Ik wil graag een DAC bouwen met 2 SPDIF ingangen (eentje voor mijn cd transport en eentje voor mijn squeeuzebox). Ik gebruik reeds een Monica 2 NOS DAC (met actieve open loop I/V conversie).
In eerste instantie zocht ik dus naar een oplossing om de spdif input te kunnen schakelen. Echter, het werd me al snel duidelijk dat dit concessies zou doen aan het geluid en ik heb deze optie dan ook laten vallen.
In tweede instantie dacht ik simpelweg 2 DAC's in 1 behuizing te bouwen. Dit heeft echter als nadeel dat ik weer geld zou moeten uitgeven aan een extra interlink (309 euro kost degene die ik nu gebruik) en ook aan een paar extra Mundorf Silver/Gold condensatoren als uitgangs condensatoren (kost ook weer 76 euro).
Kortom ik zoek eigenlijk naar een andere oplossing..
Nu had ik het volgende bedacht. Gebruik 2 stuks Monica 2 DAC printjes (heb ik al!) en knoop de stroom uitgangen van de TDA1545's per kanaal aan elkaar. Op deze manier doe ik geen concessies aan de integriteit van het spdif signaal en heb ik toch maar 1 paar dure mundorfs nodig en maar 1 goede (lees dure) interlink. O ja, het spaart ook nog een I/V convertor uit
Zien jullie hier nog nadelen aan? Volgens mij moet het kunnen, uiteraard ervan uitgaande dat ik nooit op beide spdif ingangen tegelijk een signaal aanbiedt. Tenslotte is de ingangsimpedantie van de I/V converter die volgt rond de nul ohm.
Zie ik (als DHZ beginner) nog wat over het hoofd of hebben jullie betere oplossingen?
Groetjes,
Ronald