De Ipod (buizen)accessoire

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ome subtilieco
Berichten: 316
Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
Locatie: poortugaal

De Ipod (buizen)accessoire

Bericht door ome subtilieco »

Ik wou dit wel effe delen wel een super wanna have!!
misschien dat ik deze nog eens koop voor bij de pc op de breed banders 8)

Fatman iTube

Afbeelding

De Fatman iTube bestaat uit:
• iTube Buizen Versterker met 2 lijningangen (ook los als geïntegreerde versterker te gebruiken!)
• iPod Docking Station
• Afstandbediening voor alle iPod functies (behalve shuffle)
• Audio kabel voor aansluiting van Docking Station naar buizen versterker
• Audio kabel voor aansluiting van uw CD-speler/DVD speler
• Video kabel voor aansluiting van Docking Station naar uw TV
• Bananaplug aansluitingen voor luidsprekers

Specificaties:
Uitgangs vermogen: 2 x 13Watt
Frequentie bereik: 20Hz – 20KHz (±1.5dB)
Harmonisch vervorming: 0.5%
Signaal-ruisverhouding: 86dB
Ingangsimpedantie: 100KOhm
Uitgangsimpedantie: 4-8 Ohm
Type buizen: 2x6N1(ECC85) 1x6E2(EM87)

Afmetingen:
Versterker (BxDxH) 260x145x130mm
Docking Station (BxDxH) 155x130x123mm

Gewicht: 4,3kg

Kosten: €499,00


de link maar de maker:
http://www.fat-man.co.uk

wat high ress foto's:

http://www.fat-man.co.uk/images/press_i ... _Front.jpg

http://www.fat-man.co.uk/images/press_i ... mp_Str.jpg

http://www.fat-man.co.uk/images/press_i ... p-Back.jpg

http://www.fat-man.co.uk/images/press_i ... t-Up-1.jpg

http://www.fat-man.co.uk/images/press_i ... t-Up-3.jpg

http://www.fat-man.co.uk/images/press_i ... Remote.jpg
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

Afgezien van de hoge gadget factor zie ik van zo iets het praktisch nut niet echt in. MP3 is zo lossy als't maar kan....

None the less ziet het er erg leuk uit :D Advance Acoustic heeft ook een iPod dock met tubes :)
Gebruikersavatar
mluyben
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 10:30
Locatie: Friesland

Bericht door mluyben »

Een iPod kan ook andere formaten afspelen zoals wav en ik meen ook AAC, dus de kwaliteit hoeft niet slecht te zijn... :wink:
Grappige gadget, ongelooflijk wat mensen aan een iPod uitgeven.
bunky

Bericht door bunky »

mluyben schreef:
Een iPod kan ook andere formaten afspelen zoals wav en ik meen ook AAC, dus de kwaliteit hoeft niet slecht te zijn... :wink:
Grappige gadget, ongelooflijk wat mensen aan een iPod uitgeven.
Grappige gadget.................... heb net op een audioforum gelezen dat I-pod 10.000 keer beter is dan een platenspeler. :shock:

Wie verteld mij de waarheid? :(
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

In welke zin beter ?

ik vind rond ook 10000 keer mooier dan vierkant.
(snap je)

p.s. ik kies geen kant, maar vind het zo oppervlakkig.
Laurens
Berichten: 210
Lid geworden op: di 26 dec 2006, 17:25
Locatie: Zaandam

Bericht door Laurens »

HHHhhhmmm..... nee... bah, als je iets met buizen bouwt, bouw dan ook een buizen eindtrap!
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

bunky schreef:
Grappige gadget.................... heb net op een audioforum gelezen dat I-pod 10.000 keer beter is dan een platenspeler. :shock:

Wie verteld mij de waarheid? :(
Klopt, er kunnen wel 5000 lp's op de nieuwste Ipod mits je genoeg comprimeerd. En hoe je het ook went of keert je kunt maar een halve lp afdraaien op een draaitafel, daarna moet je die schijf al omdraaien. Kortom die 10000 is zo gek nog niet gevonden :wink:
Gebruikersavatar
ome subtilieco
Berichten: 316
Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
Locatie: poortugaal

Bericht door ome subtilieco »

Laurens schreef:
HHHhhhmmm..... nee... bah, als je iets met buizen bouwt, bouw dan ook een buizen eindtrap!
Volgens mij is het versterker deel ook buis van deze gadet. Of zit ik er naast?

mvg

Laurens
Laurens
Berichten: 210
Lid geworden op: di 26 dec 2006, 17:25
Locatie: Zaandam

Bericht door Laurens »

met een ECC8x buisje haal je nooit meer dan 2x 1w vrees ik... en dat nog met moeite.
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Bericht door Bertje »

Vreselijk ding, maar ik heb dan ook de pest aan mp3...maar trek je daar vooral niets van aan natuurlijk.
Rob.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Bertje schreef:
Vreselijk ding, maar ik heb dan ook de pest aan mp3...maar trek je daar vooral niets van aan natuurlijk.
Rob.
Je kunt op je ipod ook gewoon lossless audio zetten hoor ;) Los daarvan blijft dat ding natuurlijk lelijk ;)
niels007
Berichten: 173
Lid geworden op: za 08 jan 2005, 22:41

Bericht door niels007 »

Wat een gedoe! Heb je je audio digitaal, ga je er buizen tegenaan gooien? Beetje een mix van 19e en 21e eeuw.. :)

En wie 192kbit mp3 van WAV kan onderscheiden krijgt van mij een plak chocolade cake!

:)

/Niels
Gebruikersavatar
ome subtilieco
Berichten: 316
Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
Locatie: poortugaal

Bericht door ome subtilieco »

niels007 schreef:
Wat een gedoe! Heb je je audio digitaal, ga je er buizen tegenaan gooien? Beetje een mix van 19e en 21e eeuw.. :)

En wie 192kbit mp3 van WAV kan onderscheiden krijgt van mij een plak chocolade cake!

:)

/Niels
wie gaat het doen ??
JTB
Berichten: 107
Lid geworden op: za 30 dec 2006, 11:16
Locatie: Hoensbroek (Zuid-Limburg)

Bericht door JTB »

ik lus geen chocolade cake...
Gebruikersavatar
ome subtilieco
Berichten: 316
Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
Locatie: poortugaal

Bericht door ome subtilieco »

JTB schreef:
ik lus geen chocolade cake...
En ik zit in afghanistan.

wie o wie :)
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Ik ben dol op cake!! De uitdaging wil ik wel aannemen, onder voorwaarde dat ik het bronmateriaal zelf mag kiezen. Er zijn muziekstukken waarbij het horen van verschil niet zo simpel kan zijn...
Gebruikersavatar
Dinobe
Berichten: 252
Lid geworden op: ma 27 dec 2004, 12:23

Bericht door Dinobe »

Ik ben al langer aan het kijken voor een iPod - DAC of USB DAC om mijn ipod of te verbinden met de hifi keten en toch goede kwaliteit te houden.

Anyway, vind die fatman er wel leuk uitzien, maar te duur
MP3 is zo lossy als't maar kan....
Kijk, dat is nu eens zo'n foute aanname. MP3 is inderdaad lossy, maar wat wil je er mee zeggen? Dat dit per defintie slechte kwaliteit is?

Ja, inderdaad mp3jes (128kb) die je downloadt op kazaa en andere P2P programma's zijn idd slecht van kwaliteit. Zelfgemaakte rips met een goed progamma (EAC, goed geconfigureerd) en een goede MP3 compressor (Lame) aan een goede bitrate (192 Kbit VBR en meer) zijn bijna onmogelijk van het origineel te onderscheiden.

Er circuleren genoeg serieuse testen op het net, op zeer goede aparatuur waarbij 'audiofielen' er niet slagen van origneel en mp3 uit elkaar te houden.
Plaats reactie