Impedantie meten met ARTA

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Boppo84
Berichten: 699
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 22:28
Locatie: Zevenhuizen

Impedantie meten met ARTA

Bericht door Boppo84 »

Dit is de eerste keer dat ik iets aan het meten ben, maar het gaat nog niet helemaal goed.

Ik heb alles volgens de gebruiksaanwijzing aangesloten en ingesteld en heb toen een prachtige meting gedaan aan de impedantie van m'n tweeter, maar hij staat ondersteboven en de waardes liggen nogal hoog..
En als ik de impedantie van een weerstandje meet, is deze wel mooi vlak, maar veeel te hoog.

Mijn vraag is dus: wat doe ik verkeerd?
(de Fs ligt wel waar die zou moeten liggen, dus dat is in ieder geval iets :roll:)
Bijlagen
Arta-imp-XT19.gif
Arta-imp-XT19.gif (16.01 KiB) 1407 keer bekeken
Gebruikersavatar
dekkersj
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo 11 jan 2006, 0:41
Locatie: Steenbergen (NB)
Contacteer:

Bericht door dekkersj »

Hoe werkt dat eigenlijk, die impedantiemeting? Moet je een soort doosje maken met een referentieweerstand oid?

Groet,
Jacco
Gebruikersavatar
Boppo84
Berichten: 699
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 22:28
Locatie: Zevenhuizen

Bericht door Boppo84 »

Ja, op de volgende manier
Bijlagen
Hardware-configuration.GIF
Hardware-configuration.GIF (3.93 KiB) 1390 keer bekeken
Gebruikersavatar
dekkersj
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo 11 jan 2006, 0:41
Locatie: Steenbergen (NB)
Contacteer:

Bericht door dekkersj »

Grappig, zo zat ik ook te denken.

Als je Vleft/Vright doet, dan komt er uit dat quotient (=transfer) Zl/(R + Zl) en als R veel groter is dan Zl: transfer = Zl/R. Misschien moet je de hoge uitkomst nog door 100 delen??

Is maar een wild idee. Wel leuk eigenlijk om er over na te denken.

Groet,
Jacco
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

linker en rechter kanaal misschien omgedraaid?
Gebruikersavatar
Boppo84
Berichten: 699
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 22:28
Locatie: Zevenhuizen

Bericht door Boppo84 »

OEPS...
Voor de zekerheid toch maar het wirwarretje van kabels goed bekeken..
Bleek dat ik een aansluiting omgewisseld had... (leek me toch eigenlijk wel de meest logische verklaring...vond het alleen wel apart wat ik zag)

Toch wel left in en right in omgedraaid
Bijlagen
Nu wel kloppend (geloof ik)
Nu wel kloppend (geloof ik)
Arta-imp_XT19.GIF (19.86 KiB) 1371 keer bekeken
Plaats reactie