Dynaudio audience 52se versus visaton VIB170AL

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
dimmu1975

Dynaudio audience 52se versus visaton VIB170AL

Bericht door dimmu1975 »

Hey zelfbouw forum,

Door dit forum te lezen ben ik weer geprikkeld om zelf een speakerset te maken.
Ik heb in het verleden de cassablanca II gemaakt maar die waren wat te groot en niet echt hetgene ik zocht en dus verkocht.
Na lang twijfelen heb ik mij dynaudio's audience 52se aangeschaft en tot hiertoe ben ik daar redelijk tot zeer tevreden over.
Zoals gezegd wil ik terug iets zelf bouwen en nu bied Barry een mooie set aan namelijk de VIB170AL.
Enige probleem is dat ik niet het geld heb om 2 sets in huis te hebben.
ik wil eventueel de dynaudio's verkopen maar dan wil ik wel zeker zijn dat de visatons minstens of zelfs beter klinken .

Nu de vraag 8)
Zijn er mensen die de kwalitiet van de VIB170AL kunnen beamen of kan ik beter geen risico nemen en alles houden zoals ik het nu heb?

hopelijk kunnen jullie me helpen om de knoop door te hakken want ik weet het niet meer...
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Makkelijk, luister de vib's een week in je eigen huis. Dan weet je het. Als je het niet vertrouwt (is ie nou wél of níet beter???), niet doen. Er moet echt een significante verbetering zijn anders is het de investering niet waard.

Wowly
dimmu1975

Bericht door dimmu1975 »

probleem is dat ze nog moeten gebouwd worden ;)
j.barelds
Contacteer:

Bericht door j.barelds »

Ik hoop maar dat de VIB's een beetje klinken, ben ze momenteel aan het bouwen namelijk.

Ik hoop binnen 1 a 2 weken de hele bouw in een showcase samen te vatten. Momenteel zitten de kasten helemaal in elkaar en heb ik even proef gedraait. Afwerken van de kasten moet nog. Moet nu gaan bedenken of ik de randen rond ga frezen en dan laten spuiten, of dat ik de randen scherp laat en ga fineren.

p.s. Ik heb de 'gewone' versie, met de G25FFL's. Er is ook een VIB170AL-KE ontwerp in omloop met de KE25SC als tweeter. Deze schijnt, met name onder wat hogere belasting, wat beter te klinken.
redheinz

Bericht door redheinz »

Ik denk dat je voor die 180 euro niet iets beters zal vinden. Misschien nog iets te tweaken met mooiere condensator (ik gok nu visaton MKP) voor de tweeter? Ik wilde het setje ook al kopen van Barry een 2 maanden terug, maar dat werd toen niets :? .......
dimmu1975

Bericht door dimmu1975 »

j.barelds schreef:
Ik hoop maar dat de VIB's een beetje klinken, ben ze momenteel aan het bouwen namelijk.

Ik hoop binnen 1 a 2 weken de hele bouw in een showcase samen te vatten. Momenteel zitten de kasten helemaal in elkaar en heb ik even proef gedraait. Afwerken van de kasten moet nog. Moet nu gaan bedenken of ik de randen rond ga frezen en dan laten spuiten, of dat ik de randen scherp laat en ga fineren.

p.s. Ik heb de 'gewone' versie, met de G25FFL's. Er is ook een VIB170AL-KE ontwerp in omloop met de KE25SC als tweeter. Deze schijnt, met name onder wat hogere belasting, wat beter te klinken.
Al een "sneak" preview van uw kastjes mss ;-)
j.barelds
Contacteer:

Bericht door j.barelds »

Tuurlijk :wink:

edit: images verwijderd. zal ik tzt opnieuw plaatsen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”