Die data *is* er toch? Ze hebben het ooit gemeten.. Seas zou blijk geven van haar vertrouwen in constante kwaliteit om deze meet data als 'eerste basis' te publiceren zodat zelfbouwers al voor het aanschaffen een aardige simulatie kunnen doen om zeker(der) te zijn dat de drivers en filters zich zo kunnen gaan gedragen als men graag wil!
Maar uiteraard heb ik geen reactie gehad.. Is het zo'n gek idee? Visaton levert een super software simulatieprogramma met alle drivers in een keurige database. Je kan naar hartelust simuleren en, waarschijnlijk, inclusief effecten als vorm van de baffle / afschuining etc, een beeld krijgen van de nog te bouwen speaker.
M.i. kan dit de efficiency (tijd en geld) van het project ten goede komen. Uiteraard moet je het systeem na bouwen goed nameten. Maar de kans dat je puur vanuit software simuleert met een 90% resultaat lijkt me groter als fabrikanten de grafieken met x/y data beschikbaar stelden! Nu zou ik drivers moeten kopen, meten, en dan pas kan ik simuleren.... Niet ideaal!
Meningen?