Nee, eigenlijk niet. De componenten zijn ook allemaal hetzelfde en ook de signaalweg is nagenoeg evenlang. Ik heb het al een paar keer uitgetest en ik hoor in ieder geval geen verschil. Het is dan ook een simpel schakelinkje.
Hoe ziet jou versterker er van binnen uit?
Moderator: Beheerdersteam
Niet m'n eigen, maar binnenkort misschien wel 
Leuke plaatjes van de Cambridge Azur 340A
http://www.froop.com/photo/20060223/
Als ik die nou ook es van de 540A kon vinden
Leuke plaatjes van de Cambridge Azur 340A
http://www.froop.com/photo/20060223/
Als ik die nou ook es van de 540A kon vinden
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Lol, zit gewoon een gainclone inDualdudE schreef:Niet m'n eigen, maar binnenkort misschien wel
Leuke plaatjes van de Cambridge Azur 340A
http://www.froop.com/photo/20060223/
540A:

Gewoon ff google
Volgens mij is dat de 540R, de surround receiver.
Van de A kon ik niets vinden met google 
Toen ik de foto's van de 340A bekeek dacht ik ook meteen aan een opbouw a-la LM3886
Jammer dat je op de fotos niet kunt zien wat er precies in zit 
edit:
En hier 't 'bewijs' dat 'r idd een LM3886 in zit

Bron:
http://www.highfidelity.pl/artykuly/0510/ca.html
Toen ik de foto's van de 340A bekeek dacht ik ook meteen aan een opbouw a-la LM3886
edit:
En hier 't 'bewijs' dat 'r idd een LM3886 in zit

Bron:
http://www.highfidelity.pl/artykuly/0510/ca.html
-
Duck Twacy
- Berichten: 530
- Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
- Locatie: Den Haag
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Wat je voor dat ding betaald is onvoorstelbaar.DualdudE schreef:Volgens mij is dat de 540R, de surround receiver.Van de A kon ik niets vinden met google
Toen ik de foto's van de 340A bekeek dacht ik ook meteen aan een opbouw a-la LM3886Jammer dat je op de fotos niet kunt zien wat er precies in zit
edit:
En hier 't 'bewijs' dat 'r idd een LM3886 in zit
Bron:
http://www.highfidelity.pl/artykuly/0510/ca.html
€330,- is de retail price. Als je puur naar de prijs van de LM kijkt is het een duur ding idd. Maar een kast en ringkern zijn ook niet goedkoop. Laat staan 't figuur die hem heeft ontworpen. En als je hem zelf na zou bouwen met al die functies, betwijfel ik of het lukt voor dat bedragb_force schreef:Wat je voor dat ding betaald is onvoorstelbaar.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
ringkern + lm is niet zo heel duur, ben je voor 80 euro wel klaar.DualdudE schreef:€330,- is de retail price. Als je puur naar de prijs van de LM kijkt is het een duur ding idd. Maar een kast en ringkern zijn ook niet goedkoop. Laat staan 't figuur die hem heeft ontworpen. En als je hem zelf na zou bouwen met al die functies, betwijfel ik of het lukt voor dat bedragb_force schreef:Wat je voor dat ding betaald is onvoorstelbaar.
paar leuke elco's erbij, de rest laat je doen door een leuke PIC.
tis een hoop werk dan, maar tis zeker voor onder de 330 euro te doen.
Punt is ook nog, dat ik de spullen betaal met een hoop winst, zij kopen het gewoon bij de importeur in oid, scheelt echt een hoop.
Maar ik vind het ook gewoon grappig, dat hier maar een "simpel" lmjes in zit.
Zal wel eens een testje met iemand willen doen, die beweert dat die Cambridge heilig is
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Ik zou haast nog gaan geloven dat Cambridge troep levert tegen woekerprijzen, maar de 340A bestaat uit nog iéts meer dan 2 "simpele LMjes" en een ringkerntrafo:
- keurige behuizing
- afstandsbediening
- 1 motorpotmeter
- volledige besturingsprint met onderdelen
- 2 koelelementen
- een enorme PCB
- 3 potmeters
- 2 meervoudige schakelaars
- 1 powerswitch
- 6 tiptoetsen
- 3 kleine draaiknoppen
- 1 grote draaiknop
- 1 hoofdtelefoonaansluiting
- 4 paar luidsprekerterminals
- 3 paar cinchterminals
- 1 netsnoer
- Euro-chassisdeel
- hoopje styroflex en foliecondensatoren
- stuk of 60 weerstanden
- stuk of 40 elco's
- 6 (schottky?)diodes en spanningsregelaars
- 1 relais
- 8 leds, bedrading, stekkertjes, schroeven, enz.
- overigen
Stop dit alles in een doos met bouwbeschrijvig, en dan lijkt 330,- ineens best mee te vallen voor zo'n keurige kit. Waarom dan niet als hij volledig geassembleerd en met garantie wordt geleverd onder de naam Cambridge?
Niet zo overdreven laagdunkend hoor.
- keurige behuizing
- afstandsbediening
- 1 motorpotmeter
- volledige besturingsprint met onderdelen
- 2 koelelementen
- een enorme PCB
- 3 potmeters
- 2 meervoudige schakelaars
- 1 powerswitch
- 6 tiptoetsen
- 3 kleine draaiknoppen
- 1 grote draaiknop
- 1 hoofdtelefoonaansluiting
- 4 paar luidsprekerterminals
- 3 paar cinchterminals
- 1 netsnoer
- Euro-chassisdeel
- hoopje styroflex en foliecondensatoren
- stuk of 60 weerstanden
- stuk of 40 elco's
- 6 (schottky?)diodes en spanningsregelaars
- 1 relais
- 8 leds, bedrading, stekkertjes, schroeven, enz.
- overigen
Stop dit alles in een doos met bouwbeschrijvig, en dan lijkt 330,- ineens best mee te vallen voor zo'n keurige kit. Waarom dan niet als hij volledig geassembleerd en met garantie wordt geleverd onder de naam Cambridge?
Niet zo overdreven laagdunkend hoor.
My thoughts exactly. En de 340A is de enige Cambridge gebaseert op LM'etjes. Rest zijn wel 'normale' transistor versterkersMarp schreef:Ik zou haast nog gaan geloven dat Cambridge troep levert tegen woekerprijzen, maar de 340A bestaat uit nog iéts meer dan 2 "simpele LMjes" en een ringkerntrafo:
- keurige behuizing
......
- overigen
Stop dit alles in een doos met bouwbeschrijvig, en dan lijkt 330,- ineens best mee te vallen voor zo'n keurige kit. Waarom dan niet als hij volledig geassembleerd en met garantie wordt geleverd onder de naam Cambridge?
Niet zo overdreven laagdunkend hoor.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Het zijn de bijkomende zaken die de kosten maken, en niet die 2 chipamps. Die zou je eigenlijk niet eens mee hoeven te rekenen om aan de prijs te komen.b_force schreef:Vind het nog steeds ene hoop voor een basis van een lm38xx
Ik zeg ook niet dat het niet anders kan, maar je trekt het altijd zo enorm omlaag als je vindt dat iets beter kan. Je bedoelt het vast anders, maar bedenk dat je met zo'n laagdunkende ondertoon mensen wel op het verkeerde been zet.b_force schreef:Naar mijn idee heb je voor hetzelfde geld kwalitatief beter dan een lm38xx.
(ook niet zelfbouw)
Kwalitatief is een LM3886 overigens beslist geen minderwaardige versterker. Geen UCD, maar je krijgt ze er ook maar "gratis" bij, en niets belet je om ze te vervangen door een UCD180. Dan ben je de eerste die voor 550,- een volledige, perfect afgewerkt versterker heeft mét UCD-eindtrappen én afstandsbediening.
(én een naamplaatje om zonodig mee te stoefen)
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Ow het is niet negatief bedoeld hoor, zeker niet, maar ik vind het een hoop geld voor een opgefokt op-amp (dat is het in feite
) van 7 euro.
De rest erbij maakt het allemaal wel duurder, maar 330 ?.
Maar ik snap het wel, ik bedoel cambridge moet ook brood verdienen.
Er zit alleen welke dikke dikke winst op die versterker.
Voor de rest best mooi ding en gainclonetjes zijn prima versterkers hoor
De rest erbij maakt het allemaal wel duurder, maar 330 ?.
Maar ik snap het wel, ik bedoel cambridge moet ook brood verdienen.
Er zit alleen welke dikke dikke winst op die versterker.
Voor de rest best mooi ding en gainclonetjes zijn prima versterkers hoor
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
Hmm, meer helemaal opnieuw opbouwenaudiomanics schreef:Zit ook bijna niets in..Miniwatt schreef:
Hier gaat nog wel wat aan verbouwd wordenLekker minimaal..
Wat wil je er nog aan vermeubelen??.
Kees
het was inderdad niet voor 550€ maar ik heb voor een vriend al eens een UCD in een nette kast gemaakt met afstandsbediening, selectie van source, blauw LCD display etc. Zelfs de afstandsbediening was van alu. De afwerking van de kast is prima (maar wel gewoon gekocht)Marp schreef:en niets belet je om ze te vervangen door een UCD180. Dan ben je de eerste die voor 550,- een volledige, perfect afgewerkt versterker heeft mét UCD-eindtrappen én afstandsbediening.
(én een naamplaatje om zonodig mee te stoefen)




