Monoblok wordt te heet , en wat modificeren.
Moderator: Beheerdersteam
-
Audioslave
- Berichten: 82
- Lid geworden op: vr 12 jan 2007, 20:08
Monoblok wordt te heet , en wat modificeren.
Hallo Audiofielen,
Ik ben sinds kort in bezit van Avm M4 klasse a monoblokken maar nu sinds kort valt op dat rechter monoblok aanzienlijk warmer wordt meer dan hand warm . Ik denk dat het wel 40 graden of meer scheelt de een is lauw en de ander bij niet meer aan te pakken. Als ik beide monoblokken vergelijk lijkt bij de ene de print plaat (door warmte ?)omhoog getrokken te zijn en misschien daarom een onnodig contact maakt ?
Hoe laat ik dit maken en waar ? en wat zou het kunnen zijn ? Ik durf ze in iedergeval niet meer te gebruiken want op brand zit ik niet te wachten en heb mijn Avm monoblokken lief.
Nu ik toch probleem heb wat is er te modificeren aan deze monoblokken ze zijn jaar of 6 oud en wil dan kijken wat er mogelijk is .
Ik hoor graag waar ik terecht kan , particulier is ook prima maar wel iemand die kennis heeft van zaken etc..
Ik hoor graag meer van jullie,
Vriendelijke groeten Audioslave
Ik ben sinds kort in bezit van Avm M4 klasse a monoblokken maar nu sinds kort valt op dat rechter monoblok aanzienlijk warmer wordt meer dan hand warm . Ik denk dat het wel 40 graden of meer scheelt de een is lauw en de ander bij niet meer aan te pakken. Als ik beide monoblokken vergelijk lijkt bij de ene de print plaat (door warmte ?)omhoog getrokken te zijn en misschien daarom een onnodig contact maakt ?
Hoe laat ik dit maken en waar ? en wat zou het kunnen zijn ? Ik durf ze in iedergeval niet meer te gebruiken want op brand zit ik niet te wachten en heb mijn Avm monoblokken lief.
Nu ik toch probleem heb wat is er te modificeren aan deze monoblokken ze zijn jaar of 6 oud en wil dan kijken wat er mogelijk is .
Ik hoor graag waar ik terecht kan , particulier is ook prima maar wel iemand die kennis heeft van zaken etc..
Ik hoor graag meer van jullie,
Vriendelijke groeten Audioslave
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Modificeren lijkt me niet nodig, reparatie waarschijnlijk wel...
Een klasse A versterker hoort wel warm te worden, dus het kan zo maar zijn dat de koele juist niet goed is..
Wat er zeer waarschijnlijk het geval is is dat de ruststroominstelling verlopen is.... dit kan ook door een defecte transistor veroorzaakt worden, hoor...
Nameten dus..
Een klasse A versterker hoort wel warm te worden, dus het kan zo maar zijn dat de koele juist niet goed is..
Wat er zeer waarschijnlijk het geval is is dat de ruststroominstelling verlopen is.... dit kan ook door een defecte transistor veroorzaakt worden, hoor...
Nameten dus..
Re: Monoblok wordt te heet , en wat modificeren.
Kan van alles zijn. Warmtegevoelige weerstand oid defect, die je biasAudioslave schreef:Hallo Audiofielen,
Ik ben sinds kort in bezit van Avm M4 klasse a monoblokken maar nu sinds kort valt op dat rechter monoblok aanzienlijk warmer wordt meer dan hand warm . Ik denk dat het wel 40 graden of meer scheelt de een is lauw en de ander bij niet meer aan te pakken. Als ik beide monoblokken vergelijk lijkt bij de ene de print plaat (door warmte ?)omhoog getrokken te zijn en misschien daarom een onnodig contact maakt ?
Hoe laat ik dit maken en waar ? en wat zou het kunnen zijn ? Ik durf ze in iedergeval niet meer te gebruiken want op brand zit ik niet te wachten en heb mijn Avm monoblokken lief.
Nu ik toch probleem heb wat is er te modificeren aan deze monoblokken ze zijn jaar of 6 oud en wil dan kijken wat er mogelijk is .
Ik hoor graag waar ik terecht kan , particulier is ook prima maar wel iemand die kennis heeft van zaken etc..
Ik hoor graag meer van jullie,
Vriendelijke groeten Audioslave
zou moeten beveiligen. Dan slaat de bias op hol en wordt zo'n amp
bloedheet. Hoe warmer je torren, hoe meer stroom ze willen trekken
dus dat moet gecontroleerd worden door een bias-circuit.
Een beetje electronicus, zeker als'ie een schema heeft, moet dat dan
wel kunnen repareren. Als er echt torren kapot zijn, let er dan wel op
dat er niet zomaar vervangers in worden gezet. Kan zijn dat er speciale
gepaarde transistoren in moeten.
Re: Monoblok wordt te heet , en wat modificeren.
Was ik nog vergeten te melden: Kan ook zijn dat 1 van je monoblokkenAudioslave schreef:Hallo Audiofielen,
Ik ben sinds kort in bezit van Avm M4 klasse a monoblokken maar nu sinds kort valt op dat rechter monoblok aanzienlijk warmer wordt meer dan hand warm . Ik denk dat het wel 40 graden of meer scheelt de een is lauw en de ander bij niet meer aan te pakken. Als ik beide monoblokken vergelijk lijkt bij de ene de print plaat (door warmte ?)omhoog getrokken te zijn en misschien daarom een onnodig contact maakt ?
Hoe laat ik dit maken en waar ? en wat zou het kunnen zijn ? Ik durf ze in iedergeval niet meer te gebruiken want op brand zit ik niet te wachten en heb mijn Avm monoblokken lief.
Nu ik toch probleem heb wat is er te modificeren aan deze monoblokken ze zijn jaar of 6 oud en wil dan kijken wat er mogelijk is .
Ik hoor graag waar ik terecht kan , particulier is ook prima maar wel iemand die kennis heeft van zaken etc..
Ik hoor graag meer van jullie,
Vriendelijke groeten Audioslave
staat te oscilleren. Kunnen ze ook warm van worden. Is niet veilig voor
je speakers, dus zo snel mogelijk naar de meetbank met dat ding en
niet meer gebruiken voordat die versterker gerepareerd is. Frequentie
van oscillatie is zo hoog dat je het niet hoort, maar niettemin dus oppassen
dat je je speakers er niet mee beschadigt.
-
Audioslave
- Berichten: 82
- Lid geworden op: vr 12 jan 2007, 20:08
Monoblok wordt te heet , en wat modificeren.
Bedankt voor de antwoorden ,
Nu heb ik de verdere gegeven erbij gepakt en zie ik dat ze in 2006 ook al 2 maal zijn aangeboden ter reparatie.
1 x was dat hij niet goed aan/ uit schakelde en een keer lees ik de termen platine ,relais ,ruhestrom justieuh probelauf ?
Staat dus in het duits geschreven , daar heb ik ze ook vandaan tot pas geleden gewoon gefuntioneerd tempratuur beide gelijk , geluid , balans etc .
Wat mij opvalt is dat boven de koeling een printplaat is gemonteerd met dergelijke en deze veel te voorduren krijgt wat warmte betreft .
Weet iemand tip waar ik hem in omgeving van Zwolle ter reparatie kan aanbieden ?
Alvast bedankt Audioslave
Nu heb ik de verdere gegeven erbij gepakt en zie ik dat ze in 2006 ook al 2 maal zijn aangeboden ter reparatie.
1 x was dat hij niet goed aan/ uit schakelde en een keer lees ik de termen platine ,relais ,ruhestrom justieuh probelauf ?
Staat dus in het duits geschreven , daar heb ik ze ook vandaan tot pas geleden gewoon gefuntioneerd tempratuur beide gelijk , geluid , balans etc .
Wat mij opvalt is dat boven de koeling een printplaat is gemonteerd met dergelijke en deze veel te voorduren krijgt wat warmte betreft .
Weet iemand tip waar ik hem in omgeving van Zwolle ter reparatie kan aanbieden ?
Alvast bedankt Audioslave
Probeer deze es? Zit in Groningen en ze doen volgens mij goed werk.
http://www.apparatenreparatie.nl/
http://www.apparatenreparatie.nl/
-
Audioslave
- Berichten: 82
- Lid geworden op: vr 12 jan 2007, 20:08
Monoblok wordt te heet , en wat modificeren.
KT88 ?
Bij controle bleek dat mijn voorverterker ook in de beveiliging was geschoten (Avm V2) . Net de monoblokken zonder kabels aangezet en de een wordt voelbaar warmer dan de ander na 10 minuten en na 15 minuten gaat hij hand warm voorbij , verder durfde ik niet gaan.
Hoor nu net van apparatenreparatie uit Groningen en Sound Evolution uit Hilversum wie heeft hier ervaring mee of kent ze ?
Audioslave
Bij controle bleek dat mijn voorverterker ook in de beveiliging was geschoten (Avm V2) . Net de monoblokken zonder kabels aangezet en de een wordt voelbaar warmer dan de ander na 10 minuten en na 15 minuten gaat hij hand warm voorbij , verder durfde ik niet gaan.
Hoor nu net van apparatenreparatie uit Groningen en Sound Evolution uit Hilversum wie heeft hier ervaring mee of kent ze ?
Audioslave
-
Audioslave
- Berichten: 82
- Lid geworden op: vr 12 jan 2007, 20:08
KT88 hier.............
Dit kan vanalles zijn, van een simpel slechte soldeerlas tot en met rotte transistors/instelpotmeters/elco's en weet ik wat.
Wil er best eens naar kijken, maar aangezien ik ramvol zit met werk momenteel, zal dat wel een maandje moeten wachten.
Als je in het noorden woont, is Apparatenreparatie denk ik wel een betere optie.
Hier in het midden des lands (Nieuwegein) hebben we dan nog Audiosurvivors, maar daar heb ik geen ervaring mee (ook niets over gehoord).
www.audiosurvivors.nl
Dit kan vanalles zijn, van een simpel slechte soldeerlas tot en met rotte transistors/instelpotmeters/elco's en weet ik wat.
Wil er best eens naar kijken, maar aangezien ik ramvol zit met werk momenteel, zal dat wel een maandje moeten wachten.
Als je in het noorden woont, is Apparatenreparatie denk ik wel een betere optie.
Hier in het midden des lands (Nieuwegein) hebben we dan nog Audiosurvivors, maar daar heb ik geen ervaring mee (ook niets over gehoord).
www.audiosurvivors.nl
Re: Monoblok wordt te heet , en wat modificeren.
Sebastiaan de Vries is in het verleden ook erg actief geweest op verschillende forums, daar kwam hij meestal wel prettig enthausiast over.Audioslave schreef:...en Sound Evolution uit Hilversum wie heeft hier ervaring mee of kent ze ?
Hij is een bedrijf begonnen dat zich voornamelijk bezig houdt met de installatie van opnamestudio's, maar hij repareert en modificeert ook audioaparatuur. Ik heb het idee dat er op verschillende forums zo hear en daar wel tevreden klanten van hem rondhangen.
Inderdaad, maar hij gaat er mee door op hobby basis.weidok schreef:Op hun webpagina staat dat ze per 1 maart ophouden te bestaan !!sietse schreef:Als ze er geen heil in zien, zeggen ze het eerlijk. Het adres heeft iemand anders op dit forum es naar voren gebracht en heb zelf ook een keer kontact met ze gehad.Hoor nu net van apparatenreparatie uit Groningen
-
roelof.audio
- Berichten: 17
- Lid geworden op: za 07 apr 2007, 23:04
- Locatie: enschede
Ik heb mijn CD speler in het verleden laten repareren bij STJ Service te Zwolle. Dat zijn kundige en aardige jongens.
Linkje: http://overijssel.winkels.nl/zwolle/div ... elevisies/
Linkje: http://overijssel.winkels.nl/zwolle/div ... elevisies/
-
Audioslave
- Berichten: 82
- Lid geworden op: vr 12 jan 2007, 20:08
Monoblokken spelen weer !!!
Mijn Avm M4 monoblokken spelen weer als vanouds , ik heb ze laten repareren bij Anne Doedens in Eelde en was weer voor 70 euro klaar .
Rustroom stabilisatie gerepareerd en afgeregeld en koelpasta op tempratuurcensoor aangebracht .
Anne Doedens ? klonk mij ook vreemd in de oren maar ziet er zeer degelijk uit alles(ook de voorwaarden etc,) en was binnen 4 dagen weer klaar .
Groeten Audioslave
Rustroom stabilisatie gerepareerd en afgeregeld en koelpasta op tempratuurcensoor aangebracht .
Anne Doedens ? klonk mij ook vreemd in de oren maar ziet er zeer degelijk uit alles(ook de voorwaarden etc,) en was binnen 4 dagen weer klaar .
Groeten Audioslave
