UPC digitaal

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
anonamemouse

UPC digitaal

Bericht door anonamemouse »

ik werd vandaag gebelt door iemand van het door upc ingehuurde callcenter, met de mededeling dat iemand binnenkort een digitaal kastje door mijn strot komt duwen. natuurlijk vergezeld van het standaard "geweeeldige beeldkwaliteit, zo scheeerp as een foto, mijn oom heeft het sinds kort ook en is er heeelemaal weeeg van" (dat laatste werd serieus als argument gebruikt door deze bijverdienende student) verhaal. als het me niet bevalt kan ik hem na 3 maanden gewoon weer terugsturen.

ik een beetje doorvragen, en uiteindelijk kwam de mededeling dat het een "do-or-die" geval is, over ongeveer twee jaar gaat de analoge stekker eruit, en dan is het dus gewoon kiezen tussen geen of digitaal beeld.
en dat digitale beeld uit dat standaard upc kastje, daar hapert het nu een beetje... de kastjes die upc uitdeelt zijn nou niet bepaald van mega kwaliteit.

is zo'n ding te upgraden, of gewoon botweg te vervangen door iets dat wel een (naar onze audio/videofiele maatstaven) goed beeld en geluid kan leveren? is er zowiezo iets dat van betere kwaliteit is en dat werkt met het upc signaal?
Laurens

Bericht door Laurens »

het upc signaal blijft maar zo-zo... als je echt goed beeld en geluid wil, ga dan voor digitale schotel.
Pjotr

Re: UPC digitaal

Bericht door Pjotr »

anonamemouse schreef:
en dat digitale beeld uit dat standaard upc kastje, daar hapert het nu een beetje... de kastjes die upc uitdeelt zijn nou niet bepaald van mega kwaliteit.
Met die kastjes valt het wel mee, die zijn gewoon van ordentelijke kwaliteit. Waar het meer aan schort (althans bij ons bij Casema) is de kwaliteit van het digitale signaal: Veel storingen en dropouts (tot wel een seconde of 5). De hele buurt heeft daar last van, ongeacht merk kastje, maar Casema doet er na een jaar klachten nog steeds geen f*ck aan.

Het vreemde is dat de betaalde film en voetbalkanalen er geen last van hebben.
anonamemouse

Pjotr schreef:
Het vreemde is dat de betaalde film en voetbalkanalen er geen last van hebben.
ik heb over upc ook al een dergelijk gerucht gehoord...
ik heb gelukkig mijn bekabeling wel op orde, een high end antenne kabel die alle ellende van mijn kabelaansluiting netjes doorstuurt en straks een van de hul scartkabel die ik nog over heb van de mediabox naar mijn tv, en dan maar hopen dat het allemaal ook inderdaad wat beter is...

een schotel... zoveel tv kijk ik nou ook weer niet...
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

upc is idd zo-zo, maar de rest is dat ook wel ongeveer.

Ik kijk zelf niet veel t v, dus zit nu nog lekker op analoog (studentenhuis digitaal gaat et sowieso niet wordn :P ).
De reden hoer voor is ook dat ik vind dat digitaal nog teveel problemen heeft en dat et er minder goed uitziet dan men beweert.

sleutel woord is blur. Zo kan ook ik dingen"scherp" krijgen. Ik vind het iig raar om naar te kijken. Ik moet wel toegeven dat dit vaak in combi is met een tft scherm waar de kleuren ook vreemd van zijn.

Ik wacht lekker totdat we niet anders meer kunnen, tv heeft toch geen prioriteit, en tegen die tijd kost het niks meer...

Ik ben overigens ook meer te spreken over schotel, en is veeeeeeele malen goedkoper.
Henno

Bericht door Henno »

anonamemouse schreef:
ik werd vandaag gebelt door iemand van het door upc ingehuurde callcenter, met de mededeling dat iemand binnenkort een digitaal kastje door mijn strot komt duwen. natuurlijk vergezeld van het standaard "geweeeldige beeldkwaliteit, zo scheeerp as een foto, mijn oom heeft het sinds kort ook en is er heeelemaal weeeg van" (dat laatste werd serieus als argument gebruikt door deze bijverdienende student) verhaal. als het me niet bevalt kan ik hem na 3 maanden gewoon weer terugsturen.

ik een beetje doorvragen, en uiteindelijk kwam de mededeling dat het een "do-or-die" geval is, over ongeveer twee jaar gaat de analoge stekker eruit, en dan is het dus gewoon kiezen tussen geen of digitaal beeld.

is zo'n ding te upgraden, of gewoon botweg te vervangen door iets dat wel een (naar onze audio/videofiele maatstaven) goed beeld en geluid kan leveren? is er zowiezo iets dat van betere kwaliteit is en dat werkt met het upc signaal?
Het beeld/geluid uit de mediabox is best heel goed te noemen, met name als het aangeboden signaal goed is (BBC) en je een knappe TV met evt. stereo hebt.
Aangezien het hier om een gewoon streaming ip verkeer gaat moet je bekabeling gewoon goed zijn, anders krijg je packet-loss en de faamde blokken als de mediabox staat te bufferen.
Ik heb het nu al meer als een jaar en met een 3-tal software updates verder naderen ze het punt van perfectie, alleen de teletext via de box is nog een groot verbeterpunt.

gr, Henno
Henno

Bericht door Henno »

Henno schreef:
anonamemouse schreef:

Het beeld/geluid uit de mediabox is best heel goed te noemen, met name als het aangeboden signaal goed is (BBC) en je een knappe TV met evt. stereo hebt.
Aangezien het hier om een gewoon streaming ip verkeer gaat moet je bekabeling gewoon goed zijn, anders krijg je packet-loss en de faamde blokken als de mediabox staat te bufferen.
Ik heb het nu al meer als een jaar en met een 3-tal software updates verder naderen ze het punt van perfectie, alleen de teletext via de box is nog een groot verbeterpunt.

gr, Henno
Vrij vertaald: als je chello prima functioneert, dan doet de mediabox het ook prima...
anonamemouse

b_force schreef:
upc is idd zo-zo, maar de rest is dat ook wel ongeveer.
dat is zondermeer waar.
b_force schreef:
Ik kijk zelf niet veel t v, dus zit nu nog lekker op analoog (studentenhuis digitaal gaat et sowieso niet wordn :P ).
De reden hoer voor is ook dat ik vind dat digitaal nog teveel problemen heeft en dat et er minder goed uitziet dan men beweert.
dat vind ik dus ook. mijn moeder heeft het al een poosje, en ik ben er niet bepaald ondersteboven van. zij heeft een gewone crt tv (net als ik), en ik heb zeker niet de indruk dat mijn tv een minder beeld geeft dan de hare.
b_force schreef:
sleutel woord is blur. Zo kan ook ik dingen"scherp" krijgen. Ik vind het iig raar om naar te kijken. Ik moet wel toegeven dat dit vaak in combi is met een tft scherm waar de kleuren ook vreemd van zijn.
ik koop pas een platte tv als het "sed" systeem hierheen komt, en dan nog ga ik eerst kijken en vergelijken. hoe mooi een plasma er ook uitziet als hij uitstaat, vergeleken met een crt tv is het beeld gewoon veel minder.
b_force schreef:
Ik wacht lekker totdat we niet anders meer kunnen, tv heeft toch geen prioriteit, en tegen die tijd kost het niks meer...

Ik ben overigens ook meer te spreken over schotel, en is veeeeeeele malen goedkoper.
ik denk er ook over om te gaan wachten. bovendien, die paar extra zenders interesseren me weinig...
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Wbt beeldkwaliteit moet ik wel zeggen dat digitaal een fractie beter is op onze vrij simpele CRT TV via de scart aansluiting. Ook de EPG (elektronische programmagisds) is erg handig.

Het standaardpakket is bij Casema digitaal identiek aan het analoog en gratis, dwz je betaalt gewoon het standaard abonnement zoals dat voor anoloog geldt. Alleen de decoder+smartcard moet je apart aanschaffen. Maar gezien de vele akties om digitaal te promoten is dat ook niet een groot bedrag.
KT88
In memoriam †

Bericht door KT88 »

Het probleem is bandbreedte, of liever gezegd het misbruik daarvan.

Simpel gezegd:
Voor elk signaal is een bepaalde hoeveelheid ruimte nodig.
De betaalkanalen krijgen het meeste, dan de belangrijke voetbalwedstrijden.
Ook kan men tijdens een bepaalde wedstrijd tijdelijk wat bandbreedte "pikken" van nabuurkanalen, waardoor die met de digitale artefacten, schokkend beeld enz. blijven zitten.

Kortom, niet de techniek is hier de schuldige, maar het misbruik daarvan door teveel zenders op te weinig ruimte te proppen.
Darrdoor gaat de kwaliteit achteruit (compressie).

En de echte reden voor het invoeren van digitaal TV en radio is natuurlijk een financiële: hierdoor wordt het veel simpeler om het kijkgedrag in kaart te brengen, en in de (nabije) toekomst om per seconde of minuut gekeken of geluisterde tijd in rekening te brengen.
Plaats reactie