Hallo,
Ik wil een buizen preamp maken, (heb weinig electronica ervaring en de boeken van van der veen zijn onderweg) ik heb op het net 2 schema's gevonden.
Bij de Raven zit er een trafo in de uitgang.
Bij de Cleo 6 niet, zie schema's.
http://www.uploadarchief.net/files/down ... markii.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/down ... terker.jpg
Nu is mijn vraag, welke preamp zullen jullie nemen, en waarom.
Waarom hebben ze in de uitgang van de Raven een trafo zitten?
Wat is de voor/naardeel hiervan.
Ik hoop dat er mensen zijn die mij willen helpen.
Alvast bedankt>
Gr. Dirk
Buizen preamp (maar welke)
Moderator: Beheerdersteam
- audiomanics
- Contacteer:
Ik heb zelf een uitvoering van zo'n mu-stage in mijn eindversterker zitten. Heel mooi trapje maar er komt nog wel iets meer bij kijken.. de voeding bijvoorbeeld..
Het schema van de Raven is heerlijk eenvoudig en met een paar eenvoudige componenten in elkaar te zetten.. Lundahl levert verschillende soorten trafo's (amorphe kern enzo) Voordeel van dit trapje is dat je er eenvoudig een quasi gebalanceeerd trapje van kan maken, ofwel een gebalanceerde ingang en uitgang..
Ik zou, zeker als het een eersteling is, lekker voor de Raven gaan.
Een mu-stage kan altijd later nog..
Kees
Het schema van de Raven is heerlijk eenvoudig en met een paar eenvoudige componenten in elkaar te zetten.. Lundahl levert verschillende soorten trafo's (amorphe kern enzo) Voordeel van dit trapje is dat je er eenvoudig een quasi gebalanceeerd trapje van kan maken, ofwel een gebalanceerde ingang en uitgang..
Ik zou, zeker als het een eersteling is, lekker voor de Raven gaan.
Een mu-stage kan altijd later nog..
Kees
- audiomanics
- Contacteer:
Je mag wel majesteit zeggen hoordirk55 schreef:@kees ik heb met veel bewondering Uw versterker bekeken op U site.
Houd er wel rekening mee dat een degelijk mu-stage een grote outputswing kan maken.. als ik het zo een beetje gok (niet uitgerekend maar zo uit de duim) kun je met dit trapje waarschijnlijk zo'n 80Veff op de uitgang zetten als de ingang ca 6Veff haalt.. Dynamiek genoeg dus..
De Blackgat NX zijn gewone C's, geen elco's. Ze zijn hier in super-e-cap geschakeld.
Uit eigen ervaring: probeer hier koolstof-weerstanden in te zetten van de bekende merken als Allen Bradley of Riken-Ohm.. Krijg je absoluut geen spijt van.. Mocht ruis je parten gaan spelen (ruis uit 't buisje etc) kun je ook overwegen om de volume potmeter te verhuizen naar de uitgang en tevens die waarde te verlagen naar ca 1-10K Log..
Kees