voor meet microfoon

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
JWO
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 15 nov 2006, 22:24

Buisje voor meet microfoon

Bericht door JWO »

Ik heb deze week een microfoon kapseltje gehaald om een meetmicrofoon mee te maken. Echter nu ben ik nog opzoek naar een buisje met een diameter van 6mm, weet iemand waar zoiets te krijgen is?
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Alubuis uit de bouwmarkt of kijk eens of je misschien ergens een balpen kan slopen :idea:
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Moet het perse 6mm zijn? Niet iets groter en dan vastklemmen?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

In een winkel voor modelbouwspullen zoals b.v. deze http://www.quartel.nl/

Maar een oude viltstift (wel van plastic) van de juiste maat voldoet vaal ook goed
Gebruikersavatar
JWO
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 15 nov 2006, 22:24

Bericht door JWO »

ik wil graag iets van 50cm hebben, ik zal eens in de bouwmarkt kijken. En anders even naar de modelbouw winkel.

bedankt.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

JWO schreef:
En anders even naar de modelbouw winkel.
Ze hebben daar zowel dunwandige alu, messing als RVS buis. Zelf heb ik er 6 mm x 7 mm rond dunwandige RVS buis gehaald. En als je wilt hebben ze ook nog koolstof-fiber buis ;)
Gebruikersavatar
JWO
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 15 nov 2006, 22:24

Bericht door JWO »

Het is gelukt, heb vandaag bij de modelbouw shop een alu buisje gevonden.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Die carbonfiber buisjes heb je ook in alle mogelijke maten in winkels waar men vliegers verkoopt.

www.vliegerop.nl bijvoorbeeld (ook al staan ze niet op de site :wink: )
Plaats reactie