1 passieve sub, paralel over 2 sat's
Moderator: Beheerdersteam
1 passieve sub, paralel over 2 sat's
Is het mogenlijk een filter voor een pasieve subwoofer zo te construeren, dat je die paralel aan 2 sattelietjes kan aansluiten?
Ja dat kan. De versterker moet dan wel geschikt zijn om te bruggen. Je krijgt dan een zogenaamd trimode-filter (bekend vanuit de auto). Voor de subwoofer is de versterker gebrugd, voor de satellietjes apart.
Maar vraag me niet wat de kwaliteit van het geheel is.

De satellieten worden met een serie condensator over de plus en min van beide kanalen geschakeld, de woofer met een seriespoel over de plus van het ene kanaal en de min van het andere kanaal. De min mag in de versterker niet doorverbonden zijn.
Maar vraag me niet wat de kwaliteit van het geheel is.

De satellieten worden met een serie condensator over de plus en min van beide kanalen geschakeld, de woofer met een seriespoel over de plus van het ene kanaal en de min van het andere kanaal. De min mag in de versterker niet doorverbonden zijn.
Nils, ik heb wel een schema van zo'n filter (Visaton)(en het filter zelf ook, dus) en voor PA toepassingen (tot 150-200W) werkt het voortreffelijk (en ruimtebesparend).
In de huiskamer heb ik het alleen als test even laten spelen aan een 2 x 40W hifi versterker plus mono sub en dat klonk zeer acceptabel.
Groeten, Jan.
In de huiskamer heb ik het alleen als test even laten spelen aan een 2 x 40W hifi versterker plus mono sub en dat klonk zeer acceptabel.
Groeten, Jan.
