elko's 12000uf

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
maxisound
Berichten: 3
Lid geworden op: za 17 feb 2007, 22:49

elko's 12000uf

Bericht door maxisound »

Wie o Wie heeft er nog elko's liggen van 12000uf 63volt of 80 volt
worden gebruikt in lf eindtrappen
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Kun je rustig 10.000 uF voor nemen, die dikke elco's hebben een grote tolerantie naar omhoog.
Kan best tot 100% meer zijn. :wink:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Ja dat is zo.. Kiek nie zo krek..

Kees
maxisound
Berichten: 3
Lid geworden op: za 17 feb 2007, 22:49

hoeveel

Bericht door maxisound »

hoeveel heb jij er liggen van 10000uf
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

rdv300b833
Berichten: 317
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
Locatie: Elst

BHC Aerovox

Bericht door rdv300b833 »

Goedemorgen Maxisound,

heb hier nog wel een aantal BHC Aerovox 63V / 10000 uF liggen. Nooit gebruikt; prima kwaliteit. Zelf gebruik ik dit merk als standaard in mijn audiospinsels.

Hoeveel heb je er nodig ? Vanmiddag post ik wel een fotootje van deze condensatoren.

Grtz, Reinout
rdv300b833
Berichten: 317
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
Locatie: Elst

fotootjes

Bericht door rdv300b833 »

Goedemiddag Maxisound,

hierbij de beloofde fotootjes.
Het betreffen BHC Aerovox condensatoren. 63V / 10000 uF. 35 mm diameter, hoogte 55 mm. Daar komt nog een boutaansluiting onderop en 2 soldeerlippen bovenop bij.

Zelf gebruik ik dit merk tot volle tevreden heid. Als voorbeeld enkele foto's van de 833-versterker. Effe inzomen en je ziet de kleine Aerovoxjes achter de 300B staan.

Van dit merk heb ik nog wel meer liggen in diverse waardes.

Grtz,
Reinout
Bijlagen
IMG_5356.JPG
IMG_5358.JPG
IMG_5354.JPG
IMG_5353.JPG
IMG_5353.JPG (48.36 KiB) 2112 keer bekeken
IMG_5352.JPG
RoelHV
Berichten: 43
Lid geworden op: za 24 jun 2006, 13:32
Locatie: Utrecht

Bericht door RoelHV »

Ligt het aan mij of liggen er in die doos ook wat t-network exemplaren? Daar ben ik namelijk wel zeer in geinteresseerd...
rdv300b833
Berichten: 317
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
Locatie: Elst

sorry...

Bericht door rdv300b833 »

Goedemorgen Roel,

het lijken T-network condensatoren....maar zijn het niet. De printcondensatoren van BHC (en ook van andere merken) hebben een aantal extra soldeerlippen om de condensator vast te zetten aan de print. Soms zijn het er 5, soms 4....en het lijkt gruwelijk veel op een T-network condensator.

Dus alleen "standaard" condensatoren alhier. Wel een prima merk. En vele waardes: van 16 V / 10000 uF, 25 V / 33000 uF, 63 V / 2200 uF, 350 V / 330 uF, 350 V / 1200 uF, 350 V / 3300 uF, 385 V / 100 uF.
Ik zal ze eens in de te koop rubriek neerzetten.

Grtz,
Reinout
Plaats reactie