Leek is klaar met bouwen

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

sietse

Bericht door sietse »

Ik heb ooit ook met alleen een eindversterker gedraaid met daarin een volumeregelaar. Na enige tijd kreeg ik het gevoel dat de uitgangsimpedantie van de er op aangesloten app. niet aansloot bij die van de eindtrap.
Toen een voorversterker trapje gebouwd en daarna was het inderdaad beter.
Geen verschillen meer in de er op aangesloten apparatuur. Alles klonk beter.

Sietse
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

sietse schreef:
Ik heb ooit ook met alleen een eindversterker gedraaid met daarin een volumeregelaar. Na enige tijd kreeg ik het gevoel dat de uitgangsimpedantie van de er op aangesloten app. niet aansloot bij die van de eindtrap.
Toen een voorversterker trapje gebouwd en daarna was het inderdaad beter.
Geen verschillen meer in de er op aangesloten apparatuur. Alles klonk beter.

Sietse
Die ervaring had ik ook, nadat ik na ruim een jaar overschakelde van enkel attenuator naar voorversterker. Moet wel zeggen dat die attenuator altijd nog stukken beter klonk dan div. hoofdtelefoonuitgangen, want ik had ook alles geprobeerd.

Mario
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

OK, hier nog een update.

De eindverserker staat nog steeds op zolder i.a.v. het uithuwelijken aan een goede 2e handse VoorVersterker, dus als er iemand is die van plan is om na de "Doelen-beurs" een andere VV aan te schaffen, ik houdt mij aanbevolen. Mits de prijs natuurlijk binnen mijn budget past.
Maar tot die tijd gaat het luisteren nog wel steed verder tot grote tevredenheid.

Maar nu komt het, nu gaat het al worden "leek gaat VERbouwen". Ik ga namelijk de voorkant een professioneler uiterlijk geven door een frontplaat door de firma Schaeffer te laten maken en die te vervangen i.p.v. de standaart zwarte uitvoering van 2mm dik. De nieuwe wordt mooi geanodiseerd aluminium van 4mm dik met alle gaten er door de computer machinaal ingefreesd en de belettering wordt er professioneel opgedrukt.
Tevens komt er op de achterkant een extra 2mm dik aluminium plaat voor het optisch verfraaïen van de kast.
Dus ik heb jullie nog niet eens de foto's van mijn ontwerp kunnen laten zien of het verandert alweer. Maar zoals het nu gaat worden is top en dat is deze versterker het zeker waard.

Groeten,

Marcel
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hallo guys,

Ik wil even melden dat ik vandaag de aluminium voor en achterkant heb ontvangen van de firma Schaeffer uit Duitsland en ik kan zeggen GEWELDIG, een echte aanrader voor diegene die het er professioneel uit wil hebben zien.
Misschien dat (als de DDIY doorgaat) ik de versterker meeneem daar naartoe. Dit omdat ik het verzoek heb gedaan of daar de mogelijkheid bestaat om deze daar goed af te laten regelen. Hier krijg ik nog uitsluitsel over, zo ja dan is deze dus daar te bezichtigen.

Groeten en tot gauw maar weer.
daniel

Bericht door daniel »

Marcel schreef:
Hallo guys,

Misschien dat (als de DDIY doorgaat) ...
tuurlijk gaat DDIY2005 door!
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

daniel schreef:
Marcel schreef:
Hallo guys,

Ik wou het net zeggen....ben niet voor niets al spullen aan het pakken.... :lol:
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Edo schreef:
daniel schreef:
Marcel schreef:
Hallo guys,

Ik wou het net zeggen....ben niet voor niets al spullen aan het pakken.... :lol:
Ik heb dit zo gezegd, omdat ik bij het aanmelden (via E-mail) te horen kreeg dat het pas door zou gaan als er voldoende animo voor was en dat heb ik nu bevestigd gekregen.

Groeten,

Marcel
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hallo collega liefhebbers, ook zo genoten op de DIY-2005? Ik wel. Mijn complimente voor de organisatie en de deelnemers. Ook de verzorging was goed, volgend jaar weer AUB.

Leuk dingen gehoord en gezien, wat mij weer tot nieuwe inzichten en ideëen brengt, met name in de bekabeling.

Ik ben vandaag helemaal een gelukkig man want ik heb net uit Zwitserland mijn (via E-bay) gekochte voorversterker ontvangen. Helemaal top is ie, een zwarte Rotel RC-1070 van 2 jaar oud. Dus nu kan ik eindelijk echt gaan proberen met mijn zelfgebouwde eindversterker.
Eerst nog maar even op zolder proefdraaïen en dan naar beneden de woonkamer in. Wilde eigenlijk nog even wachten tot ik ook al mijn bekabeling voor elkaar zou hebben, maar dat gaat niet lukken want ik kan mij nu al niet beheersen.
Als straks alles beneden aangesloten is met de huidige kabels en ik ga dan de bekabeling veranderen, is het verschil ook veel beter te beoordelen.
Ik ben alleen nog naarstig op zoek naar de leverancier van een kabel die op mijn werk wordt gebruikt om GPS-antennes (jumperkabel) te verbinden.
Deze is coaxiaal en naar mijn idee volledig zilver met een transparant lichtroze mantel wardoor het sterk op een OFC uitvoering lijkt maar niet is. Deze is ooit door Motorola geleverd, maar dan alleen in korte jumper lengtes en dat is maar 30 cm de kabel diameter is maar 5mm dus lijkt mij ideaal voor interlinks. Ik zoek verder en als ik wat vind, laat ik het jullie nog weten.

Groeten,

Marcel
Plaats reactie