Klasse D 2007

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Klasse D 2007

Bericht door weidok »

Test klasse D versterkers 2007

http://www.stereomojo.com/SHOOTOUT2007INTEGRATEDS.htm

Uitslag... lees maar snel :)
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Ja, is grappig. Wat ik heb gemerkt is dat de T-amp die ik heb gebouwd uiteindelijk toch het best presteert bij lage volume's. Mijn vervormingsmetingen bevestigen dit, echt heel lage vervorming dan. Bij hogere volumes komt eerst de 2de harmonische en vervolgens de rest snel inzetten. Dit gebeurt al bij een paar Watt terwijl de T-amp die ik heb gebouwd gespecificeerd is tot 100W per kanaal met de juiste voeding. Mijn voeding geeft ruimte tot 50 W per kanaal. So far for specs en daadwerkelijke prestaties op basis van de AMP1-B zelfbouwkit van http://www.41Hz.com .

Voor mij is dit de verklaring dat tijdens de luisterdagen mijn T-amp telkens niet als dynamisch genoeg werd ervaren. Hij werd daar beluisterd op laag efficiënte systemen op een flink afspeelniveau. Kijk even naar de speakers in de link van weidok waarop de versterkers zijn getest, zeer hoog rendement. Dat zijn speakers waarop de T-amps werkelijk hun kunnen zullen vertonen.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Haha

Leuke uitslag, het blijft schreewend jammer dat zon mooi ampje door zon stel stoethaspels (Trends Audio) verkocht en gefabriceerd wordt.

Ik heb de little dot ook gehoord, was er niet zo van onder de indruk ivgm een TA 10. Maar voor een luidspreker onder de 90 dB een goed alternatief voor de Cambridges, Sony's etc, zeker voor de prijs.

Mooie line source ook waar ze mee testen.

Groet Roland
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Roland schreef:
Haha

Leuke uitslag, het blijft schreewend jammer dat zon mooi ampje door zon stel stoethaspels (Trends Audio) verkocht en gefabriceerd wordt.

Ik heb de little dot ook gehoord, was er niet zo van onder de indruk ivgm een TA 10. Maar voor een luidspreker onder de 90 dB een goed alternatief voor de Cambridges, Sony's etc, zeker voor de prijs.

Mooie line source ook waar ze mee testen.

Groet Roland
De Super T amp mag er ook zijn... heb em pas geleden weer beluisterd
met klankschermen en flipje breedbander..
dat kleine ding klonk zeer muzikaal.. :)
Plaats reactie