wat wordt er bedoeld met de verschillende "ordes" in filters? ik dacht eerst dat het te maken had met 2 weg, 3 weg etc, maar dat is het dus blijkbaar niet...
ik heb al een keertje door het forum geploegd, maar ben het niet tegengekomen. wellicht dat ik het gewoon gemist heb, mocht dat zo zijn zou iemand een linkje kunnen posten?
wat is nou precies...
Moderator: Beheerdersteam
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
ah... dus per stap van 6db/octaaf gaat de orde met een stap omhoog. ik neem aan dat die 6 db een verzwakking is? dus eigenlijk -6db?audiomanics schreef:eerste orde is 6dB/octaaf (meestal maar een spoel of een condensator .
tweede orde is 12dB/octaaf (meestal een combinatie van een spoel en een condensator)
derde orde is 18dB/octaaf.. Enz enz..
Kees
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
