Teken software
Moderator: Beheerdersteam
Teken software
Allen, ik ben opzoek naar een eenvoudig tekenprogramma. Niet zozeer voor speaker berekeningen, maar eerder voor het ontwerp ervan.
AutoCad is wat te hoog gegrepen, zoek iets eenvoudig en goedkoop, maar moet wel kunnen volumes (3d) tekenen, inhoud berekenen, afmetingen panelen berekenen ed./
Kent iemand zoiets ?
greets
AutoCad is wat te hoog gegrepen, zoek iets eenvoudig en goedkoop, maar moet wel kunnen volumes (3d) tekenen, inhoud berekenen, afmetingen panelen berekenen ed./
Kent iemand zoiets ?
greets
www.emachineshop.com
Ook wel grappig programma, maar solidwork's (vind ik) makkelijker. Staat wel tegenover dat ems gratisch is en solid onbetaalbaar voor een legale versie.
Ook wel grappig programma, maar solidwork's (vind ik) makkelijker. Staat wel tegenover dat ems gratisch is en solid onbetaalbaar voor een legale versie.
Was zeker geen verwijt hoor, trouwens, wij doen beter wij geven universiteeiten gratis copies (legaal) van onze software.hovingtim schreef:Studenten licencies zijn legaal hoorKost me 5 euro via de school en maken wij gebruik van een officiele licentie.
Studenten moeten de mogelijkheid hebben om met de moderne spullen te werken.
Ik heb de gratis versie van Sketchup net geïnstalleerd. Hoe kan ik de maten van vierkanten bepalen, behalve door de cursor extreem nauwkeurig in de goede richting te bewegen?
Volgens 'Help' zou ik de waarden rechts onder in het kader waar de maten af te lezen zijn moeten kunnen editen, maar dat krijg ik niet voor elkaar.
Is het verder mogelijk om lijnen en vlakken doorzichtig te maken? Dus, als ik bijvoorbeeld een kubus teken, dat ik dan de normaal onzichtbare ribben tóch zichtbaar blijven?
Volgens 'Help' zou ik de waarden rechts onder in het kader waar de maten af te lezen zijn moeten kunnen editen, maar dat krijg ik niet voor elkaar.
Is het verder mogelijk om lijnen en vlakken doorzichtig te maken? Dus, als ik bijvoorbeeld een kubus teken, dat ik dan de normaal onzichtbare ribben tóch zichtbaar blijven?
De afmetingen kan je met een tool "measures" doen, dit geeft exact de afstand van een object.
ook kan je context menu toepassen, rechtsclick op object, dan krijg je nog andere zaken als bv oppervlakte, etc.
Rechts in het kader zie je alleen als je bezig bent het object te tekenen.
Doorzichtig maken kan zeker, er bestaat een speciale view voor die dingen bv view > face style > en dan de keuze hoe je het wil zien.
ook kan je context menu toepassen, rechtsclick op object, dan krijg je nog andere zaken als bv oppervlakte, etc.
Rechts in het kader zie je alleen als je bezig bent het object te tekenen.
Doorzichtig maken kan zeker, er bestaat een speciale view voor die dingen bv view > face style > en dan de keuze hoe je het wil zien.
Als je het kan vinden ([edited by mod wegens copiright issue]) zou ik Autosketch eens proberen.
Dit is de lichtere variant van Autocad.
Voordelen:
- Efficient gebruik van muis en toetsenbord
- Erg precies
- Veel instelmogelijkheden
Nadelen:
Je zult een uur of 2 aan het knoeien zijn voordat je er goed mee kan werken.
Dit is de lichtere variant van Autocad.
Voordelen:
- Efficient gebruik van muis en toetsenbord
- Erg precies
- Veel instelmogelijkheden
Nadelen:
Je zult een uur of 2 aan het knoeien zijn voordat je er goed mee kan werken.