Nog een Tempo van Tony Gee

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
mcaudio
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 02 apr 2007, 20:50

Nog een Tempo van Tony Gee

Bericht door mcaudio »

Hallo allemaal,

Ben bezig de tempo te bouwen. Hier en daar wat eigen ideeen toegepast maar de basis is gelijk aan het ontwerp van Tony. Heb wel een vaker speakers gebouwd maar deze zijn de best klinkende tot nu toe. De afwerking moet nog komen, meer foto's volgen later.

De groeten,
rob

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

heel mooi setje.

Mag ik vragen waarmee de randen zijn bewerkt ? Iets speciaals ?
Gebruikersavatar
Boppo84
Berichten: 699
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 22:28
Locatie: Zevenhuizen

Bericht door Boppo84 »

ziet er strak/netjes/goed uit :-)
En nou dacht ik: zou het niet leuker zijn om de speaker nog iets te verhogen ten opzichte van de voetjes? Nu lijkt het alsof die rondjes een beetje te dicht bij de speaker zitten....
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

ik vind ze voor het oog ook wat "mini" mogen wel wat verder af voor mij.
Smaak kwestie natuurlijk voor de volle 100%
Gebruikersavatar
Christian
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 05 okt 2005, 10:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Christian »

Ziet er mooi strak uit.
Is een heel ander gezicht met die facetten. Heb je ze met de handzaag gemaakt?
mcaudio
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 02 apr 2007, 20:50

Bericht door mcaudio »

Met de randen is niets speciaals gedaan hoor. De kast is helemaal bekleed met 4 mm mdf. De randen zijn met de frees afgerond en in de spuitplamuur gezet. Dit om het zuigen van het kopse mdf te stoppen.

Jammer dat jullie over de voetjes beginnen. Nu moet ik weer nieuwe maken. Ik twijfelde zelf namelijk ook al. :? Al moet ik zeggen dat het op de foto minder overkomt dan in het echt. Nou ja, heb ik weer wat te doen van't weekend. :o
mcaudio
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 02 apr 2007, 20:50

Bericht door mcaudio »

@Christian

Ja, een paar aluminium strippen erop met de lijmklem en vervolgens met de handzaag erlangs. Daarna bekleed met 4mm mdf.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Bericht door Hans Nootdorp »

mcaudio schreef:
....Jammer dat jullie over de voetjes beginnen. Nu moet ik weer nieuwe maken. Ik twijfelde zelf namelijk ook al. :? Al moet ik zeggen dat het op de foto minder overkomt dan in het echt....
Ik zou onderkant van kast gelijk houden of 1 cm hoger dan de bovenkant v.d. voetjes. En horizontaal de voetjes ca. 1/2 cm van de kast houden.

Verder erg leuk idee. Ook mooi subtiel facet bovenaan en fraai model speakerdoek.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik ben altijd fan geweest van de tempo. Echter met name omdat het zo'n mooie rechthoekige verschijning is die wat leunt. De facetten doen daar eerder afbreuk aan. Wel is het natuurlijk een klein voordeel bij de diffractieproblemen van de hoeken van de kast!

Wowly
mipo
Berichten: 588
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 19:26
Locatie: amsterdam

Bericht door mipo »

Wat zijn eigenlijk de afmetingen van de Tempo ?
Gebruikersavatar
Christian
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 05 okt 2005, 10:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Christian »

h x d x b: 1044mm x 210mm x 191mm exclusief voet.
Gesloten