Foto's tussen tekst in plaatsen?
Moderator: Beheerdersteam
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Foto's tussen tekst in plaatsen?
Het plaatsen van foto's in mijn posts lukt mij wel, maar ik zou graag de foto's tussen de tekst in willen zetten. Hoe doe ik dat?
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Je moet de plaatje uploaden, dus ergens op internet onderbrengen. Bijna iedereen die een internetaansluiting heeft, heeft daar ook "webspace" bij gekregen, dus waar je je eventuele hompage op kan zetten. Bij mijn provider heb ik toen 50Mb gekregen geloof ik. Als je daar je foto's naartoe upload (in handig klein formaat) kun je ze overal ter wereld oproepen, en dus ook tussen text zetten zoals hier bij dit forum.
B.v. [img]http;//www.accessibility.nl/files/images/speaker.jpg[/img]
En dan weer verder met text...etc...etc..
Bij HetNet heb je bijvoorbeeld 22Mb ruimte.
B.v. [img]http;//www.accessibility.nl/files/images/speaker.jpg[/img]
En dan weer verder met text...etc...etc..
Bij HetNet heb je bijvoorbeeld 22Mb ruimte.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
ik heb zelf de voorkeur dat je foto's attached, maar mocht je om goede redenen toch willen linken dan wel de volgende aandachtspunten:
- hou de foto's klein, niet breder dan bv 800 pixels. anders gaat de lay out van de text naar z'n kl***n
- gebruik een plek waar je er zeker van bent dat de foto's er over bv 2 jaar nog steeds staan onder de zelfde naam, anders heb je een stripverhaal zonder plaatjes
vanwege die beide redenen geef ik er toch de voorkeur aan om foto's te attachen
en als je toch gaat uploaden ergens: ik zelf gebruik een album op zoom.nl daarvoor, je kan er flink wat kwijt, en je krijgt vanzelf geresizede foto's erbij
- hou de foto's klein, niet breder dan bv 800 pixels. anders gaat de lay out van de text naar z'n kl***n
- gebruik een plek waar je er zeker van bent dat de foto's er over bv 2 jaar nog steeds staan onder de zelfde naam, anders heb je een stripverhaal zonder plaatjes
vanwege die beide redenen geef ik er toch de voorkeur aan om foto's te attachen
en als je toch gaat uploaden ergens: ik zelf gebruik een album op zoom.nl daarvoor, je kan er flink wat kwijt, en je krijgt vanzelf geresizede foto's erbij
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Duidelijk.
Ondertussen heb ik via mijn homepage bij Hetnet foto's geupload.
Was niet nodig om het via FTP te doen:
Onder Bestandsbeheer kun je eenvoudig (sub)mappen aanmaken en d.m.v. van simpele upload-button haal je de foto's zo van je PC.
Daarna bestand openen en via Eigenschappen de link kopieren.
Ten slotte de link plakken tussen de tekst in je post op het forum (en nog even met de IMG button als foto activeren).
Ondertussen heb ik via mijn homepage bij Hetnet foto's geupload.
Was niet nodig om het via FTP te doen:
Onder Bestandsbeheer kun je eenvoudig (sub)mappen aanmaken en d.m.v. van simpele upload-button haal je de foto's zo van je PC.
Daarna bestand openen en via Eigenschappen de link kopieren.
Ten slotte de link plakken tussen de tekst in je post op het forum (en nog even met de IMG button als foto activeren).
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Die efficiency valt wel mee, maar PNG heeft tot 48 bits kleur en goede transparantie (dat laatste is niet zo van belang en werkt toch niet in IEPjotr schreef:Misschien moeten we het maar eens sticky maken:
Fotos, dus plaatjes met vloeiende overgangen in het beeld: JPG
Grafische plaatjes met scherpe overgangen in het beeld: PNG of GIF
Waarbij PNG efficienter is dan GIF
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
99,9 % van de attachments zijn foto's, dus JPG!Pjotr schreef:Misschien moeten we het maar eens sticky maken:
Fotos, dus plaatjes met vloeiende overgangen in het beeld: JPG
Grafische plaatjes met scherpe overgangen in het beeld: PNG of GIF
Waarbij PNG efficienter is dan GIF
PNG zegt mij als forum-gebruiker helemaal niets. Wil ik ook zo houden.
Sticky maken lijtk mij goed plan: is voor vele andere forumgebruikers interessant. Wel in eenvoudige taal, geen nerdtaal!
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
