Foto's tussen tekst in plaatsen?

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Foto's tussen tekst in plaatsen?

Bericht door Hans Nootdorp »

Het plaatsen van foto's in mijn posts lukt mij wel, maar ik zou graag de foto's tussen de tekst in willen zetten. Hoe doe ik dat?
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Je moet de plaatje uploaden, dus ergens op internet onderbrengen. Bijna iedereen die een internetaansluiting heeft, heeft daar ook "webspace" bij gekregen, dus waar je je eventuele hompage op kan zetten. Bij mijn provider heb ik toen 50Mb gekregen geloof ik. Als je daar je foto's naartoe upload (in handig klein formaat) kun je ze overal ter wereld oproepen, en dus ook tussen text zetten zoals hier bij dit forum.

B.v. [img]http;//www.accessibility.nl/files/images/speaker.jpg[/img]

En dan weer verder met text...etc...etc..

Bij HetNet heb je bijvoorbeeld 22Mb ruimte.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Bedenk wel dat die webruimte vaak een limiet heeft kwa downloads. Is dus niet altijd even handig!
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Ach, mijn foto's die ik daar stal zijn rond de 50k. Vrij klein dus, en eigelijk nog nooit gehad dat ik boven de limiet uitkwam.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ik heb zelf de voorkeur dat je foto's attached, maar mocht je om goede redenen toch willen linken dan wel de volgende aandachtspunten:
- hou de foto's klein, niet breder dan bv 800 pixels. anders gaat de lay out van de text naar z'n kl***n
- gebruik een plek waar je er zeker van bent dat de foto's er over bv 2 jaar nog steeds staan onder de zelfde naam, anders heb je een stripverhaal zonder plaatjes

vanwege die beide redenen geef ik er toch de voorkeur aan om foto's te attachen

en als je toch gaat uploaden ergens: ik zelf gebruik een album op zoom.nl daarvoor, je kan er flink wat kwijt, en je krijgt vanzelf geresizede foto's erbij
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Bericht door Hans Nootdorp »

HenkJan, is er dan niets te verzinnen dat men toch direct de pics tussen de tekst kan plaatsen? Dan is er geen reden meer om via een FTP-server te werken.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

attachments komen op alle fora die ik ken, zelfs de meest enthousiast gemodde, achter de text aan, dus ergens extern plaatsen en linken lijkt me als je dat echt zo belangrijk vindt de enige oplossing. en als je niet wil ftp-en, kies dan een site als zoom.nl
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Bericht door Hans Nootdorp »

Duidelijk.

Ondertussen heb ik via mijn homepage bij Hetnet foto's geupload.

Was niet nodig om het via FTP te doen:
Onder Bestandsbeheer kun je eenvoudig (sub)mappen aanmaken en d.m.v. van simpele upload-button haal je de foto's zo van je PC.
Daarna bestand openen en via Eigenschappen de link kopieren.
Ten slotte de link plakken tussen de tekst in je post op het forum (en nog even met de IMG button als foto activeren).
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Feuteus opslaan als PNG (scheelt weer ruimte) en indien nodig het formaat aanpassen :idea:
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

SARK schreef:
Feuteus opslaan als PNG (scheelt weer ruimte) en indien nodig het formaat aanpassen :idea:
Nee! Foto's als PNG is geen goed idee en scheelt zeer zeker geen ruimte. Wel dingen als bouwtekeningen en andere lijntekeningen.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

voodooless schreef:
Nee! Foto's als PNG is geen goed idee en scheelt zeer zeker geen ruimte.
Welk formaat is dan het beste voor foto's, GIF :?:
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

JPG misschien?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Misschien moeten we het maar eens sticky maken:

Fotos, dus plaatjes met vloeiende overgangen in het beeld: JPG

Grafische plaatjes met scherpe overgangen in het beeld: PNG of GIF
Waarbij PNG efficienter is dan GIF
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Pjotr schreef:
Misschien moeten we het maar eens sticky maken:

Fotos, dus plaatjes met vloeiende overgangen in het beeld: JPG

Grafische plaatjes met scherpe overgangen in het beeld: PNG of GIF
Waarbij PNG efficienter is dan GIF
Die efficiency valt wel mee, maar PNG heeft tot 48 bits kleur en goede transparantie (dat laatste is niet zo van belang en werkt toch niet in IE ;) ). Plaatjes zien er dus niet zo fucked uit :P
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Bericht door Hans Nootdorp »

Pjotr schreef:
Misschien moeten we het maar eens sticky maken:

Fotos, dus plaatjes met vloeiende overgangen in het beeld: JPG

Grafische plaatjes met scherpe overgangen in het beeld: PNG of GIF
Waarbij PNG efficienter is dan GIF
99,9 % van de attachments zijn foto's, dus JPG!

PNG zegt mij als forum-gebruiker helemaal niets. Wil ik ook zo houden.

Sticky maken lijtk mij goed plan: is voor vele andere forumgebruikers interessant. Wel in eenvoudige taal, geen nerdtaal!
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Hans Nootdorp schreef:
Wel in eenvoudige taal, geen nerdtaal!
sicky:

Fotos -> JPG
Ontwerpen en lijntekeningen -> PNG

Simpel genoeg?
Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sander »

het is jpg, geen JPG. JPG wordt niet geaccepteerd door het forum (draaien geen windhoos).
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”