Wat betreft automatisch....misschien dat het kan, maar kan ik je niet zeggen. Misschien dat Henkjan of Sander daar wat meer over kunnen zeggen c.q. melden.
Laatste paar dagen weer bal zeg...
Maar goed, gelukkig wordt er goed op gelet dat ze zo snel mogelijk weer weg zijn en de emailadressen worden geblokt.
Jammer dat ze niet eits posten, want dan kunnen we het IP-nummer blocken. Zou wel wat schelen...
Misschien toch maar een scriptje maken dat je via een email reply moet authoriseren om aan te kunnen melden? Dit blijft een beetje dweilen met de kraan open ...
Nee, het is niet een instelling helaas.
Zou wel handig zijn, maar nee. PhpBB eens checken en misschien kan Henkjan eens een balletje opgooien bij Sander on te kijken of we hier wat aan kunnen doen.
............. maar daar komen die lui ook al door.
Dat is ook niet zo belangrijk. Belangrijker is dat je het wat lastiger maakt en de bron kan traceren. Desnoods zet je er een delay van iets van 15 minuten in. Er valt altijd wel omheen te zeilen door echt kwaadwillenden maar dat lijkt mij niet het geval.
Heren, we hebben het er over gehad en er gaan nu wat veranderingen plaatsvinden, waaronder een goedkeurig naar een prive mail adres van de mods. Hopen dat we hiermee wat kunnen filteren.
Misschien toch maar een scriptje maken dat je via een email reply moet authoriseren om aan te kunnen melden? Dit blijft een beetje dweilen met de kraan open ...
Je kunt instellen dat de Admin-user een gebruiker moet authoriseren, maar daarmee haalt Henk-Jan zich een hoop werk op de hals En dan is het nog gokken aan de hand van de username die gebruikt wordt om te registreren, of het een serieus iemand is of niet. Dat is niet altijd duidelijk. Voor m'n school Portal/phpBB forum gebruik ik het wel, maar dan mogen er toch maar 8 mensen bij dus dan is het makkelijk te doen
We werken de laatste tijd op deze manier. Kan je al wel zeggen dat we veel accounts hebben verwijderd.
Met een paar man is het niet zoveel werk. Spamberichten verwijderen was meer werk.