Hoe ziet jou versterker er van binnen uit?

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927
Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Ik zat al te wachten op die vraag! :D

Nee, eigenlijk niet. De componenten zijn ook allemaal hetzelfde en ook de signaalweg is nagenoeg evenlang. Ik heb het al een paar keer uitgetest en ik hoor in ieder geval geen verschil. Het is dan ook een simpel schakelinkje.
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

Niet m'n eigen, maar binnenkort misschien wel :)

Leuke plaatjes van de Cambridge Azur 340A
http://www.froop.com/photo/20060223/

Als ik die nou ook es van de 540A kon vinden :)
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

DualdudE schreef:
Niet m'n eigen, maar binnenkort misschien wel :)

Leuke plaatjes van de Cambridge Azur 340A
http://www.froop.com/photo/20060223/
Lol, zit gewoon een gainclone in :lol:

540A:

Afbeelding

Gewoon ff google :)
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

Volgens mij is dat de 540R, de surround receiver. :) Van de A kon ik niets vinden met google :)

Toen ik de foto's van de 340A bekeek dacht ik ook meteen aan een opbouw a-la LM3886 :) Jammer dat je op de fotos niet kunt zien wat er precies in zit :)

edit:
En hier 't 'bewijs' dat 'r idd een LM3886 in zit :P
Afbeelding

Bron:
http://www.highfidelity.pl/artykuly/0510/ca.html
Duck Twacy
Berichten: 530
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Bericht door Duck Twacy »

Gebruikersavatar
Miniwatt
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 19:02
Locatie: Den Haag

Bericht door Miniwatt »

Afbeelding

Hier gaat nog wel wat aan verbouwd worden :o
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Duck Twacy schreef:
Toch wel een klein drama.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Miniwatt schreef:

Hier gaat nog wel wat aan verbouwd worden :o
Zit ook bijna niets in.. 8) Lekker minimaal..

Wat wil je er nog aan vermeubelen??.

Kees
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

DualdudE schreef:
Volgens mij is dat de 540R, de surround receiver. :) Van de A kon ik niets vinden met google :)

Toen ik de foto's van de 340A bekeek dacht ik ook meteen aan een opbouw a-la LM3886 :) Jammer dat je op de fotos niet kunt zien wat er precies in zit :)

edit:
En hier 't 'bewijs' dat 'r idd een LM3886 in zit :P
Afbeelding

Bron:
http://www.highfidelity.pl/artykuly/0510/ca.html
Wat je voor dat ding betaald is onvoorstelbaar.
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

b_force schreef:
Wat je voor dat ding betaald is onvoorstelbaar.
€330,- is de retail price. Als je puur naar de prijs van de LM kijkt is het een duur ding idd. Maar een kast en ringkern zijn ook niet goedkoop. Laat staan 't figuur die hem heeft ontworpen. En als je hem zelf na zou bouwen met al die functies, betwijfel ik of het lukt voor dat bedrag :)
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

DualdudE schreef:
b_force schreef:
Wat je voor dat ding betaald is onvoorstelbaar.
€330,- is de retail price. Als je puur naar de prijs van de LM kijkt is het een duur ding idd. Maar een kast en ringkern zijn ook niet goedkoop. Laat staan 't figuur die hem heeft ontworpen. En als je hem zelf na zou bouwen met al die functies, betwijfel ik of het lukt voor dat bedrag :)
ringkern + lm is niet zo heel duur, ben je voor 80 euro wel klaar.
paar leuke elco's erbij, de rest laat je doen door een leuke PIC.

tis een hoop werk dan, maar tis zeker voor onder de 330 euro te doen.

Punt is ook nog, dat ik de spullen betaal met een hoop winst, zij kopen het gewoon bij de importeur in oid, scheelt echt een hoop.

Maar ik vind het ook gewoon grappig, dat hier maar een "simpel" lmjes in zit.
Zal wel eens een testje met iemand willen doen, die beweert dat die Cambridge heilig is :P
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Zal wel niet veel bijzonders inzitten denk ik :)

Nooit wat over mijn ampje kunnen vinden helaas.
Allé een fotoke!

Afbeelding
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Staat mijn "Audion" eigenlijk al in zijn blote kont op het forum :roll:
... Ach, wie kent 'm niet??

Kees
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

bartsegers schreef:
Zal wel niet veel bijzonders inzitten denk ik :)
We zien net wat er in die cambridge zit, niet veel soeps nee.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Ik zou haast nog gaan geloven dat Cambridge troep levert tegen woekerprijzen, maar de 340A bestaat uit nog iéts meer dan 2 "simpele LMjes" en een ringkerntrafo:
- keurige behuizing
- afstandsbediening
- 1 motorpotmeter
- volledige besturingsprint met onderdelen
- 2 koelelementen
- een enorme PCB
- 3 potmeters
- 2 meervoudige schakelaars
- 1 powerswitch
- 6 tiptoetsen
- 3 kleine draaiknoppen
- 1 grote draaiknop
- 1 hoofdtelefoonaansluiting
- 4 paar luidsprekerterminals
- 3 paar cinchterminals
- 1 netsnoer
- Euro-chassisdeel
- hoopje styroflex en foliecondensatoren
- stuk of 60 weerstanden
- stuk of 40 elco's
- 6 (schottky?)diodes en spanningsregelaars
- 1 relais
- 8 leds, bedrading, stekkertjes, schroeven, enz.
- overigen

Stop dit alles in een doos met bouwbeschrijvig, en dan lijkt 330,- ineens best mee te vallen voor zo'n keurige kit. Waarom dan niet als hij volledig geassembleerd en met garantie wordt geleverd onder de naam Cambridge?

Niet zo overdreven laagdunkend hoor. [-X
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Vind het nog steeds ene hoop voor een basis van een lm38xx

Naar mijn idee heb je voor hetzelfde geld kwalitatief beter dan een lm38xx.
(ook niet zelfbouw)
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

Marp schreef:
Ik zou haast nog gaan geloven dat Cambridge troep levert tegen woekerprijzen, maar de 340A bestaat uit nog iéts meer dan 2 "simpele LMjes" en een ringkerntrafo:
- keurige behuizing
......
- overigen

Stop dit alles in een doos met bouwbeschrijvig, en dan lijkt 330,- ineens best mee te vallen voor zo'n keurige kit. Waarom dan niet als hij volledig geassembleerd en met garantie wordt geleverd onder de naam Cambridge?

Niet zo overdreven laagdunkend hoor. [-X
My thoughts exactly. En de 340A is de enige Cambridge gebaseert op LM'etjes. Rest zijn wel 'normale' transistor versterkers :)
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

b_force schreef:
Vind het nog steeds ene hoop voor een basis van een lm38xx
Het zijn de bijkomende zaken die de kosten maken, en niet die 2 chipamps. Die zou je eigenlijk niet eens mee hoeven te rekenen om aan de prijs te komen.
b_force schreef:
Naar mijn idee heb je voor hetzelfde geld kwalitatief beter dan een lm38xx.
(ook niet zelfbouw)
Ik zeg ook niet dat het niet anders kan, maar je trekt het altijd zo enorm omlaag als je vindt dat iets beter kan. Je bedoelt het vast anders, maar bedenk dat je met zo'n laagdunkende ondertoon mensen wel op het verkeerde been zet.

Kwalitatief is een LM3886 overigens beslist geen minderwaardige versterker. Geen UCD, maar je krijgt ze er ook maar "gratis" bij, en niets belet je om ze te vervangen door een UCD180. Dan ben je de eerste die voor 550,- een volledige, perfect afgewerkt versterker heeft mét UCD-eindtrappen én afstandsbediening.
(én een naamplaatje om zonodig mee te stoefen) :lol:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Ow het is niet negatief bedoeld hoor, zeker niet, maar ik vind het een hoop geld voor een opgefokt op-amp (dat is het in feite :P ) van 7 euro.
De rest erbij maakt het allemaal wel duurder, maar 330 ?.

Maar ik snap het wel, ik bedoel cambridge moet ook brood verdienen.
Er zit alleen welke dikke dikke winst op die versterker.

Voor de rest best mooi ding en gainclonetjes zijn prima versterkers hoor :)
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Bericht door Soundexcel »

Hierbij dan ook de binnenkant van mijn amp. Heb twee stuks:

AMC CT-2030

Afbeelding

Nog steeds zeer fijne amps.

Zit er weinig in. ben ik altijd groot voorstander van :)
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Ik zal binnen kort eens mijn SR5200 op de foto zetten (heb helaas geen digicam :( )

Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de lay-out. :)
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

b_force schreef:
Er zit alleen welke dikke dikke winst op die versterker.
Das toch ook niets nieuws, ga er maar van uit dat de retailer al 35 tot 50 % marge heeft op die versterker.....
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Paul schreef:
b_force schreef:
Er zit alleen welke dikke dikke winst op die versterker.
Das toch ook niets nieuws, ga er maar van uit dat de retailer al 35 tot 50 % marge heeft op die versterker.....
Ik weet het, maar toch verbaast het me steeds weer :P
Gebruikersavatar
Miniwatt
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 19:02
Locatie: Den Haag

Bericht door Miniwatt »

audiomanics schreef:
Miniwatt schreef:

Hier gaat nog wel wat aan verbouwd worden :o
Zit ook bijna niets in.. 8) Lekker minimaal..

Wat wil je er nog aan vermeubelen??.

Kees
Hmm, meer helemaal opnieuw opbouwen :o Ik heb die monoblokjes vooral gekocht vanwege de voedingstrafo. De ugt bleek kompleet prut te zijn, voor de rest andere condensatoren, betere aansluitingen, betere bedrading, en nog een mooi 'high end' kastje er omheen.. 8)
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Marp schreef:
en niets belet je om ze te vervangen door een UCD180. Dan ben je de eerste die voor 550,- een volledige, perfect afgewerkt versterker heeft mét UCD-eindtrappen én afstandsbediening.
(én een naamplaatje om zonodig mee te stoefen) :lol:
het was inderdad niet voor 550€ maar ik heb voor een vriend al eens een UCD in een nette kast gemaakt met afstandsbediening, selectie van source, blauw LCD display etc. Zelfs de afstandsbediening was van alu. De afwerking van de kast is prima (maar wel gewoon gekocht)
Plaats reactie