met vliegtuistriplex kun je heel kleine radius buigen(wel erg dun)
met buig mdf 9mm(4mm is er ook maar bijna niet meer te krijgen)
met 9mm buig haal je ongeveer een kleine 10cm radius
met vliegtuistriplex kun je heel kleine radius buigen(wel erg dun)
met buig mdf 9mm(4mm is er ook maar bijna niet meer te krijgen)
met 9mm buig haal je ongeveer een kleine 10cm radius
zo veel?
dat betekend dat als ik het front 20cm breed maak ik er precies een halve cirkel achter kan plakken. dus geen mooie druppel....
Met dun plaatmateriaal kun je met warmte en vocht nog veel erder gaan. Meerdere lagen op elkaar tot een dik pakket samen voegen... Maak gebruik van een mal waar je de boel in perst als je de lijm laat dragen.. 3-4cm rond is haalbaar.. succes
die radius 10 cm met 9mm mdf,is natuurlijk 10 cm aam de buitenzijde ik had 3 lagen op elkaar dus dan kom je binnenin al een heel stuk smaller uit.
met dunner hout kom je een stuk beter weg,wel meer werk maar ook een heel stuk stijver als met buig mdf.
Als je een druppel maakt werk je dan toch in 2 delen. Eerst de ene helft van de druppel en dan de andere helft. Dan heb je geen last van die hele kleine buig-radius.
Als je een druppel maakt werk je dan toch in 2 delen. Eerst de ene helft van de druppel en dan de andere helft. Dan heb je geen last van die hele kleine buig-radius.
ik bedoelde een soort van druppel, het voor eel van buigen om de achter kan is dat ik stukken hout op elkaar aan hoef aan te sluiten.