Sound van Sonus Faber Cremona benaderen met DIY speakers

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Vreemd, dat je maggie's zo erg ss-en. Misschien kan Sander je verder helpen (KT88 op het forum alhier) Draait bijna met dezelfde setup als jou.

Nogmaals, bouw een mooi ontwerp na. Zelfs doorgewinterde bouwers hebben vaak een luidspreker waar ze achteraf heel erg totrs op zijn. Díe moet je zien te vinden en nabouwen. Zo weet ik dat bijvoorbeeld Rolph Smulders heel erg trots is op de reference monitor..... :twisted:
Voordeel van uitontwikkelde luidsprekers is dat je ze kunt gaan beluisteren, en dat is echt een pré als je gaat beginnen met zelfbouw.

Eigenlijk moet er weer eens gewoon en zelfbouwluisterdag komen....

Wowly
Mike.M
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 22 nov 2006, 20:26
Locatie: Brecht (België)

Bericht door Mike.M »

Deze ben ik aan het bouwen mooie speaker :)
Bijlagen
IMAGE_00037.jpg
Laatst gewijzigd door Mike.M op ma 09 apr 2007, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Mike.M
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 22 nov 2006, 20:26
Locatie: Brecht (België)

Bericht door Mike.M »

Dit zou ik willen benaderen :arrow:
Bijlagen
auditor_pair.jpg
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Leuk...ben benieuwd naar de volgende foto's.
Succes.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ja, bijzonder interessant, geef 's wat meer info :)

Wowly
Mike.M
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 22 nov 2006, 20:26
Locatie: Brecht (België)

Bericht door Mike.M »

Ik zou wel willen werken met een Usher tweeter en de 18W8531G00 van Scanspeak. Meer info volgt.
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Bericht door Hans Nootdorp »

Of met de bezetting van de Reference monitor SE: 18W4531G en D3004/6600.
http://www.audiocomponents.nl/speakers/ ... tor-SE.htm
Staat ook in de nieuwste Electuur-special beschreven.

Bij o.a. Speakerland is te beluisteren hoe fraai het hoog (en de rest) is.
Ik zal blij zijn als ik dat kwaliteitsniveau met mijn nieuwe systeem haal.
Laatst gewijzigd door Hans Nootdorp op wo 06 jun 2007, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927
Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Mike.M schreef:
Dit zou ik willen benaderen :arrow:
Gelukkig zeg je "benaderen"! :D
Mike.M
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 22 nov 2006, 20:26
Locatie: Brecht (België)

Bericht door Mike.M »

Zo nog enkele foto's heb vandaag nog eens kunnen verder werken met het zonnetje in de rug :oops:
Bijlagen
IMAGE_00043.jpg
IMAGE_00042.jpg
IMAGE_00041.jpg
Mike.M
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 22 nov 2006, 20:26
Locatie: Brecht (België)

Bericht door Mike.M »

De bedoeling is dat de kasten in pianolak komen en het frontje in zwart leer daarom de uitsparing achterkant front. :wink:
Mike.M
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 22 nov 2006, 20:26
Locatie: Brecht (België)

Bericht door Mike.M »

Alleen nog een vraagje aan jullie is er iemand die nog leer heeft liggen :?:
Laatst gewijzigd door Mike.M op vr 08 jun 2007, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Ik heb nog van mijn versie (thesis o.a.) nog wel wat zwart (nep)leer liggen op de rol.
Mike.M
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 22 nov 2006, 20:26
Locatie: Brecht (België)

Bericht door Mike.M »

Alvast bedankt maar na wat zoeken hier is dit ook voor mij gelukt :wink:
Mike.M
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 22 nov 2006, 20:26
Locatie: Brecht (België)

Bericht door Mike.M »

En nog enkele foto's.
Bijlagen
IMAGE_00045.jpg
IMAGE_00044.jpg
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Netjes zeg.... =D>

Hoe heb je het leer vastgezet?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

idd heel erg strak. Ben ook erg benieuwd hoe je de zijkanten gaat aanpakken.

Wowly
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

Heb je de Ares gezien?
Afbeelding

de bouw:
http://www.xenophonics.net/ares/ares.htm

Staat nu bij mij thuis 8)
Mike.M
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 22 nov 2006, 20:26
Locatie: Brecht (België)

Bericht door Mike.M »

Edo schreef:
Netjes zeg.... =D>

Hoe heb je het leer vastgezet?
Ik heb langs de onderkant rond om rond 2mm af gefreest en dan het leer met een nietjesmachine vast gemaakt.
Mike.M
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 22 nov 2006, 20:26
Locatie: Brecht (België)

Bericht door Mike.M »

Wowly schreef:
idd heel erg strak. Ben ook erg benieuwd hoe je de zijkanten gaat aanpakken.

Wowly
De zijkant word via een vriend van mij gespoten in pianolak deze persoon heeft een spuitcabine dus zal dit wel lukken.

:wink:
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

JanC,

mag het ook wat meer zijn.
Dan ben je vast potentieel voor een paar concave's.
Zo'n setje kost je een goede 2000 euro aan materiaal, maar dan heb je ook wat (zou Kees zeggen).

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... sc&start=0

Groeten,
Ed.
Mike.M
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 22 nov 2006, 20:26
Locatie: Brecht (België)

Bericht door Mike.M »

Hier nog enkele foto's :arrow:
Bijlagen
IMAGE_00048.jpg
IMAGE_00047.jpg
IMAGE_00046.jpg
nlmb
Berichten: 355
Lid geworden op: zo 28 jan 2007, 16:37

Bericht door nlmb »

Ziet er strak uit, komt er nog fineer op?
Mike.M
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 22 nov 2006, 20:26
Locatie: Brecht (België)

Bericht door Mike.M »

Nee de bedoeling was van ze te lakken in pianolak maar ik denk dat ik ze zo verkoop dan kan de koper zelf beslissen.
franks
Berichten: 327
Lid geworden op: za 05 nov 2005, 23:16
Locatie: Haarsteeg

Bericht door franks »

ook ik was onder de indruk van de sonus faber cremona's en wilde zoiets maken.
Ik heb er mijn bestaande visaton units voor gebruikt, een volledig bouwverslag staat op:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=41295.0

Groet en succes Frank
Bijlagen
eindresultaat
eindresultaat
eenkijkje in de binnenkant
eenkijkje in de binnenkant
Plaats reactie