Deskundigheid gevraagd

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
haansch

Deskundigheid gevraagd

Bericht door haansch »

Helaas ben ik nog steeds op zoek naar een geschikte 380 mm woofer voor mijn drieweg kasten met Seas 149 middentoner en Seas H587 tweeter. Speaker & Co heeft mij het advies gegeven om een 500/3000 passief filter te nemen.

Vanwege het rendement raadde hij mij een PA woofer af. Nu heb ik twee hifi woofers gevonden: de SPH-390tc en zijn twee keer zo dure broertje, de SPH-380tc:

http://www.monacor.com/int/en/produktse ... N&typ=full

http://www.monacor.com/int/en/produktse ... N&typ=full

Mijn grote voorkeur qua prijs gaat uit naar de SPH-390tc, maar mijn vraag is vooralsnog: is het verschil nou echt zo groot tussen deze twee en hoe is dat te horen? Andere kasten bouwen is geen optie, want ik heb al een bestaande (rechtoe rechtaan) kast waar alles in past.[/url]
pompebled

Bericht door pompebled »

Als je passief gaat filteren, zou ik op basis van het rendement voor de SPH 380 TC gaan.

Aktief maakt het niet uit welke je kiest.

Groeten, Jan.
DIY_Freak

Bericht door DIY_Freak »

En nu maar hopen dat dat antwoord deskundig genoeg was :shock:

:wink:
pompebled

Bericht door pompebled »

DIY_Freak schreef:

Niet bij benadering, maar dit is het enige zinnige, dat ik erover kan melden...

Groeten, Jan.

(gezien het feit, dat de keuze van 15" speakers nogal eens wisselt, houdt ik me, wat deze thread betreft, bij het meelezen...)
DIY_Freak

Bericht door DIY_Freak »

pompebled schreef:
DIY_Freak schreef:

Niet bij benadering, maar dit is het enige zinnige, dat ik erover kan melden...

Groeten, Jan.

(gezien het feit, dat de keuze van 15" speakers nogal eens wisselt, houdt ik me, wat deze thread betreft, bij het meelezen...)
Hi Jan,

je begrijpt hopelijk wel dat de knipoog in m'n post niet voor jou bedoeld was? Dus houd je niet in vanwege m'n reply ;)

... als je op dit forum iets vraagt ga ik ervan uit dat je altijd prijs stelt op 'deskundigheid'. Het lijkt me daarom niet nodig om vooraf voorwaarden te gaan stellen aan het caliber antwoorden dat je verlangt. Maar wellicht zit ik nu helemaal op het verkeerde spoor 8)

Groeten,
Hans.
haansch

Bericht door haansch »

De keuze wisselt inderdaad nogal eens. Maar al doende leert men nou eenmaal en langzaam verander ik van een leek tot een leek met iets meer kennis over DIY projecten...

Al met al ben ik al een stuk verder geraakt de afgelopen week. Cijfers over Qts, mms, Qes en luchtspoelen zijn mij om de oren gevlogen. Uiteindelijk lijkt het erop dat de RCF L15200AK het zal worden gezien zijn fs en cms en inzetbaarheid voor een 160 liter kast (BR inmiddels, van de noodzaak van een gesloten kast ben ik inmiddels verlost).

Tenzij Tony mij nog kan overtuigen van de meerwaarde van zijn Ciare 15.75 nwd2 woofers...

En deskundigheid, tja, dat is inderdaad wel een conditio sine qua non op dit forum...

Groet Michiel
Plaats reactie